Spring naar bijdragen

Dinsdag 3 december 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Joepie! Mijn kippenhok staat en stort niet in elkaar als ik op het dak ga springen! :D

Moet morgen nog wel afgewerkt worden om mijn scheefzagen ed te verdoezelen. En gaas spannen en knopen. Maar ik ben blij want nu kan ik onderhand eens die onbegrepen "valse" haan laten komen en wordt hij niet geslacht voor kerst. :brokenheart:

2.5 bij 1.18 en 2 cm dik betonplex was niet handig om in je uppie iets van te maken dus heb mijn probleem wat kleiner gemaakt door het te zagen en wel handelbaar te maken. Met weinig ervaring, weinig werkruimte, niet recht kunnen zagen als handicap, is het me toch gelukt! De bosgrond loopt namelijk ook scheef. ;) En kwam mijn verzameling gereedschap ook eens van pas.  Ja ik verzamel gereedschap voor het geval ik ooit eens nodig heb. En ik heb het nu allemaal gebruikt. Geen slechte investering dus.

Alles komt van afval en uit verzamelen. Van de zomer komt het werk wel aan het uiterlijk nu zijn de onderdelen die kwetsbaar zijn met bootlak behandeld een pot die ik nog had staan.

 

 

kippenhok.JPG

kippenhok 2.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wowwww, gewéldig, Spud, doe je goed! :heart:

Hier weer opnieuw in pyjama,  nog steeds MIJN dag (na gedane zaken: kleindochter van opvang naar huis gebracht, boodschappen gedaan en eten gekookt.. ), nu dus opnieuw met dekentje en boek op de bank.....ik hou stug vol dat dit MIJN dag is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Moosje Ik ben gestopt met zuipen maar drink wel af en toe een paar glazen. Soms zet ik me op het dagpact als herinnering aan mezelf, vandaag en gisteren stond ik op het dagpact bij wijze van support naar jou. Maar ik heb ook vertrouwen in mezelf zonder dagpact hoor, het gaat allemaal heel goed en steady gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe ze nu in hun donatiehok zitten vind ik nogal hutje mutje zitten met dit hok hebben ze tenminste de ruimte. En ik heb nog wel wat plannen voor een extra nachthok voor die haan maar met die 2 nachthokken heb ik al ruimte om die haan te laten komen. En ook te redden van de slacht net als mijn kippen. Niet van de industrie maar omdat mensen gaan verhuizen en hun kippen niet mee kunnen nemen dus ze dan maar laten slachten.

Vond het nogal luguber omdat mijn kippen heel tam zijn ze zo hun vertrouwen te beschadigen en aangezien ik toch die valse haan ging opvangen had ik toch kippen nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als de kipjes de grond goed omgewoeld hebben kan ik misschien ook aan mijn grootste wens beginnen, valse ganzen opvangen... Ik heb iets met ganzen omdat ik een oppasgans had in mijn peutertijd die paste op mij. Als ik de poort uit liep trok hij mij aan mijn luier terug de tuin in. Mijn oudere broers hebben ook veel weddenschappen om knikkers gewonnen toen. ;)

Dan zeiden ze tegen een vriendje je kan 5 knikkers winnen als je mijn zusje 10 tellen vast kan houden. En wanneer ze mij dan zagen 7 en 9 jaar jonger, verhoogde ze meestal de inzet. En dan zeiden mijn broers als deze  jonge je pakt dan moet je heel hard gaan schreeuwen want dan krijg je ook iets. En dan deed ik dat en dan kwam wammes al heel snel en jaagde die jonge weg. :D

Toen mijn ouders gingen scheiden moest Wammes weg en de eend ook, dus mijn moeder liet ze los in een vijver maar tegen de tijd dat ze thuiskwam waren de eend en Wammes weer terug gevlogen. Dus zijn ze naar een boerderij gebracht van mijn tante. En die heeft Wammes toen laten slachten omdat Wammes volgens haar mijn neefje aangevallen heeft. Tsja snap het van beide kanten, moeder die zorgt voor haar kind en Wammes die toch redelijk vaak al misbruik van gemaakt was vanwege zijn beschermingsdrang. Wel jammer.

