Spring naar bijdragen

Huiskamer 29 november 2019


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

Lieve mooie mensen,
ik ben veel te weinig online voor mijn gevoel, maar dat komt wel weer.
Positieve dingen die ik 'vier' vandaag en ik dus bewust blij mee ben:
1. Mijn AD taper gaat goed en ik ben toch niet langerzamer gegaan ( vorige week toch een verwarring met een virusje denk ik)
2. Ik heb gisteren gisteren een hele lieve vrouw van het forum ontmoet en vond het echt fijn.
3. Ben gisteren geslaagd in het kopen van een nieuw bed! Kan niet wachten totdat het bed klaar is en in januari bezorgd word.
4. Het regent niet nu, en ik zit lekker even met mijn smoel achter het raam in de zon.
giphy-downsized.gif

Ken je dat? Wel ff een zonnebril mensen, want de gevoeligheid van mijn ogen is er soms echt nog wel !

Delen jullie ook vandaag weer waar je wel dankbaar voor kan zijn?
Natuurlijk mag je ook vertellen dat je niet weet waar je het zoeken moet of dat je op bed ligt te huilen, dat is helemaal niet erg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees ik net op FB dat ik hier door mijn dochter mee wordt vergeleken......hmmm ???????......moest er wel om lachen:lol:

 

Lekker Liz een nieuw bed wat om naar uit te kijken,een zonnebril heb ik niet nodig, heb dit jaar een bril met mee kleurende glazen genomen, niet zo handig in de winter maar ik vind het wel lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mevrouwtje54 met mij gaat het met ups en downs. Ik zit nu op de 3 Mg dus nog een klein stukje. Ik vind het wel steeds pittiger worden. Ik heb soms weer last van zware depressieve gedachtes en ander keer meer last van sirenes in mijn hoofd en angst. Dan staat mijn lijf stijf van de stress. Heb jij ook last van angstklachten en hoe uitten die zich en hoe ga jij er mee om?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee hee,

Ik ga vandaag de 3,75 mg zopiclon tabletten halen bij de apotheek. Kan ik eindelijk beginnen met afbouwen. Eerst nog eten en zwemmen. Erwin, mijn zwemmaatje, is er ook, dus dat is wel gezellig. Ik heb verder niet veel te melden. Mijn moeder moet volgende week nog drie keer bestraald worden, en dan heeft ze even pauze. Ze is nu vooral erg moe.

groetjes Jeroen

bewerkt door Lightspacer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leen:

@mevrouwtje54 met mij gaat het met ups en downs. Ik zit nu op de 3 Mg dus nog een klein stukje. Ik vind het wel steeds pittiger worden. Ik heb soms weer last van zware depressieve gedachtes en ander keer meer last van sirenes in mijn hoofd en angst. Dan staat mijn lijf stijf van de stress. Heb jij ook last van angstklachten en hoe uitten die zich en hoe ga jij er mee om?? 

Bedoel je angst in je echt angstig voelen of meer paniek wat door je lijf heen giert? Je kan het ook in een PB schrijven als je dat fijner vind.

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Liz @Kannietmeer, wat een fijn bericht van je. :)

Ik heb heel lang getwijfeld of ik het volgende bericht ga delen, maar ik ga het toch doen. Ik ben afgelopen nacht onverwacht compleet in de fout gegaan. 
Het gaat de laatste tijd best goed, en gisteren had ik voor mijn gevoel een echt heel goede dag. Ik ging op mijn vaste tijd (rond half 11) naar bed en kon niet in slaap komen. Na 12 uur raakte ik helemaal van slag, sloeg om in totale paniek. Het enige wat ik kon verzinnen om er een Oxazepam in te mikken. Dat werkte averechts. Ik wist niet waar ik het zoeken moest. Kon niet meer blijven liggen , maar ook niet beneden blijven. In paniek een temazepam genomen en gaan liggen. Toen was het al 3 uur. Daar heb ik even op geslapen. Vandaag voel ik me echt heel slecht. Super onrustig en heel somber. Geen idee wat er gebeurd is, het lijkt op een grote paniekaanval. Ben er erg van geschrokken en het boezemt me angst in voor de komende nacht en dagen. Er is op zich niets spannends gebeurd waardoor dit getriggerd kan worden. Twijfels slaan weer erg toe. Heb de hele dag de behoefte om iets in te nemen, maar nog niet gedaan. Ik zoek naar een verklaring, maar vind deze niet. Het slapen begint voor mij nu wel bijna een nachtmerrie te worden, en dat is niet de bedoeling. 

