Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 december 2019


Waldorff

Aanbevolen berichten

goeiemorgen frummers
hier ook nog duf
laat nog naar Heat gekeken ter voorbereiding
op The Irishman die in januari bij ons pas draait
was een buitenkansje want zo'n mooie film, maar
helaas op de commerciele zender dus 3 1/2 uur.:blush:

ja @Isabella erg de moeite waard, aamr ook wel geweld
maar de dialogen, geweldig!
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai goedemorgen! Net wakker en aan de koffie. Wens iedereen een mooie zaterdag. Een blik naar buiten leert me dat het weer daar niet bijster bij gaat helpen:(ziet er een beetje sombertjes uit hier.

Nog niet echt een beeld van hoe de dag door te komen, maar ga het wel degelijk droog houden:

dagpact:

autumn

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De muziekje aan, terwijl de tv al aan staat? Dan betekent met oordoppen door het huis. Ook gezellig en rustgevend :P

Ik doe vooral graag dingen 's ochtends heel traag. Dat betekent dat ik daar ook vroeger voor op sta. Om op mijn gemak koffie drinken en brood smeren om mee te nemen. Radio aan in de keuken. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over negeren. Ik logde vanmorgen in omdat ik mee wil doen met de kilokiller. Maar verder ga ik even niet lezen. Ik ergerde me gisteren aan het gebrek aan inlevingsvermogen. Om bij iemand die depressief is en geen zin heeft in het leven even te vertellen hoe hij de alcohol moet laten staan en gewoon maar even door moet zetten. Ik vind het respectloos.

Zo'n aanpak kan bij sommige mensen juist heel goed werken, dat weet ik ook wel. De schop onder de kont. Maar er zijn ook mensen die daar echt helemaal niets aan hebben. Die voelen zich alleen maar kleiner worden. Omdat het ze niet lukt. En als het dan wél lukt, ook al is het een paar dagen, dan is het best fijn om daar een schouderklopje voor te krijgen.

En komt er een lomperik langs om weer een veeg uit de pan te geven, ik snap dat niet. Ik vind het overkomen als een soort afreageren, een frustratie uiten. Verder niets over jezelf vertellen of een bemoedigend woord voor iemand. Of ik moet dat gemist hebben, dat kan natuurlijk. Maar zo kwam het op mij over.  

En zo lang ik me erger, ga ik maar even wat anders doen en niet verder lezen en reageren hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oudjes kunnen inderdaad heel fel zijn @spirit! Ik heb dat gemerkt toen mijn papa in het verzorgingstehuis verbleef. Van geschrokken ook want ik verwachtte dat niet.

Een stel 80 jarigen die bijna op de vuist zouden gaan omwille van t plekje waar hun rollator normaal staat.

Ik vreesde dat ze dood zouden vallen van opwinding nog voor ze een klap konden uitdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! :sun:

Gisteren kwam sinterklaas toch onverwachts effe langs, nu ja zo zie ik dat dan...  ;) Ik was vacatures aan het zoeken waar ik op kon solliciteren en toen kwam ik een vacature tegen waarin het asiel waar mijn passie voor het kattenvangen ontstaan is me met niet zoveel woorden terugvraagt maar dat gevoel kreeg ik er eigenlijk wel van. Ik heb niet gesolliciteerd maar het gaf me wel een booster en zelfvertrouwen om te weten dat je alles kan wat de functie omschrijving vraagt. Dat gaf me inspiratie om leuke sollicitatiebrieven te schrijven voor minder leuke functies maar die wel een beetje gezonder zijn voor mij en mijn dieren dan betaald werk te doen voor dieren helpen. Ik verlies me daar gewoon in vanwege de verloning die erbij komt kijken dan doe ik het nooit voldoende goed en steek er teveel tijd en energie in om dat loon dan maar een beetje goed te kunnen praten waardoor ik mijn sociale leven en mijn eigen dieren eigenlijk verwaarloos. Heb wel getwijfeld maar niet gesolliciteerd. De combinatie die ik nu hanteer vrijwillig kattenvangen en dieren helpen en een job daaromheen zien te vinden waarmee ik mijn rekeningen kan betalen pas veel beter bij mij.

