Spring naar bijdragen

Nieuw hier


Boris81

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Na lang twijfelen maar ook dat ik helemaal in de knoop zit met mezelf mij hier aangemeld in de hoop lotgenoten te vinden die mij misschien tips kunnen geven

 

Zal me even voorstellen

Ik ben een vrouw van 37 jaar en jaren lang heel veel gedronken dit omdat mij dat savonds geheel ontspande en ik kon genieten zeg maar

Een paar weken geleden ben ik volledig ingestort

Naast de alcohol gebruikte ik overdag Tramadol vanwege hernia dit zal zeker elkaar hebben beïnvloed want toen ik stopte met de Tramadol hevig ontwenningsverschijnselen

Ben zelf ook gestopt met drinken echter sinds enkele dagen zware depressieve gevoelens

Weet niet als t vd burn out komt maar t zal vast ook te maken hebben gehad met langdurige alcohol gebruik

Al weken slaap ik heel slecht

Gisteren was ik er zo klaar mee dat ik weer was gaan drinken en heej yess wat heb ik lekker geslapen maar moet t bekopen met vandaag ontzettend depri voelen

 

Toen ik jaren veel dronk nooit geen depressieve gevoelens gehad

Soms denk ik ( hoe fout ook) kan beter weer gaan drinken want toen was ik niet depressief

 

Maar ja ik denk ook dat juist alcohol depressie kan uitlokken?

Zijn er mensen die dit herken

Ook de depressie en wat heeft jullie geholpen om uit die depressie te komen?

bewerkt door Boris81
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mij hielp allereerst stoppen met drinken
de depressie werd toen eerst erger, want
ik verdoofde niets meer.
Daarna heb ik gerichter aan mezelf kunnen werken
en later via mindfulness alles kunnen integreren.
Slecht slapen heeft wel 1 jaar geduurd, maar ik heb
vanaf stopdag 1 wel geweten en gevoeld dat de knop om was
ben beter gaan sporten, ervaren dat gevoelens weer echt werden
(al waren ze in het begin niet gemakkelijk) en langzaam aan kreeg
ik weer oog voor details, kleine gelukjes, subtiel, puur.
Door weer te drinken kies je voor de korte termijn, niet eens oplossing want niks verdwijnt echt,
alles wordt even uitgesteld en wordt alleen maar erger door het faalgevoel dat verdoven vaak geeft.
Maar je versterkt ook je idee dat alcohol nodig is, onmisbaar zelfs, en houdt zo je afhankelijkheid in stand.
zie onderstaand filmpje om het helemaal te snappen, het is heel verhelderend.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boris, ik heb de hele rollercoaster (op tramadol na) okk doorlopen.

eerst word het inderdaad erger, maar dat komt doordat je juist alcohol als "medicijn" hebt gebruikt.

Ik ben er uiteindelijk redelijk uitgekomen, wel met behulp van medicatie. misschien heb je er iets aan om mijn draadje in wie is wie door te lezen want ik denk dat je veel overeenkomsten gaat zien. 

succes! em stay strong :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ook wel goed om de huisarts hierbij om ondersteuning te vragen? Je schrijft dat je heel veel dronk. Daar zonder afbouwen of medicijnen mee stoppen is niet zonder risico.  

Voor wat betreft de depressie. Ik had een sombere dronk. Niet depressief, maar wel somber. Dat ging weg, toen ik de drank weg deed. Ik voel me een stuk lichter nu. 

Succes Boris!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Boris, Welkom hier. 

Ik heb niet echt advies want ik spreek niet uit een lang gestopt met alcohol- ervaring. Wel herken ik het gebruik of misbruik van tramadol. Daar ben ik 1.5 week geleden ineens mee gestopt. Dat was wel even doorbijten. 

Drinken versterkt uiteindelijk wel depressieve gevoelens. Even zijn die verdoofd ja, maar het is onderdrukken van je werkelijke gevoel. Het is uiteindelijk een vicieuze cirkel die alleen maar neerwaarts gaat. 

Ik wens je heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
Op 23-11-2019 om 17:53 zei lady jane:

mij hielp allereerst stoppen met drinken
de depressie werd toen eerst erger, want
ik verdoofde niets meer.
Daarna heb ik gerichter aan mezelf kunnen werken
en later via mindfulness alles kunnen integreren.
Slecht slapen heeft wel 1 jaar geduurd, maar ik heb
vanaf stopdag 1 wel geweten en gevoeld dat de knop om was
ben beter gaan sporten, ervaren dat gevoelens weer echt werden
(al waren ze in het begin niet gemakkelijk) en langzaam aan kreeg
ik weer oog voor details, kleine gelukjes, subtiel, puur.
Door weer te drinken kies je voor de korte termijn, niet eens oplossing want niks verdwijnt echt,
alles wordt even uitgesteld en wordt alleen maar erger door het faalgevoel dat verdoven vaak geeft.
Maar je versterkt ook je idee dat alcohol nodig is, onmisbaar zelfs, en houdt zo je afhankelijkheid in stand.
zie onderstaand filmpje om het helemaal te snappen, het is heel verhelderend.

 

Goed filmpje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...