Sorry voor mijn klaagzang! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Leen:

@mevrouwtje54 met mij gaat het met ups en downs. Ik zit nu op de 3 Mg dus nog een klein stukje. Ik vind het wel steeds pittiger worden. Ik heb soms weer last van zware depressieve gedachtes en ander keer meer last van sirenes in mijn hoofd en angst. Dan staat mijn lijf stijf van de stress. Heb jij ook last van angstklachten en hoe uitten die zich en hoe ga jij er mee om?? 

Wat vervelend dat je soms weer last hebt van die klachten, @Leen. Je gaat wel vooruit, 3 mg is niet zo heel veel meer. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update van mij.

19 Oktober heb ik trauma therapie gehad. De eerste week had ik last van dissociatie dat ging opzich wel. De 2 week kreeg ik hele heftige paniek aanvallen ik had heel mijn bed onder geplast overgegeven zweten hartkloppingen. ik had de dokter gebeld er met hem overlegd om de seroquel te verhogen om hier door heen te komen dat ging al iets beter ook al baalde ik als een stekker. Ergens midden in de week  ik was voorin  de tuin aan het werk en ik dacht wat wordt er allemaal gezegd en wat zijn dat voor gedachtens ging het in mijn hoofd rond. ik kwam tot realisatie dat ik al heel mijn leven stemmen hoorde en dat die nu extreem heftig werden. ik dacht oo dat gaat wel over dat hoort bij het verwerken. Nu 4 weken later ik dacht ga toch maar eens naar de huisarts, even verteld wat er aan de hand was. Hij was niet iecht over te spreken dat ik mijn eigen zorg plan bewandelde. Hij zei dat dit wel even kon duren en de therapeut waar ik dat heb gedaan zei dat ook. Nu moet ik 2x in de week bij de HA op gesprek komen ter controle. Toen ik thuis kwam begon het weer extreme paniek en dacht dat ik realiteit kwijt raakte. De huisarts met spoed gebeld en de seroquel naar 200mg verhoogd. Het GGZ hebben we buiten beschouwing gelaten omdat die ook niet echt iets kunnen doen omdat ik dit toch moet doorstaan. Ik had ook nog een paar keer aan benzo’s gedacht maar nee ik dat vond ik de moeite niet waard.

Ik ben nu vooral bedliggerig en bank liggerig, er is ook wel een vergelijkbaar patroon netzoals wave en windows wat ik door maak. niet elke dag is even heftig en af en toe ervaar ik al dat het iets beter met mij gaat ben er wel helemaal kapot van uitgeput en hoop dat dit volgende maand genezen is.

groetjes

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heftig, @Deligaf1.

Klaarblijkelijk maakt zo'n traumatherapie eerst alles bij je los, waarna het uiteindelijk beter moet gaan. 

Wat goed van je dat je de benzo's kunt laten staan, want ik weet dat dat de makkelijkste weg is. 
Fantastisch dat je huisarts je 2 keer per week wil zien en daarmee de vinger aan de pols houdt. 
Sterkte man, je bent een kanjer dat je dit allemaal doorstaat! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Cyclad58:

Wat heftig, @Deligaf1.

Klaarblijkelijk maakt zo'n traumatherapie eerst alles bij je los, waarna het uiteindelijk beter moet gaan. 

Wat goed van je dat je de benzo's kunt laten staan, want ik weet dat dat de makkelijkste weg is. 
Fantastisch dat je huisarts je 2 keer per week wil zien en daarmee de vinger aan de pols houdt. 
Sterkte man, je bent een kanjer dat je dit allemaal doorstaat! 

Bedankt voor je reactie, 

Het maakt eerst alles bij je los idderdaad, je gaat het herbeleven om het te kunnen verwerken.
Gelukig kan ik op seroquel terugvallen als het nodig is. 
Er ligt gelukkig al meer achter mij de voor me. 
 

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...