Spring naar bijdragen

Anonieme meelezer ..


Puma

Aanbevolen berichten

Na mijn inloggegevens kwijt te zijn geweest . Wel ( bijna ) iedere dag meelezen wat er gebeurt hier op het forum , wil ik me toch weer aanmelden. Ben zelf geschrokken van het feit dat ik me hier al in 2013 heb aangemeld voor de eerste keer , en vorig jaar 2018 voor de 2e X . Het blijft een strijd die verdomde alcohol . Ik wil er zo graag mee stoppen maar het langste is 8 weken of zo geweest . ( wat voelde ik me toen goed ., in alles .. ik was zo positief, sterk ) en toch verval ik telkens weer . Misschien helpt het me als ik ipv mee te lezen ., actief mee doe.  
 

( en ja ik drink teveel, al bijna 12 jaar  ... bijna 2 flessen wijn per dag ., soms begin ik s morgens al ., als het kan ., ik werk wel ., maar dan is het zodra ik thuis ben.. ben een alleenstaande moeder van 2 pubers )... 

Ik denk altijd ., als ik sommige verhalen lees hier valt het wel mee .,, MAAR HET VALT NIET MEE !! 
IK wil er vanaf ... Dit kan niet zo doorgaan .:.

Groetjes Poema..

 

bewerkt door Poema8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Puma, welkom en een goede keus je aan te melden.

Ik ben zelf ook nieuw hier na jaren zelf geprobeerd te hebben en las ook een tijdje mee.

Maar dan kon ik toch achter de schermen nog drinken als ik wilde, wil dit gewoon niet meer.

Heel fijn en wat een opluchting het is niet meer te hoeven drinken.

Zelf zat ik op 1 fles in de week gemiddeld (jaren geleden was het ook veel meer!), soms 3 dagen niet, soms 11 dagen niet maar ik kon er echt niet meer tegen. Ik wilde stoppen en dat ging niet.

Het was ook niet dat ik de fles op wilde drinken, het moest leeg, het moet op en dan heb je een probleem vind ik.

Dus hier een dame die ook wel meeviel, maar zelf wist ik wel beter en had er last van.

Hoeveelheid zegt niets, als je niet kunt stoppen en het moet dan weet je genoeg.

Hoewel 2 flessen echt wel veel is toch, je wilt dit niet?!

Moet zeggen dat het heel fijn voelt er hier nu samen in te staan, terwijl je het zelf doet.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Ties . Niet direct een plan . Zoals hier al zo veel wordt aangegeven ., neem die eerste niet. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan . Soms lukt het ., maar al maanden niet . Zit niet lekker in mijn vel . Kom tot niks meer .,, alleen zorgen voor mijn kids , mijn 2 katten en mijn baan en erna is het rust met een wijntje en dat wordt dan een zeker 1 fles .. weekenden echt wel meer :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isabella ., zo herkenbaar wat je schrijft . De fles moet leeg ., voor die tijd geen rust . Dan is er toch echt wat goed fout . 
Zo hoort het idd niet .., 

Hoelang drink jij nu al niet en wat heeft je precies geholpen hierin ? 
 


 


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Puma,

Afgelopen maandag was mijn laatste fles wijn, ik keek natuurlijk wel altijd of er 75cl of 1 liter in zat.

Snap je...

Maar ik voelde me na 1 fles al net zo dronken als vroeger na zeg maar anderhalve of 2 flessen.

Boeken lezen hielp niet, hier meelezen hielp niet, het gaf me ruimte om toch doen zodat ik niet met mijn billen bloot hoefde hier.

Nu pak ik mijn verantwoording, een besluit genomen en met lotgenoten voel ik me gesteund.

Nu 4e dag pas hoor.

Er zullen ook lastige dagen en momenten komen dat weet ik.

Zo ga ik bv aanstaande zondag weer weg en op de terugweg savonds kon  ik nog wel eens even de AH binnen schieten voor een fles.

Dit vind ik nu ook spannend omdat dit een patroon was, dus zondag extra opletten voor mij!

En hier zijn, het kan echt steunend zijn merk ik nu al en het echt serieus nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Isabella.,, die begrijp ik zeker goed ! Knap van je dat je al op dag 4 zit. Ben je in een x gestopt ? Ik durf het niet ., ik heb ook oxazepam liggen .. en daar help ik me mee als ik niet kan drinken op mijn werk . Dus ja ., ik ben echt wel een probleem geval .. ( schrik er zelf van als ik het zo op schrijf) . Ik wil wat er nu nog in huis is op drinken ... en dan na het weekend er echt voor gaan . Maar ben ondanks mijn hulpmiddel bang voor de ontwenningsverschijnselen.. Zucht wat een strijd ... 

