Spring naar bijdragen

Ma 25 nov 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

@Lika gefeliciteerd!!! Wat knap/fijn voor je.

@Ties sterkte. Wat doen we ons zelf aan.  Herken de angst na dagen van drinken, heel angstig.  Heb je niets aan nu. Hou je bijeen en als je vandaag nuchter door komt, voel je je morgen ws al wel iets beter. Hou vol!

Ga naar mijn werk. Tot vanavond laat.

Fijne dag en sterkte voor degenen doe het kunnen gebruiken!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Ties:

Verslavingszorg en ik klikken niet echt [...]

Da's op zich natuurlijk vrij logisch. De verslaafde wil gebruiken, verslavingszorg wil verslaafden laten stoppen met gebruiken.
De eerste keer dat ik doorverwezen werd naar verslavingszorg had ik daar ambivalente gevoelens bij. Aan de ene kant hoopvol
dat ik geholpen zou worden te stoppen met drinken waardoor ik me minder in de ellende zou storten, aan de andere kant de
vrees dat me het middel zou worden ontnomen waarmee ik de ellende, die ik grotendeels zelf veroorzaakte, minder direct voelde.
Pas toen ik voor mezelf overtuigd was dat ik me niet meer wilde en/of kon verstoppen voor de ellende, dat blijven drinken uiteindelijk
geen verzachting/verdoving meer zou opleveren maar zélf ellende was geworden, pas toen kon ik het opbrengen me over te geven
aan de raad en daad van anderen, hetzij anderen die "ervoor geleerd" hadden, hetzij ervaringsdeskundigen die succesvol gestopt waren.

(Uiteindelijk is het de combi van "verslavingszorg-geleerden" en ervaringsdeskundigen geweest, zodat er in mijn herstel zowel een
wetenschappelijk verantwoord deel zit als een spiritueel deel dat niet of moeilijk wetenschappelijk is te bewijzen...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mensen , Ik laat even mijn gezicht zien, dat is wel zo netjes. 
Even iets voor degenen die er nog mee 'worstelen.' Eens komt er een moment
dat het echt over is en iedere gedachte aan een drankje weg is.

Nu twaalf jaar verder en ruimschoots  lichamelijke klachten , ben ik nog steeds 
tevreden over de stap die ik maakte. Wellicht had ik er anders niet meer geweest.

Dus doe uw best. Er komen  andere  dingen op het pad, die meer voldoening geven.

Oh Ja, ook nare dingen, mijn allerliefste hond lag met opstaan 's ochtends dood in de kamer.
Nu een Border Terrier met...een rugzakje, maar wel lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Soothe:

Hoi Mensen , Ik laat even mijn gezicht zien, dat is wel zo netjes. 
Even iets voor degenen die er nog mee 'worstelen.' Eens komt er een moment
dat het echt over is en iedere gedachte aan een drankje weg is.

Nu twaalf jaar verder en ruimschoots  lichamelijke klachten , ben ik nog steeds 
tevreden over de stap die ik maakte. Wellicht had ik er anders niet meer geweest.

Dus doe uw best. Er komen  andere  dingen op het pad, die meer voldoening geven.

Oh Ja, ook nare dingen, mijn allerliefste hond lag met opstaan 's ochtends dood in de kamer.
Nu een Border Terrier met...een rugzakje, maar wel lief.

Hallo Soothe ouwe rakker t is zoals je zegt, ga goed en t liefst nuchter, :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Lika:

Drie jaar abstinent vandaag. Ik schreef een stukje bij het jaarpact. Ben dankbaar. Ik ga weer vooruit in plaats van de stilstand die ik jarenlang meemaakte.

Gefeliciteerd Lika. Ik schrijf hier bijna niet. Nu wel. Ik heb jou gevolgd op “Wie is wie”. Ik nam de IPad mee op bed om jouw ‘verhaal’ te lezen. Een mooi verhaal van een sterke vrouw. Ik bewonder jouw kracht en willen. Met dank voor het delen van jouw ‘verhaal’. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik gewoon ga slapen. Even in een oude valkuil gestapt. Man is ziek. Dus ik boodschappen, koken etc. En toen 'moest' er nog even wat onvrede over werk weg. Naar de ah en ijs gekocht. Ik had uitgerekend hoeveel ik mocht qua ww punten....Maar waarom? Soms is het k* , nou en? 

Ik zag het en heb toch lekker mijn ijs opgepeuzeld. Zo gaat het soms.

Nu ga ik zo lekker slapen! En morgen zie ik wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lika:

Maar waarom? Soms is het k* , nou en? 

Je hebt het ook dubbel en dwars verdiend hoor! Who cares als je een keer gewoon flink zin hebt in ijs. Kan best een keer. (Hoop alleen dat ik je niet heb aangespoord met mijn suggestie over de grootste zak chips opzoeken:wub:)

Slaap lekker! 

Iedereen trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...