Spring naar bijdragen

Zondag 24 november 2019


Lika

Aanbevolen berichten

@myle de verzegeling waar de prijs opstaat.. net boven de prijs staat een cirkeltje met een letter en een getal.. de letter staat voor de maand bijv D=4 en het jaargetal erachter 8 = 2018 9= 2019 enzovoort. ik heb ooit de van nelle fabriek gemailt vandaar dat ik dit zo weet. grappig dat bijna niemand dat weet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan niet slapen, zoveel dingen morgen, wil ze liever doen nu dan morgen, maar zo werkt het niet.

Adhder ten voeten uit, meer Add maar goed.

Heb echt een leesbril nodig denk ik, want ik zie het ECHT niet.

@Bor

@Myle en @nondetju hadden echt onze kinderen kunnen zijn :D

Ga nu echt weer proberen, fijn dat jullie er zijn. Jullie leren moeder en oma @Bor weer wat nieuws, onze ogen zijn gewoon te slecht aan het worden haha. Zie alleen die prijs, wat duur. Maar goed.

Hou jullie goed kinders. Tot morgen.

Helemaal gefrustreerd omdat ik het niet zie..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Reacher ik kan nogal enthousiast worden van leuke ideeën. ;) Maar ik mag morgen "Ben" zo heb ik hem tijdelijk genoemd naar een fijn veel beter opvanggezin brengen.

Nu kom ik eigenlijk met een andere vraag of iemand daar dan weer ervaring mee heeft want ik lig erover te piekeren in mijn bed. Mijn moeder is vandaag 75 geworden en al 2 tia´s achter de rug dus inmiddels vergeetachtiger.

Nu zijn we eigenlijk al 4 jaar aan het laten onderzoeken wat ze mankeert want ze denkt zelf dat ze dement aan het worden is net als mijn oma. In 2017 heeft ze zo een test gedaan en toen hadden ze niet zoiets dat er iets mis was met haar geheugen. Dit jaar weer en ze scoort nu slechter op het Nederlands.

Als ik hoor dat er dan gevraagd wordt wat je deze morgen hebt gedaan en dat je dit met zinnen moet beantwoorden waar een lijdend voorwerp, gezegde en meer van spelling in zit is dat voor mij eigenlijk ook best een moeilijke vraag, ik vond dat vroeger al onzin dus laat staan dat ik nu nog weet hoe die spellingsregels waren. Dat kan je al zien aan mijn schrijven.

Dus mijn moeder is gaan vertellen wat ze die ochtend had gedaan zonder lijdende voorwerpen en gezegdes etc maar wist precies wat ze gedaan had. En nu zegt de arts dus voorzichtig dat ze alzheimer heeft en mijn moeder geloofd dat. Ik heb het er met een vriendin van haar over gehad die altijd bij die ziekenhuis bezoeken is en lerares Nederlands is en die vond dit eigenlijk ook best heftig. Zeker omdat ons mam tijdens de rekentesten er sneller uitkwam dan zij. 

Hieruit kunnen zij dus eruit halen dat mijn moeder niks meer kan plannen. Heel raar want afgelopen maand is ze nog zelfstandig met de trein naar Apeldoorn gegaan om een vriendin te bezoeken en had vandaag meer dan genoeg stoelen en eten en drinken geregeld om haar verjaardag te vieren.

Ja ze valt in herhaling en is soms afwezig als ze heel moe is. Maar verder is mijn moeder gewoon nog mijn moeder. En ja ze gaat achteruit omdat ze en ouder wordt (dat merk ik zelf ook aan mijn eigen lichaam) maar natuurlijk door die tia´s is er beschadiging en haar slaapabneu wat heel lang niet serieus genomen is en waardoor ook een deel van haar brein beschadigd is.

Maar ik heb niet zoiets dat mijn moeder nu al naar een verzorgingstehuis moet ofzo. Ik persoonlijk denk gewoon we zoeken al zo lang naar een rede van haar mankementen dat de dokters ons nu zo beu zijn dat ze gewoon een diagnose stellen om van ons af te zijn.

