Spring naar bijdragen

Stomme temazepam, stom lijf


Veertje

Aanbevolen berichten

Ik weet niet zo snel waar ik dit moet plaatsen, zie op andere plekken dat er berichten zijn van een aantal dagen geleden.
Slik dus al 20 jaar temazepam 20 mg en ben sinds een maand of twee a drie aan het afbouwen. Eerst een grote stap naar 15 mg en nu zit ik op 12.5 mg. Ik ga per week a 10 dagen met 0.5 omlaag. Ben het zo zat! Sinds twee maanden heftige maagpijnen, steeds verkouden, keelontsteking, duizelingen, maagpijn en daar gaan we weer. Aangezien ik ook ME heb, een multisysteemziekte zou het ook daar door kunnen komen. Dat maakt het niet bemoedigend om af te bouwen. Zit in een modus dat ik denk: lekker dan, bouw je af, houden sommige mensen ook jaren later nog klachten. Waarom zou ik dan stoppen als het er toch niet beter op wordt. Of misschien ben ik nu te negatief (zeker ja) maar ik kan de laatste weken niet veel, ik heb mijn werk doorgeschoven naar een ander (ben zzp'er), de hond gaat vaak met iemand anders mee. En ik lig maar te liggen en te hangen. Dat haat ik zo.

Ik weet alleen @Briba die afbouwt van temazepam, nog meer mensen?

En dan heb ik trouwens ook nog Xanax maar omdat ik dat slik naar 'behoefte' komt dat later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Veertje Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen hier die temazepam afbouwen, dus ik wil graag proberen je een beetje op te beuren.

Of de klachten die je noemt met de afbouw te maken hebben, kan ik niet zeggen, daar zijn ze te algemeen voor...en zelf heb ik andere klachten, maar daar geldt hetzelfde voor: het kan, maar het hoeft niet.

Het gevoel 'waar doe ik het allemaal voor' heb ik al heeeel vaak gehad. Met mijn verstand weet ik, dat afbouwen verstandig is. De temazepam werkt veel minder dan vele jaren geleden, je lichaam is er aan gewend dus voor hetzelfde effect heb je meer nodig, dat blijft niet goed gaan. Om over onderzochte bijwerkingen zoals dementie maar te zwijgen.

Maar je zou zo graag willen, dat je voor je goede gedrag beloond wordt in plaats van maandenlang in de weer, friemelen met je weegschaaltje. En dan nog bepaald zonder de garantie, dat het bij de 0 beter wordt.

Ik hou me voor, dat langzaam afbouwen de enige manier is waarop het op de lange termijn (veel) beter kan worden en zo plak ik er weer een dag aan vast en nog een...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goed antwoord @Briba, dank je wel. Het ellendige is dat ik idd niet beloond word, sterker ik voel me nog uitgeputter en zieker dan normaal. Als mens wil je toch altijd resultaat zien.
En ja, hoe schadelij het is en wat het aanricht om nog langer door te blijven slikken is natuurlijk ook geen optie.

Dat weegschaaltje vind ik dan wel weer lollig, pak ik het pincetje, wriemel ik er wat af. Voel me net een apotheker.  Maar denk jij dat wij met temazepam ook zo langzaam moeten afbouwen, steeds met 0.5 mg. Wat 4 pct inhoudt. Ik heb nu al van een paar mensen gehoord dat dat bij tema niet geldt. (van Paling en van mijn homeopaat die veel mensen begeleid bij medicijn-afbouw). Ik heb zin om 1 mg per keer te doen.  Zit jij al onder de 10?

Ps wat ik gek vind is dat ik (nog) geen klachten van onrust, meer angst etc heb. 

bewerkt door Veertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Veertje Hoe snel de tema afbouwen? Tsja, benzobuddies.org zegt 5-10% van de huidige dosis per 10-14 dagen, veel benzo facebookgroepen 10% per maand en Ashton hebben we voor tema niet veel aan.

Zelf heb ik gemiddeld 1mg tema per week aangehouden totdat ik van 30 op 15 was beland en daarna langzamer (op aanraden van mijn apotheker), ik zit nu op 7 en een beetje mg.

Maar ik ga wel (bijna) elke dag omlaag ipv eens per zoveel tijd, microtaper dat bevalt me wel, geleidelijker dus (1 of 2 mg pilgewicht per dag). Behalve als ik me echt niet lekker voel, dan blijf ik een paar dagen cp dezelfde dosis.

Wat voor schema dachten Erik en jouw homeopaat aan?

bewerkt door Briba
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens  EP kon ik er binnen een paar weken vanaf zijn, omdat ik geen lichamelijke gewenning zou hebben. En als dat al zo was, stelde dat weinig voor. Hij zei dat met 20 jaar 20 of 30 mg het vnl geestelijke afhankelijkheid is. En ook mijn homeopaat vindt zo langzaam gaan niet nodig, en suggereert ook stappen van 5 mg of anders 2.5 mg per keer (week/twee weken).

