Spring naar bijdragen

Mijn verhaal


Bert3

Aanbevolen berichten

Goedendag, ik heb mij net aangemeld.

Dit is mijn verhaal, ik voer een strijd op 4 fronten: tinnitus, depressie, benzo-verslaving en angststoornis

In chronologische volgorde:

Eind april 2019 kreeg ik ineens last van tinnitus

Na een aantal maanden werd ik daar zo depressief van dat ik een AD (Clomipramine) kreeg voorgeschreven

Dit sloeg aan en bij een dosering van 150 mg/d had ik het gevoel dat ik er beter mee om kon gaan.

Alleen 's ochtends bij het starten van de dag had ik nog een verontrustend gevoel, zo van: hoe zou het vandaag weer gaan ?

De arts zei toen dat poetsen we ook wel weg en verhoogde de dosis naar 225 mg / d (dat was eind juli)

Dat bleek een grote vergissing, ik werd helemaal gek, onrustig, angstig en voelde overal weerstand tegen.

Natuurlijk werd besloten om de dosis terug te draaien maar het kwaad was al geschied, het kwam niet meer goed met mij.

Om de boel een beetje houdbaar  te maken voor mij kreeg ik toen Lorazepam 3 x 1 mg p/d.

Dat hielp wel om mij rustig te houden maar verder was ik er niet echt happy mee.

Na een maand heb ik gevraagd om mij te laten afkicken van de Lorazepam.

Ik ben in september 1,5 week in een kliniek geweest (omdat ik inmiddels ook suïcidaal was) en daar ben ik van 3 naar 1 mg p/d gegaan.

Meer lukte niet, die periode was een hel voor mij.

Inmiddels ben ik op eigen kracht van 1 naar 0,5 mg/d gegaan en het gaat nog steeds erg slecht.

Mijn klachten bestaan uit enorm veel spanning, buikpijn, hartkloppingen, irritatie aan alles, zweten en bovenal tinnitus welke ik inmiddels 2x zo erg ervaar als voorheen.

Toch wil ik doorzetten en het is mij eindelijke gelukt een recept voor diazepam los te krijgen om daarmee af te bouwen.

Daar begin ik volgende week mee, met 4 mg/d.

Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten en hoor graag reacties van andere forumleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bert3:

Goedendag, ik heb mij net aangemeld.

Dit is mijn verhaal, ik voer een strijd op 4 fronten: tinnitus, depressie, benzo-verslaving en angststoornis

In chronologische volgorde:

Eind april 2019 kreeg ik ineens last van tinnitus

Na een aantal maanden werd ik daar zo depressief van dat ik een AD (Clomipramine) kreeg voorgeschreven

Dit sloeg aan en bij een dosering van 150 mg/d had ik het gevoel dat ik er beter mee om kon gaan.

Alleen 's ochtends bij het starten van de dag had ik nog een verontrustend gevoel, zo van: hoe zou het vandaag weer gaan ?

De arts zei toen dat poetsen we ook wel weg en verhoogde de dosis naar 225 mg / d (dat was eind juli)

Dat bleek een grote vergissing, ik werd helemaal gek, onrustig, angstig en voelde overal weerstand tegen.

Natuurlijk werd besloten om de dosis terug te draaien maar het kwaad was al geschied, het kwam niet meer goed met mij.

Om de boel een beetje houdbaar  te maken voor mij kreeg ik toen Lorazepam 3 x 1 mg p/d.

Dat hielp wel om mij rustig te houden maar verder was ik er niet echt happy mee.

Na een maand heb ik gevraagd om mij te laten afkicken van de Lorazepam.

Ik ben in september 1,5 week in een kliniek geweest (omdat ik inmiddels ook suïcidaal was) en daar ben ik van 3 naar 1 mg p/d gegaan.

Meer lukte niet, die periode was een hel voor mij.

Inmiddels ben ik op eigen kracht van 1 naar 0,5 mg/d gegaan en het gaat nog steeds erg slecht.

Mijn klachten bestaan uit enorm veel spanning, buikpijn, hartkloppingen, irritatie aan alles, zweten en bovenal tinnitus welke ik inmiddels 2x zo erg ervaar als voorheen.

Toch wil ik doorzetten en het is mij eindelijke gelukt een recept voor diazepam los te krijgen om daarmee af te bouwen.

Daar begin ik volgende week mee, met 4 mg/d.

Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten en hoor graag reacties van andere forumleden.

Welkom Bert3 u wordt vast en zeker geholpen wat u heb heb ik ook vreselijk is dat je kan hier vragen stellen er komen vast die reageren en u goede raad geven over alles niet opgeven hoor groetjes Wilhelmina

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo bert3 ik wil je nog veel sterkte  wensen   ik slik nu sertraline a,d voor angst  voor alles  en overal tegen opzien  en kreeg daar oxzazpam   bij en dat  heb ik nu afgebouwd  sinds 6 weken  en heb nu nog veel klachten van hyperventilatie   heb jij dat ook? gr gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Gerda,

Hyperventilatie heb ik niet.

Vandaag ben ik overgeschakeld op Diazepam om af te bouwen.

Misschien toevallig maar mijn Tinnitus is vandaag weer 3x zo sterk na gisteren een relatief goede dag te hebben gehad.

Ik zie wel overal tegenop, ben vandaag super depressief.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo bert3  dank voor je antwoord    en veel succes met afbouwen met diazepam  is er iemand die mij goede raad te geven  om van hyperventilatie  af te komen ?adem oefeningen  helpen maar even  alvast bedankt  misschien de moderator?/hoe bereik ik die?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...