Spring naar bijdragen

Verschrikkelijk moe ( help)


jan0505

Aanbevolen berichten

In maart ben ik beginnen afbouwen met rivotril, na maanden ernstige ontwenningsverschijnselen en slapeloze nachten heb ik besloten om de rivotril terug op de starten, dat was in september denk ik. 

Je zou denken dat het nu terug beter zou moeten gaan maar nee de ontwenningsverschijnselen zijn er nog steeds ( wel in mindere mate) en ik ben ABNORMAAL moe! 

Ik ben 25 jaar en ik sta even moe op als dat ik ben gaan slapen en vanaf ik een simpele activiteit doe moet ik mij daarna nog steeds even leggen. 

Ik vraag mij af hoe dit kan en ik vraag mij af of ik permanente schade heb opgelopen of dat ik door dit alles chronische vermoeidheid heb gekregen. 

Iemand ervaringen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei jan0505:

In maart ben ik beginnen afbouwen met rivotril, na maanden ernstige ontwenningsverschijnselen en slapeloze nachten heb ik besloten om de rivotril terug op de starten, dat was in september denk ik. 

Je zou denken dat het nu terug beter zou moeten gaan maar nee de ontwenningsverschijnselen zijn er nog steeds ( wel in mindere mate) en ik ben ABNORMAAL moe! 

Ik ben 25 jaar en ik sta even moe op als dat ik ben gaan slapen en vanaf ik een simpele activiteit doe moet ik mij daarna nog steeds even leggen. 

Ik vraag mij af hoe dit kan en ik vraag mij af of ik permanente schade heb opgelopen of dat ik door dit alles chronische vermoeidheid heb gekregen. 

Iemand ervaringen? 

Ha @jan0505, je bent weer begonnen met de rivotril, dat kan inderdaad best de boosdoener zijn.
Je lichaam en geest waren aan het ontwennen, nu is de rivotril weer opgestart en daarop reageert het lichaam ook. 

Slaap je nu wel beter of juist te veel? Heb je daarnaast nog andere klachten? Ik denk niet dat je lichaam onherstelbare schade heeft opgelopen, maar je lichaam is wellicht de kluts wat kwijt door het herinstaller4en van de rivotril. Er is daarnaast een kleine kans dat je last hebt van het kindling effect. Dat houdt in dat de klachten na het weer opstarten van een benzo in heviger mate terugkeren. Heb je al een arts bezocht om je klachten te bespreken? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens de afbouw van de rivotril sliep ik ongv 3 a 4 uur per nacht en soms een paar nachten niet. 

Nu slaap ik zo een 8 a 9 uur per nacht. 

Ik ben supermoe, heb flitsen in mijn hoofd, wazig zicht, duizelig en mijn persoonlijkheid is veranderd en dit vind ik echt raar, hiermee bedoel ik dat mijn sociale 'skills' echt achteruit zijn gegaan en ik moet bij alles veel harder nadenken ( heb ook autisme dus mijn sociale skills waren al geen 100%)

Kan je mij wat meer uitleggen over dat kindling effect aub? 

Ik heb verschillende huisdokters bezocht, een neuroloog en psychiater maar niemand weet precies iets over de ontwenning van benzo's. 

Kwam er op neer dat ze me wat gerust stelden en het precies niet al te serieus namen.. 

Voel me al maanden een plant

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kindling effect kan optreden bij opeenvolgende onttrekkingen van bijvoorbeeld benzo's. 
Je moet dan denken aan een repeterende patroon in benzo's slikken, afbouwen, herinstelleren, afbouwen, stoppen, herinstalleren etc. Hoe vaker dit gebeurt, des te ernstiger worden de onttrekkingsverschijnselen. In het Nederlands is er bijna niets over te vinden. ALs je googelt op "kindling effect benzodiazepines" vind je veel Engelstalige info. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Cyclad58:

Kindling effect kan optreden bij opeenvolgende onttrekkingen van bijvoorbeeld benzo's. 
Je moet dan denken aan een repeterende patroon in benzo's slikken, afbouwen, herinstelleren, afbouwen, stoppen, herinstalleren etc. Hoe vaker dit gebeurt, des te ernstiger worden de onttrekkingsverschijnselen. In het Nederlands is er bijna niets over te vinden. ALs je googelt op "kindling effect benzodiazepines" vind je veel Engelstalige info. 

Oké bedankt, kan je er ook iets aan doen of is het gewoon afwachten tot alles weer normaal gaat werken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...