Ze mag namelijk wel testpersoon worden voor een nieuw alzheimer medicijn wat sinds kort op de markt is. Ik dacht van niet hè! Als ik al zie hoe ziek ze geweest is van de eerste en laatste griepprik en hoe anders onze familie reageert op medicatie nope dat mijn moeder een proefkonijntje gaat worden.

Maar het meest gekke vind ik wel dat lijdend voorwerp, gezegde en nog meer spelling wat je dus moet kunnen terwijl de meeste mensen van mijn moeders leeftijd nauwelijks dat gehad hebben, dat nu krijgen om te bepalen of ze wel dementerend zijn of niet. Ik moet die test krijgen als ik op die leeftijd ben want mij zegt het tenminste nog iets en kan ik dan gewoon zeggen als ik nog helder genoeg ben, dat vond ik toen al raar zinnen te moeten ontleden dus nu ook. Wil je weten wat ik vandaag gedaan heb of wil je weten of ik goed in Nederlands ben?

Misschien is het ontkenning van mijn kant ik ben nu eenmaal een eigenwijs mens en niet bepaald volgzaam.

Maar heeft iemand hier ervaring mee dat je ouder dus als dement wordt gezien als ze de spellingsregels niet kent?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm slecht advies voor als je in de hulpverlening zit....

Dan een andere tip dat deed een ADHD vriendin van mij, die had een speciaal schemerlampje en als ze druk werd deed ze deze aan, deed dan ontspanningsoefeningen en als ze dat lampje dan uit deed moest ze in bed blijven liggen. Lastig want bleef nog wel wakker maar ruste wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bijvoorbeeld een lampje van de Lidl. Het heeft de vorm van een lieveheersbeestje waar uit de 'rug' sterren worden geprojecteerd op het plafond. En je kan zelf de kleur instellen. Het is een kinderding. Maar voor mij helpt het, groene sterretjes op het plafond om rustig van te worden. Ben zelf ook nogal erg onrustig meestal vanbinnen en met vanalles bezig wat prima kan wachten. Misschien is zoiets voor jou een idee @Smaragd?  Het is voor mij best wel rustgevend om verschillende redenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief en goede suggestie van je @Spud maar moet echt om 6 uur op, wil er goed uit zien voor de monteur morgen. Altijd lastig om iemand zo vroeg te ontvangen om  8 uur uur, vroeg voor mij. Hij komt bij mij binnen, partner heeft dat geregeld en natuurlijk is hij op zakenreis, lekker makkelijk. Die monteur komt wel in mijn space.  Ben van de avond en nachtdiensten. Maar goed, het komt goed, ga ook oppassen, dus moest toch vroeg op, wat een zeur ben ik toch soms. Nee zeggen soms, moet ik meer doen. Hoop dat het okay met je gaat!. Hou van katjes heb er zelf ook meerderen. 

Ja @Myle weet ik @nondetju ook, jouw leeftijd. 

Wij nemen ook volwassen kinderen aan @Myle, was een grapje, wb leeftijd hadden jullie onze kinderen kunnen zijn:D Hou je goed lieverd, tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, 
Als ik slaap staat de kachel natuurlijk uit.
De kachel in mn slaapgedeelte heeft een thermostaat en slaat vanzelf uit. Ik heb een huis uit 1905 en het tocht aan alle kanten en het waait zelfs in huis. Ventilatie genoeg dus.
Het is slecht geisoleerd. Aan de onderkant van alle deuren is een ruime kier. 
Ik heb elke winter wintertenen en een koude neus. 
Thanks :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spud misschien bedoelen ze dat je moeder niet meer met hele zinnen praat? Als ze zegt: "ik heb brood gegeten", dan is "ik" het onderwerp, "heb gegeten" is het gezegde en "brood" het lijdend voorwerp. Maar dat hoeft je allemaal niet te weten om het toch goed de zeggen. Maar misschien zei jouw moeder: "eten.... brood".

Spelling is weer wat anders, dat gaat over of je "brood" met een d of een t schrijft.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...