Spring naar bijdragen

Ma 2 dec 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Mogge! 

Nou eens kijken of mn auto wat minder stinkt. Ik heb regelmatig een klederrnatte hond in de kofferbak en we hadden speciaal daarvoor een soort plastic mat gekocht, maar, ontdekte ik zaterdag, nou is het vocht door die mat getrokken en daaronder gaan schimmelen. Als je de auto binnenkwam dan viel je zowat dood van de schimmellucht. En met alle regen vd laatste tijd kan je de auto niet luchten. Mat is er nu uit, alles helemaal drooggeföhnd maar ja wat moet je nou met die schimmel. Schoonmaakazijn heb ik gelezen, maar dan moet je t daarna weer helemaal droogblazen. Later vandaag maar ff gaan doen.

Leuk hè een hond :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei nancy:

Zo, koffie is op en nu naar de kleinkinderen. Werk ze voor wie werken gaat! 

 

Ha kleinkinderen daar heb ik nu al zin in. Lekker ongegeneerd verwennen en alle opvoedtruukjes die ken je al lang en als er echt wat is dan geef je ze gauw weer terug aan de verantwoordelijke eigenaars :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim, stoomreiniger? Ik zou er iig wat vochtvreters in zetten.

mbt je dochter; tegen mij spreken mijn kinderen zich ook vaak negatief uit over hun vader. Hij is altijd weinig thuis ivm werk. Als hij thuis is bemoeit hij zich graag met hen, dat irriteert enorm. (Waar ga je heen, hoe laat ben je thuis, waarom staat er een bord/fles op je kamer, waarom lig je nog op bed, ruim je schoenen op, etc) Ze hebben dan iets van “waar bemoeit hij zich mee”. Het is ook mijn fout omdat ik gewoon niet zoveel “zeur”. Maar dat komt danweer omdat ik natuurlijk veel meer met hun te stellen heb. Jij bent toch ook veel weg? Buiten dat hoort het ook wel bij de leeftijd. Heb je 1 kind?

Wat ik fijn vind bij een conflict is een brief schrijven. Daarin schrijf je hoe jij je voelt, wat het met je doet. Zonder verwijten of iemand als schuldige aan te wijzen. Je hebt dan niet de scherpe, ondoordachte reacties als bij een gesprek. Het geeft degene de kans om er over na te denken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim, schimmellucht in auto? Even googlen... in elk geval goed drogen en borstelen.
Schoonmaakazijn?? Yeaghhhh... die zure lucht... als ze hier in de buurt hun groene containers weer eens schoongemaakt
hebben met schoonmaakazijn ga ik over m'n nek als ik er langs loop.. maar ja, ik was ook nooit een wijnliefhebber. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Penny:

@bumperjim, stoomreiniger? Ik zou er iig wat vochtvreters in zetten.

mbt je dochter; tegen mij spreken mijn kinderen zich ook vaak negatief uit over hun vader. Hij is altijd weinig thuis ivm werk. Als hij thuis is bemoeit hij zich graag met hen, dat irriteert enorm. (Waar ga je heen, hoe laat ben je thuis, waarom staat er een bord/fles op je kamer, waarom lig je nog op bed, ruim je schoenen op, etc) Ze hebben dan iets van “waar bemoeit hij zich mee”. Het is ook mijn fout omdat ik gewoon niet zoveel “zeur”. Maar dat komt danweer omdat ik natuurlijk veel meer met hun te stellen heb. Jij bent toch ook veel weg? Buiten dat hoort het ook wel bij de leeftijd. Heb je 1 kind?

Wat ik fijn vind bij een conflict is een brief schrijven. Daarin schrijf je hoe jij je voelt, wat het met je doet. Zonder verwijten of iemand als schuldige aan te wijzen. Je hebt dan niet de scherpe, ondoordachte reacties als bij een gesprek. Het geeft degene de kans om er over na te denken. 

Ja als je een week weg bent geweest dan wil je graag even catch up. Hoe gaat het, wat is het nieuws, heb je nog cijfers terug gehad, wat heb je komende week allemaal, ben je nog verliefd (geintje, dat laatste vraag ik nooit, komt toch geen antwoord op). En dat blijf ik ook vragen, ik heb dat gewoon nodig, anders kan ik net zo goed 365 dagen weg zijn. Dat is geen bemoeizucht maar dat snappen ze niet helaas. 

Ik heb er 2

Ja via brief (email dus :)) is wel een goed idee. Is voor haar misschien makkelijker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Vandaag weer een dag, niet drinken.

Ik heb gisterenavond teruggelezen vanaf 2006,  niet alles natuurlijk en wat een goede verhalen maar waar zijn die mensen nu?

Het kan natuurlijk dat je na al die jaren geen behoefte meer heb om te schrijven maar jee wat veel mensen in de maatschappij met de worsteling van teveel drinken.

Gelukkig heb ik nog geen worsteling gehad, het gaat me goed maar moet wel heel erg bewust zijn. 

@bumperjim ik las dat jij nog drink? het verbaasde mij omdat je zo direct antwoordt en advies geeft aan en reageert op mensen die nog drinken in de zin van Kappen, stoppen, dag voor dag,  het is een drug! Weggooien!  Het komt dan over alsof jij niet meer drinkt maar dat doe je soms toch?

