Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 3-12-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

 

Op ‎29‎-‎11‎-‎2019 om 10:45 zei Wilhelmina:

Bolletje ik ben zo bang om mezelf te verliezen dat lk niks meer aan kan ik word geleefd door angst geloof me ik bedoel het serieus mijn hart huilt bang om dood te gaan angst om niet voor mijn hondje te zorgen  en mijn hondje is me alles en die rot bromezepam kom ik er af

genees ik nog van mijn verslaving ik wil wel zoveel meegemaakt ik ben gesloopt ik hoop en bid dat alles goed komt 

Liefs Wilhelmina

 

 

De angst om jezelf te verliezen ken ik maar al te goed en is een vreselijk gevoel, ook al heb ik dat gevoel al jaaaaaaaren niet meer gehad, ik weet nog steeds hoe het voelt. Angst jezelf te verliezen is zo'n beetje hetzelfde als het gevoel dood te gaan. Toch ben ik er nog steeds. Hoe ik er vanaf kwam? Door toch door te leven. Dat gevoel was bij mij niets anders dan een hoop spanningen en onzekerheid. Angst dat ik het leven niet meer aan zou kunnen. Ik had ook veel last van winterdepressies. Dat is gelukkig allemaal verleden tijd. Ik kan weer genieten van m'n hondjes. Ook bij mij zijn die alles voor me, ik houd zoveel van die kleine monstertjes.

Maar jij komt hier ook bovenop zeker weten. Het heeft tijd nodig lieverd.

Als je je zo rot voelt ga je sneller adem halen dus ga dan even liggen, adem in een zakje, en adem uit, zodat je hersenen wat minder zuurstof krijgen. Meestal voel je je na een tijdje weer wat normaler. Houdt vol lieverd, en blijf geloven in jezelf.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje

Ik wil weer gaan beginnen met schilderen, dat heeft mij ooit iemand aangeraden en ik ben begonnen met wat verf en wat kwasten van de action. Die acryl verf vind ik niet zo fijn en wil een keer met olie verf proberen of iets anders?

Kan jij mij toevallig iets aanraden? Jij bent tot slotte hier de kunstnaar onder ons :). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi iedereen, hier ben ik weer eens,

Ik hoop dat ondanks de berichten hier, het vandaag met het mooie zonnige weer een goede dag is voor de meesten. ik ben zelf een vat vol tegenstrijdigheden, ik werk weer bijna volledig, maar word elke nacht getormenteerd door dromen van de meest bizarre nachtmerries (vannacht zat ik in een kooi/cel waarin ik me niet kon bewegen) en ben om de drie kwartier wakker... volledig verkrampt. Toch ben ik weer door een sollicitatieronde heen en heb ik van de week nog drie andere gesprekken... voordat ik in het vliegtuig stap voor drie weken Costa Rica, vakantie in mijn eentje.

Zo reis ik normaal altijd, maar nu zie ik er aan de ene kant naar uit, en aan de andere kant tegenop... Het ene moment kan ik weer van dingen genieten, met mensen zijn, dingen doen, het andere moment voel ik me weer volledig disconnected, alleen en niet capabel, een 'zeilig' subject. En ben ik bang voor de nacht die gaat komen en al mijn dromen die niet uitkomen en dat ik lang in deze ratrace zal blijven hangen. 

Een paar dagen geleden was ik op 0.4 mg Valium, maar ik kreeg (net als @Cyclad58 een paar dagen geleden) een gigantische paniekaanval en ik heb eenmalig geupdosed naar 2 mg. Nu merk ik dat mijn paniek weer hoger is en heb ik mijn arts gebeld wat te doen, want ik wilde voor Costa Rica op 0 zijn maar nu weet ik het niet meer... 

Ik weet bij mijn vorige afbouw wel dat het me toen enorm goed heeft gedaan om gewoon maar te 'gaan' (toen naar Peru en Bolivia) en dat je jezelf dan weer vanzelf leert redden, en daarbij heb ik geen zin om kerst en oud en nieuw in Nederland met deze dromen, gevoelens en wisselvalligheid. Van me ok voelen en onderdeel van de wereld, tot een stuk los zand, die maar rondwaait in de woestijn, overgeleverd aan de goden van de benzo's... 

En dan die hoofdpijn die ik tegenwoordig heb, zo vaag, een soort trekkende hoofdpijn, mijn arts heeft het over spanningshoofdpijn van de spieren in mijn nek... normaal nooit last van. Ik heb altijd last van PDS... nu ook, maar dit is nieuw. Ik ga maar eens een rondje buiten lopen in mijn lunchpauze, vandaag laatste dag op kantoor in mijn oude baan. 

