Spring naar bijdragen

Vrijdag 22 november 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Ik probeer juist enig drinkritme volledig te vermijden. Er is geen regel van "ik mag weer". Ik probeer het gedragspatroon van een niet-alcoholist terug te krijgen. Die kijkt niet wat voor dag het is en of het al kwart over bier is. (Die uitdrukking is net zo'n indicator als "van water ga je roesten"). Ik kijk wat het met me doet. Ik denk na of ik er eigenlijk wel zin in heb. Vaak niet.

En heel soms gaat het toch fout. :( Maar ik kan nog leren, ben ook pas 47. Oh nee 48, crap.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij zogenaamde niet-alcoholisten gaat het ook wel eens fout. Bij mij in elk geval wel toen ik nog geen alcoholist was (hahaha....)
M.a.w. bumperjim, vraag je je niet af of je alcoholist bent of niet? Misschien heb je nog helemaal geen probleem met alcohol, maar
alleen nog maar met de gevolgen van wanneer het misgaat met de hoeveelheid alcohol die je drinkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gecontroleerd drinker is iemand die bijvoorbeeld elke dag 3 bier drinkt. Nooit meer, nooit minder. Laatst was er iemand op het forum die dat zo deed en daar heel tevreden mee was. Daarom weer snel weg hier denk ik. Mensen die dat op die manier doen, zie je niet op dit forum.

Niet dat ik jaloers ben op zo'n ritme. Integendeel. Ik kan me zo voorstellen dat je juist helemaal niet vrij van de verslaving bent.

Het doel is alcohol de baas zijn. Voor sommigen betekent dat dat je er verre van houdt. Voor mij betekent het, net als Jim en nog een paar anderen, incidenteel drinken. Nooit regelmatig, niet uit emotie of stress... af en toe sociaal, bij een etentje bijvoorbeeld. Dat valt niet altijd te 'controleren'. Soms is er toch de zucht, of drink je er een paar te veel. Ik wil niet beweren dat ik het incidenteel drinken helemaal onder de knie heb. Ik wil het ook niet promoten. Abstinent zijn is misschien beter en rustiger.

Craftbeer heeft inderdaad ook 0% of lage promillages. Het is bedacht om rustig van de smaak te genieten en niet om weg te tanken voor het effect, zoals je bij pils doet.

bewerkt door Lonster
disclaimer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal jaar geleden zat ik dan inderdaad vanwege de wifi dagenlang te werken in het washok van een camping ofzo. Maar nu veel gieg op de telefoon die als hotspot dienst doet en een zonnepaneel op het dak dus dat werken kan altijd in de camper en dan met uitzicht op de oceaan of iets anders moois.

Ons campertje is 30 jaar oud en maar vijfenhalve meter lang maar we hebben warm stromend water, gasfornuis, koelkast, badkamer met toilet, vast bed, zitje en dus stroom van het zonnepaneel. En het is super gezellig binnen. Ik zou liever geen huis hebben dan geen camper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @Lonster

Dat is @Bert1953, hele fijne man. Heeft ook in een kliniek gezeten eerder. Maar heeft het op zijn manier wel voor elkaar gekregen. Vond dat juist inspirerend en hij bracht het ook heel goed met onderbouwing en hij was/is er tevreden mee en daar gaat het om. Heel persoonlijk voor iedereen natuurlijk. Het zal mensen te snel triggeren ws hier, dat zal mee spelen dat die mensen hier niet vaak meer komen. Of gewoon dat ze tevreden zijn ermee. En klaar en doorgaan. Wil mij altijd scherp houden, al streef ik gecontroleerd drinken na. Ging immers ander half jaar goed. We gaan het zien.

@bumperjim, sterkte met die terugreis. Hoop niet dat jij je al te beroerd voelt, of neem je Whiskey/bier in het vliegtuig? Nee he. Kan gebeuren alleen  maar leerzaam.

 

@fleurtje, die stofzuiger wel terug gekregen???? Moest er zo om lachen. Wel een goede manier om een stofzuiger te scoren en te houden dan:D:P

@Yana wat heerlijk!! Doe je goed!! Ik verwarde jou ooit met Lonster. Jij hebt je geliefde zusje verloren aan die rot ziekte. Hoop dat het goed gaat met je. :rose:

 

Fijne avond allemaal, heb kunnen omschakelen en er een nuttige dag van kunnen maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana Terwijl ik het typte, over die wifi, bedacht ik al dat het wel erg 2017 of zo klonk. Er zijn steeds meer oplossingen voor goede verbindingen. Werken in het washok, hahaha. Je moet wel goed met je partner overweg kunnen, om zo samen te leven. 

