Spring naar bijdragen

*


Adb

Aanbevolen berichten

Nee, ben me ervan bewust dat dat een gevaar is, het lijkt dan helemaal koek en ei en kun je zo voor de bijl gaan.

Vandaar dat ik me aangemeld ben, ik wil sterker worden en mijn valkuilen voor blijven. Anders denk ik wat goed ik kan wel weer een keer.

Je leest dat ik enthousiast ben, maar ben me bewust dat het gevaar nog moet komen, op de loer ligt.

Wil dit niet meer.

Kan dit alleen met jullie hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Absoluut mee eens. Het is niet genoeg om te stoppen met het middel en na een paar weken te denken nou ik ben eraf. Er moet van alles veranderen in je gedrag en daar kom je pas langzaam achter. Dat is de ontdekkingsreis. 

Klopt als een bus! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Ties:

Ja en dat is waar ik steeds struikel, met dat gedrag, het 'nu kan ik wel weer' en daar moet ik grondig vanaf, streep erdoor en hup door... Klinkt zo makkelijk 

Het is echt niet makkelijk, als je er echt vanaf wil kan het nooit meer.. Het kan heel goed gaan maar nooit hoogmoed krijgen, kan een valkuil zijn. Ik ben me daar heel erg bewust van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag geluncht met een vriendin.

We zaten tegenover 2 oudere dames die ook lunchten, met wijn.

Ik keek ernaar en ja het ziet er gezellig uit, onschuldig ook.

Maar niet voor mij, voor mij is het gevaarlijk spul.

Bij met mijn cappuccino en nu dus ook fris en fruitig, heerlijk.

Wat een fijn besluit heb ik toch genomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Maartje,

Stoppen is idd niet makkelijk en blijvend zeker niet.

Overal om me heen drank, reclames, supermarkten de halve winkel vol ermee dus het is niet iets wat je makkelijk ontlopen kunt.

Alles, televisie, gezelligheid enz  lijkt met drank omgeven te worden. Ik vind het echt irritant. Opdringerig.

Of ligt dit aan mij, gaat dit over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is denk beide isabella:

Selectieve attentie (omdat je er nu veel mee bezig bent) 

En: het is gewoon zo. Onze cultuur is doordrenkt met alcohol:rolleyes:

Ik vrees dat dit (de komende jaren?) niet over gaat, hoewel ik wel merk dat er steeds meer mensen minder gaan drinken, of ook stoppen. Een vriend (kroegbaas) verkoopt steeds vaker alcoholvrij bier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik kan me ook doodergeren aan het gemak waarmee de alcohol over het tv scherm stroomt... 

Of nog mooier, als je de supermarkt binnenloopt een enorme berg wijn met een groot bord, 4 halen 2 betalen... 

En de sigaretten mogen niet meer in het zicht... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even een update, al was t maar voor mezelf.

vandaag door t oog van de naald gekropen, wat was t lastig zeg.

Zo’n zin om wat te kopen, te drinken!

Ik moest me als t ware vastbinden.

Ik vertelde t net Puma nog, die is een paar daagjes later dan ik hier begonnen.

Vreemd dat ik het kreeg door hier te lezen in wie is wie, zo gek snappen jullie dat?!

Maar cola zero gaan drinken zodat de dorste weg ging en toastjes gegeten met lekkers dat had ik wel gekocht.

Daarna in slaap gevallen en toen ik wakker werd was het over, gelukkig.

Phoe phoe, merk dat het nog heel wat is wat ik mezelf gezegd heb maar wil de consequentie niet meer die alcohol voor me heeft.

Verder merk ik dat ik het heel lastig vind om in dagdraadje te schrijven, alsof dat geen zin heeft of zo, iedereen elkaar kent.

En ik erbuiten sta, tsja.

Nou, gewoon verder gaan, het bevalt me goed zonder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht droomde ik dat ik dronk, ik wilde parfum opdoen toen ik zag dat het een likeur was en dacht dat kan wel.

Jee, wat zit er nog veel in het onderbewuste, zo blij dat ik gisteren de slag gewonnen heb.

Anders was ik nu wel heel anders wakker geworden, met een heel ander zelfgevoel.

Wel een kilo aangekomen van alle toastjes maar oké, dat nemen we maar op de koop toe.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Aan de vooravond van Kerst wil ik jullie allemaal hele fijne feestdagen wensen.

Ik voel me dankbaar en kijk uit naar morgen, iedereen die me dierbaar is komt bij mij.

Heb al lekker gebakken en lig even op de bank met lekker gebak, even ‘voorproeven’ !
 

Gelukkig voel ik geen gemis, geen jammer dat ik niet enz, nee wat heerlijk is nuchter zijn en in het bijzonder zonder kater zijn.

Voor allen die het toch doen; geniet ervan, voel je niet schuldig en kap er weer mee,  ik kan niet anders zeggen na al mijn ervaring.

Eigenlijk is het een hele idioterie die alcohol niet dan?
 

Anyway enjoy!:)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...