Ik ga mijn stappen wat anders uitvoeren ook.  Ik zat bv op 273 mg en de volgende 0,5 bracht me naar 264 (ofzo). Dan bleef ik 7 tot 10 dagen op hetzelfde hangen en dan weer 0,5 eraf. Maar ik denk dat ik nu in een week elke dag een beetje er vanaf schraap (of per twee dagen), zodat ik het in een week doe. Enfin, ingewikkelde manier om te zeggen dat ik  'jouw' microtaper ook ga proberen.

Top dat je op 7 zit! Ik ga met kerst en oud en nieuw een weekje met vakantie en zou dan zo graag mijn weegschaal niet meenemen maar op 10 mg zitten. Gewoon één tabletje. Geen idee waarom, maar dat voelt fijn. En makkelijk.

 

bewerkt door Veertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar 10 mg voor de kerst klinkt goed te doen...maar die grote stappen van 2.5 of 5 mg per keer die genoemd worden, lijkt me niks.

Hoe is het met je slaap, merk je veel verschil? Vroeger ging ik op 20 mg knockout en later op 30 (daar heb ik maar een paar maanden op gezeten), maar dat effect was al weg bij de start van de afbouw. Nu, op 7.nogwat, merk ik gelukkig nog steeds effect, ik slaap redelijk in al slik ik ook wel wat vrij verkrijgbare hulpmiddelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veertje en Bibra: laten we een ding wel duidelijk houden: afbouwen is beter en je zal resultaat gaan zien uiteindelijk. Niet meteen. Maar echt echt echt zal je er goed aan doen af te bouwen @Veertje De uitgestelde beloning is wel een lastige en voor velen een zware dobber. Veel worden er eerst 'slechter' van en krijgen pas na een langere tijd hun echte gezondheid weer terug.

Lekker blijven pielen met  je weegschaaltje en zeker ook de micro-taper doen. Bij afstand de beste manier om minder klachten te ervaren je lichaam minder te belasten:heart:. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kannietmeer, dank voor je berichtje, ik wil ook niet stoppen hoor maar zit in een moedeloze mood. Nu iets van twee maanden dat ik niet eens kan werken en zitten enzo. Bah. Maar of het van de afbouw komt, blijft vaag. Maar dan nog is het prettig als ik er ooit af ben. 

@wibra, nee zeg, geen haar op mijn hoofd die denkt aan die grote stappen. Ik geloof het ook gewoon niet. Ik slaap slecht, maar minder slecht dan in had gedacht. Maar dat komt denk ik ook doordat ik regelmatig koorts en ontstekingen heb, dan zit ik in een soort rare ziekslaap. Wat voor middelen slik jij erbij?

Hahaha ik heb Wibra getikt ipv @Briba sorry.

 

bewerkt door Veertje
fout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Veertje Ik ga uit van pilgewicht, dat noteer ik ook elke dag, ik kom vanavond op 150.

Voor slapen neem ik altijd melatonine , dat doe ik al meer dan 10 jaar. En daarbij van alles wel eens geprobeerd: magnesium, l-theanine, cbd, cbg, valeriaan, unisom, benadryl. Die eerste twee worden hier op het forum regelmatig aangeraden, ook helpend tijdens de afbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Briba aha! Ik zit rond de 260 pilgewicht. Heb net eens zitten rekenen, voor kerst dus op 10 mg en vanaf dat moment ga ik langzaam. O nee, dat ga ik al. Ga ik nog langzamer. Wil dan eind mei klaar zijn. Heb dat Ashton taperingschema, waarbij je de laatste hele maand op 0.1 mg blijft. Ben benieuwd.

Heb ook al een aantal van de supplementen geprobeerd die jij noemt, meeste zonder resultaat. Wat wel hielp is slaapsap (online bestellen en duur) maar daar werd ik naar moe van. Maar sliep wel een paar uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Veertje Oh ja Sambrosa slaapsap heette dat en later hebben ze de naam en de formule gewijzigd.

Een Ashton schema naar 0.1 mg, hoe ziet dat eruit, heb je een link voor me of een bestand via de mail? In de versies van Ashton die ik heb, wordt altijd omgezet naar dia, met als laagste 1 of .5 mg.

0.1 mg tema wordt nog een hele klus qua wegen, dat is 2.1 mg pil, dat is echt een flintertje gruis...of wil je het gaan oplossen in vloeistof?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BribaIk ga nu twijfelen of het het Ashton is, maar ik kan je een kopie toesturen. Ik heb nog geen idee hoe ik dat wil gaan doen, dat flintertje. Ik denk eerst zelf proberen en als dat niet lukt bestellen via de Regenboogapotheek.

Trouwens dat oplossen in vloeistof leek me ook een gedoe. Maar ik loop nu ook wel eens te mierenn$&*( dan wil ik er 0.2 ofzo af, of is dat nou 2 mg. Dan heb ik pil 271 en wil dan 269, dan ga ik toch een beetje lopen schrapen.

Ik ga een kopie maken en je toesturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...