 

Nou voor iedereen een goede dag, ik krijg een nieuw haar kleurtje en ik vind het me toch spannend haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

BJ kinderen beseffen niet dat de afwezige vaders
indirect ook weg zijn om voor hun gezin te zorgen.
Dat kun je 100 keer zeggen (deed mijn vader dus)
maar het gemis wordt daar niet minder van.
Moest ik als vrouw van afwezige vader ook weer door.
En nu ervaar ik ook nog dat het contact van moeder-dochter
mede daardoor, een stuk makkelijker verloopt dan
dochter-vader. soms is het oneerlijk dat je niet oogst (nog).
Maar blijf je in haar verplaatsen als je dat lukt.
En blijf jezelf, dat ook natuurlijk. De liefde is onvoorwaardelijk
en dat mogen jullie ook blijven voelen bewust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Isabella:


@bumperjim ik las dat jij nog drink? het verbaasde mij omdat je zo direct antwoordt en advies geeft aan en reageert op mensen die nog drinken in de zin van Kappen, stoppen, dag voor dag,  het is een drug! Weggooien!  Het komt dan over alsof jij niet meer drinkt maar dat doe je soms toch?

Af en toe ja. Maar ik ben eind september 2017 gestopt met het elke dag te veel drinken om van alles en nog wat mee te verdoven. 

Dat stoppen ging toen inderdaad dag voor dag, weggooien wat er nog in huis was, enz enz. Sindsdien heb ik er weer met mate mee om leren gaan met goed succes, hoewel niet altijd 100% zoals laatst een paar keer.

Het blijft een drug en dus gevaarlijk spul.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Mogge! 

Nou eens kijken of mn auto wat minder stinkt. Ik heb regelmatig een klederrnatte hond in de kofferbak en we hadden speciaal daarvoor een soort plastic mat gekocht, maar, ontdekte ik zaterdag, nou is het vocht door die mat getrokken en daaronder gaan schimmelen. Als je de auto binnenkwam dan viel je zowat dood van de schimmellucht. En met alle regen vd laatste tijd kan je de auto niet luchten. Mat is er nu uit, alles helemaal drooggeföhnd maar ja wat moet je nou met die schimmel. Schoonmaakazijn heb ik gelezen, maar dan moet je t daarna weer helemaal droogblazen. Later vandaag maar ff gaan doen.

Leuk hè een hond :) 

Ik heb een ozon generator,daarmee verwijder je alle nare geurtjes. 

Een behandeling van anderhalf tot vier uur moet voldoende zijn. 

Ook kan ik je autostoelen/bekleding reinigen met een champorel apparaat

Ik weet niet of je ver weg woon,als je wil mag je me een Pm sturen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ben het ook als een drug gaan zien @bumperjim, ik gebruik het ook zo en ook al heel lang aan het helemaal stoppen bezig.

Bij mij werkt af en toe niet heb ik gemerkt, ook al deed ik zo mijn best haha.

Dus dan maar met de botte bijl erin.

Het was wel grappig net bij de ah, een oud meneertje met rollator vroeg aan mij of ik een fles uit zijn mandje wilde pakken want hij kon dat niet.

Toen ik keek en de fles pakte was het een grote fles rode wijn, om 10.30 en kan dan de humor er wel van in zien. Gelukkig is die niet voor mij!

Niet dat ik zo vroeg begon en hij misschien ook niet...

Denk niet o wat jammer dat ik dat niet meer kan, t kan en mag altijd maar ik wil niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Ik heb regelmatig een klederrnatte hond in de kofferbak en we hadden speciaal daarvoor een soort plastic mat gekocht, maar, ontdekte ik zaterdag, nou is het vocht door die mat getrokken en daaronder gaan schimmelen. Als je de auto binnenkwam dan viel je zowat dood van de schimmellucht.

Leuk hè een hond :) 

Ja, een hond is leuk, ik geniet dagelijks van die van ons.
Nog even over vocht dat door je plastic mat is heengetrokken... dat lijkt toch niet te kunnen. Wat wel kan is dat het vocht uit de lucht door de bekleding onder
die mat wordt geabsorbeerd en water dat vanaf die plastic mat langs de randen in je bekleding komt en niet meer weg kan.
Regelmatig die plastic mat een tijdje weghalen (als je geen hond in de auto hebt of in droge periodes), dus die mat alleen gebruiken als je een natte hond
vervoert kan voorkomen dat dat vocht onder die mat de boel doet laten rotten.

Ik ga hier even op door omdat ik zelf ooit een citr. pluriël heb gehad (met een soort cabriodak) die op de een of andere niet te traceren plek lek was en
ook zo ontiegelijk stonk naar natte dweil of vochtige kelder. Onvindbaar waar dat vandaan kwam. Uiteindelijk die hele auto weggedaan. 't Is niet
fijn om in zo'n stinkbak te rijden. Hoewel natte hond ook niet altijd fris is, maar dan weet je tenminste waar 't van komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha hoi Bor 

lief dat je aan me denk

het gaat redelijk goed met me

het lukt me om langere tijden niet te drinken nu

ik heb het afgelopen jaar maar liefst 8 maanden volgehouden,soms val ik nog wel terug maar periodes van drie maanden of langer zijn geen uitzondering meer. 

Denk dat de mensen die mij nog kennen wel weten dat ik om de een a twee weken terugviel in extreem binge drinken. 

Heb zelfs na 12 jaar me rijbewijs terug !!

echt het onmogelijke blijkt toch mogelijk

het is en blijft een zoektocht dat stoppen met drinken,maar niet onmogelijk. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...