Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 december 2019


Waldorff

Aanbevolen berichten

Hai allemaal, heb t droog gehouden vandaag...alhoewel...ben wel een paar keer flink natgeregend vandaag:mellow:

Gaat goed, zie alleen klein beetje op tegen t weekend. Waarom snap ik eigenlijk niet zo goed.

@Mylevolgens mij heb ik vanmorgen een poging tot een dagpact gedaan, maar misschien heb ik t principe nog niet door of was er gewoon weinig animo voor vandaag.

Ik overweeg zelf om voor t weekpact te gaan, maar wil ook weer niet te snel gaan. Na ja ik denk er nog even over.

Groetjes, tot morgen. Autumn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Autumn:

Mylevolgens mij heb ik vanmorgen een poging tot een dagpact gedaan, maar misschien heb ik t principe nog niet door of was er gewoon weinig animo voor vandaag.

Ik heb niet terug gelezen. Maar we konden echt wel samen op.het dagpact

Ik hoop dat het jou is gelukt. Mij wel sowieso. Nog een fijne nacht.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Autumn:

[...] volgens mij heb ik vanmorgen een poging tot een dagpact gedaan [...]

Ik overweeg zelf om voor t weekpact te gaan, maar wil ook weer niet te snel gaan. Na ja ik denk er nog even over.

Zeven keer het dagpact volhouden is hetzelfde als het weekpact succesvol afsluiten.
Gaat net zo snel maar in overzichtelijke stapjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Autumn Waarom zou jezelf de last opleggen om nu al te beloven om een hele week niet te drinken als die week vanzelf een feit is
wanneer je zeven dagen achter elkaar alleen maar vandaag niet hoeft/wilt/mag drinken.
Bijkomend punt is dat áls het dan onverhoopt een keertje niet volgens plan gaat, je niet meteen een 'verloren week' in je hoofd hebt zitten maar
een 'verloren dag(je)'. Ook daarin hoeft het dan niet groter te worden dan het is.
Ik heb in het verleden als ik (weer eens) stopte met drinken vaak gezegd: ik drink nooit meer, dit wil ik nooit meer.
Datzelfde verleden had me ook geleerd dat ik heel vaak, na gestopt te zijn, tóch weer ging drinken.
Aangezien ik niet in de toekomst kan kijken maar wel in het verleden en de uitspraak: 'van je fouten kun je leren' indachtig heb ik
voor mezelf geconcludeerd dat ik het naar mezelf niet kan maken om te zeggen dat ik nooit meer zal drinken. Wel kan ik met mezelf
elke dag (stilzwijgend) de afspraak maken om in elk geval vandaag maar niet te drinken. Dat werkt goed. En het geeft me vrijheid.
Ook de vrijheid om, als ik verstrikt zou raken in hersenkronkels die me naar de fles zouden doen grijpen, niet de druk van zo'n langlopende
afspraak te voelen en er om  gaan liegen om gezichtsverlies te voorkomen. Dat liegen heb ik in het verleden zo vaak gedaan, dát wil ik
ook niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je had me al overtuigd hoor @Kohtje

Had zelf ook al het idee dat het handiger is om het dag bij dag aan te pakken.

Het brengt me ook elke dag even naar het forum hier en ik vind dat toch waardevol,

want voel me daardoor echt wel minder alleen en het geeft me ook afleiding.

Ik zie het wel gebeuren dat als ik voor het weekpact zou kiezen, ik de noodzaak om elke dag even in te loggen niet meer inzie. Ken mezelf wel een beetje.

Dat zou mijn  motivatie absoluut niet ten goede komen. Dus bedankt voor je wijze woorden en goed om te lezen dat het voor jou zo goed heeft gewerkt om het per dag aan te pakken. Je bent wel een voorbeeld voor me:) fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...