Spring naar bijdragen

Te veel drinken omdat ik dan ' bij' mijn gevoel kan komen


Karen

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Mijn naam is Karen,  47 jaar. 

Ik begon ooit als een af en toe een wijntje en nu drink ik een fles per dag. Waarom ik dit doe? Geen idee! Wat ik wel merk is dat ik met een aantal glazen op, confrontaties  beter kan handelen,  echt durf te zeggen wat ik bedoel.  Ik realiseer mij dat ik hiermee moet stoppen,  maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.  Heeft iemand advies voor mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kun je eens iets dagboek-achtigs voor jezelf opzetten om de voor- en nadelen goed in beeld te krijgen. Alcohol geeft inderdaad vaak meer durf, maar realiseer je wel dat het bij jezelf heel anders kan aanvoelen dan het bij anderen overkomt.

Om een beter idee te krijgen over hoe het in de praktijk werkt kun je ook eens op youtube gaan kijken naar de presentatie van Dr. Els Noorlander over verslaving.

Je vindt hem bijvoorbeeld hier:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.alcoholhulp.be/thema-alcohol-els-noorlander&ved=2ahUKEwiSyZSOpJPmAhVNDuwKHYWJDQEQFjAKegQIARAB&usg=AOvVaw1TcARHtXtkoHLRZRG3EQY_&cshid=1575163434675

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beste advies is stoppen met die rommel en leren je uit te spreken.

Weet je als je dronken iemand de waarheid zegt, dan voelt dat misschien voor jezelf als een heldendaad, maar de ander denkt laat maar die muts is bezopen. En als het schriftelijk is en je leest het de volgende dag terug dan schaam je je wezenloos. 

Been there done that got the T-shirt. 

Stop en gun jezelf de kans om beter te worden in allerlei dingen. 

Of blijf zuipen en dan blijf je pas op de plaats maken tot je lever uiteindelijk zegt bedankt tot ziens.

Het staat er een beetje cru zo op de vroege ochtend, sorry.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bumperjim:

Wil je ermee stoppen?

Ja dat wil ik zeker!  Wat ooit begon als een wijntje,  loopt nu vreselijk uit de hand.  Ik begrijp ook totaal niet waarom ik het niet na een glas kan stoppen.  Die fles wijn gaat gewoon leeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een drug :( daarom kan je niet stoppen. Per definitie eigenlijk. Met karnemelk en appelsap gebeurt dat niet.

Wat je eigenlijk zou moeten doen als je t echt wil, is weggooien wat je nog in huis hebt en geen nieuwe halen. Zolang je niks in huis hebt kan je er het makkelijkst afblijven :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja idd met karnemelk en appelsap gebeurd  dat niet ;).

Ik heb op dit moment niets meer in huis en ik ga ook niets halen. 

Ik voel mij de volgende dag vaak beroerd, vermoeid, en ik schaam mij er zo voor.

Ik ga nu met mijn honden wandelen en mijn hoofd even leeg maken. 

bewerkt door Karen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Karen, welkom.
Ook jij kunt het hoor, dat ga je later hopelijk wel teruglezen.
Nu zit je er middenin en kun je niet over iets heen kijken, je zult
er dwars doorheen moeten. Er op terug kijkende snap ik zelf soms niet
waarom ik er destijds zo bang voor was. Laag zelfbeeld door alle
pogingen, het eenzaam geworstel, de ongelijkheid in relaties en vriendschappen
daardat ik van binnen bang was door de mand te vallen, en opkeek tegen hen die
geen drankprobleem hadden (of leken te hebben, want zij zagen het mijne meestal ook niet)
Stoppen heeft alles voor me veranderd, eerst een moeilijk jaar, maar al wel hoop, later
vertrouwen, en geloven dat wat ik ervoor deed ook vruchten afwierp.
En nu inmiddels nog dagelijks hier om bewust te blijven, een beetje ook alert, en vooral om
zo door te blijven gaan als ik nu doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei lady jane:

ha Karen, welkom.
Ook jij kunt het hoor, dat ga je later hopelijk wel teruglezen.
Nu zit je er middenin en kun je niet over iets heen kijken, je zult
er dwars doorheen moeten. Er op terug kijkende snap ik zelf soms niet
waarom ik er destijds zo bang voor was. Laag zelfbeeld door alle
pogingen, het eenzaam geworstel, de ongelijkheid in relaties en vriendschappen
daardat ik van binnen bang was door de mand te vallen, en opkeek tegen hen die
geen drankprobleem hadden (of leken te hebben, want zij zagen het mijne meestal ook niet)
Stoppen heeft alles voor me veranderd, eerst een moeilijk jaar, maar al wel hoop, later
vertrouwen, en geloven dat wat ik ervoor deed ook vruchten afwierp.
En nu inmiddels nog dagelijks hier om bewust te blijven, een beetje ook alert, en vooral om
zo door te blijven gaan als ik nu doe.

Bedankt lady Jane,  echt ontzettend bedankt voor je verhaal.  Het zal idd moeilijk worden maar ik hoop dat ik er sterker uitkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Karen:

Ik voel mij de volgende dag vaak beroerd, vermoeid, en ik schaam mij er zo voor.

Wat zul je dan blij worden als je niet meer drinkt. Het is zo heerlijk joh om veel fitter te zijn en meer energie te hebben, alles wordt er leuker door. Ik dronk ook een fles per dag en als ik er nu op terug kijk, snap ik niet waarom ik dat al die jaren heb laten duren. Het was niet eens zo moeilijk om er mee te stoppen. 

Succes, lekker niet drinken en dan blij zijn met jezelf! 

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Karen:

Dank je Lika, 

Ik moet echt dit patroon doorbreken maar er is dan ook weer dat stemmetje in mijn hoofd  wat zegt;  dat kan je toch niet.

Ja dat is wat je soms denkt. 

Hier is 1 van de "sleutel" citaten van het forum: "Je moet niet alles geloven wat je denkt!"

Soms krijg je gedachten die je gewoon niet serieus moet nemen. Vaak, eigenlijk. Brain farts. Gewoon laten waaien en verder met je plan uitvoeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...