En vandaag kwam de kerstman langs, ik ga een kerstpakket krijgen wat ik al helemaal niet verwacht had dus erg leuk vind. Maar er is mij ook gevraagd of ik het wijnpakket leuk vind of het non alcoholische Italiaans pakket. Niet omdat ik een alcoholist ben dat ik meteen koos voor het non alcoholische maar aangezien de verrassing al een beetje verpest was omdat ik geen kerstpakket verwacht had en ik die keuze vraag kreeg. Maar dat non alcoholische pakket maakt me gewoon nieuwsgieriger, geen idee wat dat daar dan allemaal in zit? Terwijl ik me bij dat wijn pakket heel veel kan voorstellen. Ik laat het dus de verrassing zijn die het eigenlijk was. En kan mij niet zoveel schelen of ik nu door de mand gevallen ben en voor alcoholist aangezien wordt. Dan ben ik wederom gezien en misschien wel dubbel en dwars en gekruist ook. Ik word gezien en gewaardeerd en dat voelt fijn!

Maandag mag ik zelf kerstpakketten inpakken, was een zware bevalling maar ik mag van start gaan onderhand eens. En na die dag zien ze wel of ik vaker mag komen. Heb nu al een afspraak staan dat ik vrijdag mijn ex-collega ga helpen. Als je mij zolang niet volgens afspraak in onduidelijkheid en werkeloos laat kun je dit eigenlijk wel terug verwachten van mij. Ondanks dat lijkt het me echt heel leuk om die ervaring eens op te doen. Doe ik toch ook nog eens iets voor mijn medemensen. ;)

Nu vechten met een bundel veel te zwaar gaas en gaas spannen, want de haan komt vrijdag en dan wil ik toch wel dat de kippen alle schuilplekken weten die er zijn in hun veel grotere accommodatie dan ze nu hebben. :heart: love my cats, love my kipjes too :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Even nog dit..

@Adri02 Laat je niet wegjagen asjeblieft. ..ik hou wel van je schrijfsels en we weten allemaal waarom we hier zijn. Jij hebt laten zien. I.p.v. uithalen vind ik dat er lering uit valt te halen met wat je schrijft. Lezen is niet lezen alleen, lezen is begrijpen wat er staat.:rose:

Astemblief he :angry: 

Ik heb nergens gelezen dat ie vertrekt. En dan nog..

Wegjagen?? Give me a break! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah lekker slaatje gegeten. Van de moettes maar toch vree lekker.

Ik heb t idee dat mijn kansen ff gekeerd zijn. De laatste paar dagen was het het één na het ander dat fout liep. Kleine dingen weliswaar maar in zo een regelmaat dat je denkt..doemme het is t één na t ander. 

En vandaag had ik twee meevallers. Misschien moek een lottobiljet gaan kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei fleurtje:

Astemblief he :angry: 

Ik heb nergens gelezen dat ie vertrekt. En dan nog..

Wegjagen?? Give me a break! 

Ja ik kon het ook nergens vinden. Dus snap niet zo goed waar de onrust vandaan komt, wellicht vanwege het domino effect wat onrust in een groep kan veroorzaken en kudde gedrag kan geven? :D

Als dat de A3 is die ik een beetje heb leren kennen nope die loopt niet in 7 sloten tegelijk gewoon een lekker eigenwijs mens.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand nog een leuk idee met eieren? Begin een beetje een overschot te hebben, ik roerbak ze nu met zeer veel groentjes, ik bak ze, ik kook ze en maak er roereieren van en voer mijn kippen rouwe eieren en de katten gekookte met rijst en kip. Lief dat bedankje terug van die kippen maar wat mij betreft mogen ze wel even stoppen met eieren leggen en op kracht komen want ik kan geen ei meer zien eigenlijk. :D En de katten en kippen ook niet meer. ;)

En de voedselbank accepteert ze niet omdat het geen gekeurde eitjes zijn. Weggeefkraampje aan de weg  laat mijn gemeente niet toe, best wel voedsel verspilling dus. Doodzonde! Zeker omdat het voor 1 van mijn kipjes echt een zware bevalling is, die kakelt de hele dag omdat er haar een ei dwars zit. Dat is ook de kip waarbij er altijd een bloedprop bij zit bij de dooier. De moeite die mijn kippen in hun eitje leggen vind ik zo bijzonder dat ik de eitjes niet allemaal kapot kan maken.

Ik bedoel, ik ving ze in zwaar verwaarloosde toestand op en ben blij dat ik hun borstbeen niet meer voel.Maar voor mij kwam dat eitjes leggen echt pas later. Ben dus een beetje overvallen door mijn lieve tamme kipjes

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...