Fijne dag iedereen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Meisjeamsterdam:

een gigantische paniekaanval en ik heb eenmalig geupdosed naar 2 mg. Nu merk ik dat mijn paniek weer hoger is en heb ik mijn arts gebeld wat te doen, want ik wilde voor Costa Rica op 0 zijn maar nu weet ik het niet meer

Wat naar voor je dat dit is gebeurt.....ik lees toch steeds meer dat een eenmalige inname de boel weer behoorlijk ontregeld....hopelijk kom je beter door het laatste stukje heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei doorbijter:

@Meisjeamsterdam, mooie dromen heb je, figuurlijk dan natuurlijk. Als ik jouw spirit en kracht lees, weet ik zeker dat de reis je goed gaat doen. Ik wens je alvast heel veel plezier.

@Cyclad58 hoe is het jou vergaan de afgelopen dagen?

Ha lieve @doorbijter het weekend ging het erg goed gisteren ook. Vannacht wel heel slecht geslapen , maar rustig kunnen blijven. Vandaag wel wat vermoeid daardoor. 

Had vanmiddag een laatste gesprek met GGZ, tijdens het vorige gesprek in september werd me al verteld dat ze het dossier willen sluiten, dat gaat nu ook gebeuren.  Op zich niet erg, ik had toch niet de indruk dat GGZ veel voor me deed. Moet het nu wel zelf doen, dat geeft me wel een ambivalent gevoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 wat ontzettend fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. 

Ik snap je gevoel helemaal omtrent Het er alleen voor staan. Eigenlijk staan we dat al de hele tijd, maar t is meer het gevoel dat er iemand is waarop je terug kunt vallen. Al heb je er eigenlijk niks aan. Dus weet dat je het echt alleen gaat redden. En je hebt ons natuurlijk......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Meisjeamsterdam Je klinkt alsof je het koste wat het kost al achter je wil laten, zonder in ogenschouw te nemen dat je lichaam een hele zware klus aan het klaren is. De tijd die je lichaam nodig heeft om te herstellen is niet door jou te bepalen en onze invloed is maar klein. Houd dat in gedachten en wees mild naar jezelf. Het voelt alsof je een hoop druk op jezelf legt. Ik kan er helemaal naast zitten, dus corrigeer me maar als dat zo is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-12-2019 om 07:38 zei bolletje:

 

De angst om jezelf te verliezen ken ik maar al te goed en is een vreselijk gevoel, ook al heb ik dat gevoel al jaaaaaaaren niet meer gehad, ik weet nog steeds hoe het voelt. Angst jezelf te verliezen is zo'n beetje hetzelfde als het gevoel dood te gaan. Toch ben ik er nog steeds. Hoe ik er vanaf kwam? Door toch door te leven. Dat gevoel was bij mij niets anders dan een hoop spanningen en onzekerheid. Angst dat ik het leven niet meer aan zou kunnen. Ik had ook veel last van winterdepressies. Dat is gelukkig allemaal verleden tijd. Ik kan weer genieten van m'n hondjes. Ook bij mij zijn die alles voor me, ik houd zoveel van die kleine monstertjes.

Maar jij komt hier ook bovenop zeker weten. Het heeft tijd nodig lieverd.

Als je je zo rot voelt ga je sneller adem halen dus ga dan even liggen, adem in een zakje, en adem uit, zodat je hersenen wat minder zuurstof krijgen. Meestal voel je je na een tijdje weer wat normaler. Houdt vol lieverd, en blijf geloven in jn je zelf.

Hallo lieve mensen  vreselijke derelisatie ben er zo bang voor  een vraagje als lk klaar ben met afbauwen van bromezepam mag ik dan Gaba gebruiken  zou mooi zijn fijne dag   liefs Wilhelmina ♥️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja meis dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat je te snel adem haalt. Probeer eens ff met een zakje waarin je in en uit ademt op bed gaat liggen, hoogstwaarschijnlijk wordt het dan minder.

 

https://jereisnaarhuis.nl/psychisch/derealisatie--depersonalisa/

Kijk eens misschien heb je hier iets aan om je aan vast te houden.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Deligaf1:

@Wilhelmina

Het is niet verstandig om meteen GABA supplementen te gaan gebruiken na de afbouw beter laat je het eerst even wat herstellen zodat je minder windows ervaart.

Heb je toevallig iets zuurs wat je kan eten? Dat helpt bij mij altijd wel iets tegen depersonalisatie en derealisatie.

Bedankt voor de tip ik heb cranberry sap zonder suiker   liefs Wilhelmina  ♥️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...