Extra Suc6 aanstaande zondag .. iets harder doortrappen als je die zone bereikt . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja joh, in 1 keer gestopt, kan gewoon hoor tenzij je een loei zware drinker ben dan zou ik de huisarts vragen.

Maar ik jouw geval lijkt me stoppen gewoon mogelijk, niet bang zijn, je was toch al eerder gestopt 8 weken?

Hoe deed je dat toen?

Afkickverschijnselen zijn vervelend en oxazepam kan even helpen maar ikzelf zou dat niet zo lang doen, maar ook hierin zou ik een huisarts advies vragen dan. Hij heeft ze voorgeschreven toch?

Oxazepam met alcohol is al helemaal slecht natuurlijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar ben ik ook gewoon in een x gestopt ja . Maar denk dat ik nu wel meer drink . Ik heb de oxazepam jaren terug voor iets anders gekregen. Huisarts weet niet van mijn alcoholmisbruik af . Ik merk gewoon dat ik iets angstiger hiervoor ben nu om cold turkey te stoppen. 

Maar ik moet er maar gewoon doorheen .,,zoveel beter dan zo blijven doorgaan . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Puma:

@bumperjim., ik begrijp wat je zegt , geloof me . Maar het is al een hele stap om me hier zo bloot te geven . Ik kan het vanavond niet , ik kijk uit naar zondagavond . Erg hè .

Bloot geven is simpel :) stoppen is lastiger. Maar t kan als je t echt wilt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Puma. 

Morgen is het OOK lastig om te beginnen niet meer te drinken. En overmorgen ook. En maandag enz enz enz. 

Aanmelden en daadwerkelijk meeschrijven is inderdaad al een stap. Uitstellen met niet drinken niet, wat mij betreft. 

En ik praat uit ervaring hoor. Uitstellen kon ik als de beste. Stoppen met stoppen trouwens ook. 

Nu is de knop om. Al ruim 5 maanden geen druppel. Ook ik dronk al geruime tijd ruim 2 flessen wijn per dag, en ook wel eens meer. Gewoon in een keer gestopt. Klaar. Basta. Me Time! Een van de Beste kado's aan mezelf ooit. 

Geen smoesjes meer. Gewoon wegkiepen die zooi. 

Liefs, maartje

bewerkt door maartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@maartje, ik weet dat je gelijk hebt . Dank voor je woorden . Zucht was het maar zo makkelijk , ik heb nu op dit moment zoiets van wat ik nog heb drink ik op , ik haal niks nieuws meer . 
20 jaar geleden gestopt met roken met het boek van Alan Carr...( erna nooit meer gerookt ) . Het boek van hem over alcohol 2 x gelezen en dat werkt bij mij niet. Ik heb mijn doel gesteld nu., ik haal niks meer . En ik heb echt geen wijnkelder onder mijn huis ..:D

 


Knap dat jezelf al 5 maanden verlost bent.

Groetjes ...
 

 

bewerkt door Puma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag 't @Smaragd, dank. heb 'm weggehaald:)

Ik had ook wel ontwenningsverschijnselen puma, ik heb heel lang last gehad van heftige hoofdpijn, en ik sliep heel slecht de eerste weken, en droomde heftig. Nu is slapen een van mijn hobby's geworden. Wat een heerlijkheid, mijn bedje:D 

Dus: op is op. Dat is jouw plan. 

Ik heb wel een wijnkelder onder mijn huis trouwens. Ik heb kunnen stoppen met gewoon overal drank om me heen. Dat kan in mijn geval ook niet anders, en ik wilde ook niet anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik deed wel rustig aan met uitgaan in 't begin. Gewoon omdat ik het zelf te moeilijk vond om bv weer naar de kroeg ofzo te gaan. Daar heb ik nu helemaal geen last meer van. 

Wat ik wel heb geleerd hier op 't forum: iedereen stopt op z'n eigen manier. Ik gun je, dat je voor jou de juiste zal vinden. Er zijn er velen hier met tips en lieve woorden. 

Nog ff over slapen: toen ik nog dronk was slapen een RAMP. Ik werd vaak wakker s nachts en kon daarna niet meer slapen. En wakker worden met een kop vol kanonnen. Dat wil ik Nooit meer. Helemaal nu ik weet hoe heerlijk het is om een volle nacht te slapen en fit weer wakker te worden! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...