Spring naar bijdragen

Van Temazepam naar Zolpidem


Cesje

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

Even een vraag waar misschien 1 van jullie antwoord op heeft of zelfs ervaring mee heeft?

Ik heb zo'n 6 maanden temazepam 20mg gebruikt om te slapen, sinds een opname. Omdat ik veel nachtmerries heb en een combinatie met topamax dit niet kon verhelpen is besloten om temazepam te vervangen door zolpidem.

Dat heb ik dus gedaan maar.... had die temazepam niet afgebouwd moeten worden? Dit is eigenlijk cold turkey stoppen toch, of is het nu anders omdat ik het vervang voor iets anders?

Heb namelijk het idee dat ik ontwenningsverschijnselen heb, kan mijn eigen psychiater dinsdag pas bereiken voor advies en weet niet zo goed of het wel verstandig is om het zo door te zetten.

Gr. Cesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Cesje:

Hi allemaal,

Even een vraag waar misschien 1 van jullie antwoord op heeft of zelfs ervaring mee heeft?

Ik heb zo'n 6 maanden temazepam 20mg gebruikt om te slapen, sinds een opname. Omdat ik veel nachtmerries heb en een combinatie met topamax dit niet kon verhelpen is besloten om temazepam te vervangen door zolpidem.

Dat heb ik dus gedaan maar.... had die temazepam niet afgebouwd moeten worden? Dit is eigenlijk cold turkey stoppen toch, of is het nu anders omdat ik het vervang voor iets anders?

Heb namelijk het idee dat ik ontwenningsverschijnselen heb, kan mijn eigen psychiater dinsdag pas bereiken voor advies en weet niet zo goed of het wel verstandig is om het zo door te zetten.

Gr. Cesje

Ha @Cesje, dit is wel een lastige.

Temazepam en Zolpidem zijn allebei kortwerkend en zouden dus "uitwisselbaar" moeten zijn. Zolpidem is echter geen echte benzo, maar acteert als een benzo. Het kan daarom goed zijn dat de overstap je toch ontwenningsverschijnselen geven. Je lichaam moet aan de Zolpidem wennen. 

Ik zou het tot dinsdag zo laten en het met je psychiater bespreken. Als je nu zelf weer teruggaat naar Temazepam weet je lichaam wellicht ook niet meer hoe het moet reageren. 
Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord, helder. Ga het inderdaad nu niet meer terugdraaien en wacht wel even tot dinsdag af als dat lukt. Is vooral duizeligheid waar ik erg veel last van heb, val gewoon af en toe bijna om. De hoofdpijn is vandaag gelukkig al weer weg!

bewerkt door Cesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...