Daarom bezoek ik elke gans die ik zie en de ganzen aan mijn kanaal die daar zitten en daar zat geen witte maar een bruine gans bij die uit mijn hand durfde te eten. En dat vond de leider blijkbaar niet goed dus corrigeerde die gans waar ik tussen zat. Een voorbijganger had het gezien en vond het best wel heftig. En vroeg of ik iets mankeerde Maar ik mankeerde gewoon niks. Geen enkel krasje. Ze bijten me zeer zeker in mijn flikker als ik over hun grenzen heen ga maar in een strijd waar ik toevallig tussen zit doen ze niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld mij ook droog af , kan ook niet anders. Vanaf gisteren avonddienst gedraaid(14:30) maar de verantwoordelijke nachtdienst, kwam niet opdagen. Dus ik draai een dubbele dienst tot morgen 8 uur. Moest wel blijven, kan niet anders dan. Op adrenaline red ik dit ook gewoon. Morgen ben ik kapot om terug in het ritme te komen. Heb zelf ja gezegd, alsof er een andere keuze was. Niet veel terug gelezen. Hoop dat het goed/redelijk met iedereen gaat. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Yana:

We hebben geen haast en eigenlijk ook geen doel, waar we nu zijn is het mooi en stil en de zon schijnt dus...

Vandaag wilde een Spaanse mevrouw die trots vertelde dat ze volgende maand 95 wordt met me op de foto omdat ik 2x zo lang was als zij. Zo leuk dat soort dingen. Ik kreeg nog een zakje eieren van haar eigen kipjes mee.

Wij zijn helaas niet zo technisch met de auto, dat zou best handig zijn met een dertig jaar ouwe bak. Maar ach, er is altijd wel iemand te vinden die hem weer aan de praat krijgt als er wat is en zo maak je nog eens wat mee. Het zorgt ook wel voor goodwill onder de vaak wat arme lokale bevolking. Het is anders als je in een camper van 3 ton rond rijdt, wij gaan a.h.w. meer op in het landschap.

Haha ja als je met zo'n enorm VOC schip komt aanzakken... de Fransen doen ook altijd lacherig over de NL campinggasten hier. Onbetaalbare caravan van 6 meter met zo'n ontzettende mercedes ervoor, maar dan wel je eigen 20'kg aardappels meenemen uit NL want oei stel dat het daar duurder is :D Als een fransman genoeg geld heeft voor een camper van 3 ton gaat ie wel naar een hotel, daar sta je niet te klooien met je waterpas ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gingen toen de kinderen nog in de luiers zaten eens naar een huisje in Frankrijk. Mijn man vond het erg grappig toen hij bij aankomst zag dat ik een doos wijn had meegenomen. Naar Frankrijk! Ik wist niet hoe snel ik daar de kans zou hebben iets te halen, leek mij dus een goed plan. Net als de flessen martini in mijn wintersport koffer...

Triest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Haha ja als je met zo'n enorm VOC schip komt aanzakken... de Fransen doen ook altijd lacherig over de NL campinggasten hier. Onbetaalbare caravan van 6 meter met zo'n ontzettende mercedes ervoor, maar dan wel je eigen 20'kg aardappels meenemen uit NL want oei stel dat het daar duurder is :D Als een fransman genoeg geld heeft voor een camper van 3 ton gaat ie wel naar een hotel, daar sta je niet te klooien met je waterpas ;) 

Wij voelen ons met ons buscampertje van 5,40 mtr altijd van die dwergjes tussen al die Fransen en Duitsers met hun enorme witte gevallen. En een waterpas heb ik niet bij me.
We voelen wel ongeveer of we recht staan. Vaak blijkt, als 's avonds met koken de boter in het pannetje gesmolten wordt, dat alles naar één kant loopt. Maar
daar verzet ik de camper niet voor. Dan slapen we maar een beetje scheef. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei bumperjim:

Leuk, werken in de zorg. 

Blijf het zeer leuk vinden, wel kwetsbare beroepsgroep idd. 

Erg onderschat door veel mensen. Dan zegt men je moet je grens bewaken/trekken. In zo een situatie kan dat niet. Zijn geen dossiers die je in ene kast kan leggen en morgen verder.

Wel een mooie bos bloemen eind middag  afgeleverd namens de manager. Het wordt wel gewaardeerd. Lekker geslapen en nu weer in een normaal ritme komen. Dat herken jezelf denk ik ook wel, dat omschakelen/jetlag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het zijn geen dossiers natuurlijk maar als jij je grenzen niet bewaakt, wie gaat het dan voor je doen? Je kan door vermoeidheid fouten maken of dingen vergeten en dan zijn het dus ook geen dossiers maar mensenlevens. 

Als je kijkt hoe zorgvuldig er wordt gelet op werkuren van piloten en vrachtwagenchauffeurs, in tegenstelling tot de zorg dan zou je toch verwachten dat de werktijden van zorgpersoneel minstens zoveel aandacht nodig hebben. 

Maar goed ik vertel je niks nieuws natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...