Mooi @Smaragd, dat je over je onrust heen bent. Er over 'zeuren' kan ook al helpen misschien, om het van je af te zetten. 

Ik heb vandaag lekker gelummeld. Ga zo weer op de bank hangen en op Netflix een serie kijken.  Breaking bad heb ik nu alle 5 seizoenen van gezien. De film die er op volgde. En nu blijkt er een prequel te zijn die gaat over de advocaat van de serie; Better call Saul. Pfff, je kan het er maar druk mee hebben. ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @Smaragd het is volgende week alweer een jaar geleden dat mijn liefste maatje overleed. In de laatste dagen in het hospice was er een geweldige verpleegkundige die voor haar zorgde en en passant mij ook nog even op de been hield toen ik er doorheen zat. Als ik jou lees denk ik altijd dat jij dat misschien wel was :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na keihard werken, is mijn huisje klaar! Natuurlijk, nog wel een aantal wensen, maar dat is ook fijn. Met grote dank aan mijn ouders, een collega en haar man. Vindt zelf dat het gezellig is geworden, ben er in ieder geval blij mee. Het is wel wennen, alleen thuis komen, de rust de stilte. Dubbel gevoel een beetje. Maar tot nu toe geniet ik vooral. Natuurlijk ook gewoon gewerkt, gestudeerd. Dit weekend heb ik lekker niks. Ik heb de boodschappen in huis, morgen even naar de markt om fruit te halen. Paar keer een moment gehad dat ik drank wilde halen, maar niet gedaan. Het lost niets op, nuchter blijven is zoveel beter voor mij. Zo nu zijn jullie weer op de hoogte, nu lekker kneuterig op de bank met een dekentje The Voice kijken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Marika:

Volgens mij kun je alleen gecontroleerd drinken als je geen alcoholprobleem hebt. [...]

Maar als je geen alcoholprobleem hebt hoef je wat drinken betreft toch niets te controleren/onder controle te houden ?
In mijn optiek is iemand met wél een alcoholprobleem en de wens gecontroleerd te kunnen drinken iemand die wenst dat ie wordt
wat ie niet meer kan worden, namelijk iemand zonder alcoholprobleem. Door dat te proberen kunnen sommigen in elk geval die illusie heel
lang in stand houden. Maar zoals herstel werken is, zo is volgens mij gecontroleerd drinken ook hard werken... helemaal als het
voor de ontspanning bedoeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de drank ook niet helemaal in de ban gedaan. Ik drink regelmatig maar zonder regelmaat, soms wekenlang niets, soms een paar avonden achter elkaar. Ik plan niet wanneer ik 'mag' drinken en ik plan ook niet hoeveel ik 'mag' drinken. De hoeveelheden die ik drink passen bij iemand zonder alcoholprobleem, meestal 2 glazen wijn en het is een paar keer voorgekomen in de afgelopen anderhalf jaar dat ik een halve fles wijn dronk. Maar ook dan kan ik stoppen en wíl ik niet verder drinken. Ik heb zo genoeg van katers en slecht slapen, van de lamlendigheid en van die halfmisselijke verdoving, ik heb er gewoon geen zin meer in.
De paar keer dat ik een halve fles wijn dronk waren goede 'reminders', dan voel ik weer een beetje hoe het was en dat ik dat niet meer wil.

Maar ik sta niet onbevangen tegenover alcohol, ik heb er wel een probleem mee. Het is altijd een beetje balanceren, er is een kant in mij die het wel degelijk op een zuipen wil zetten en er is een kant die geniet van helder zijn.

Ik ben blij met hoe het nu gaat, anderen zijn blij met helemaal niet drinken. Het lijkt me dat iedereen voor zichzelf moet ontdekken wat werkt en wat niet werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van je @Yana djw! 

Ik ben de discussies over wat wel en niet mag en wat moet of niet mag wel een beetje zat.Zo opgedrongen door sommigen hier, is geen eens een discussie meer, of gedachtewisseling. Snap heel goed dat veel/meer mensen hier niet meer graag komen. En natuurlijk begrijp ik dat ook nog wel, mensen zijn bang die zich zo moeten laten gelden omdat hun leven zo verschrikkelijk was door de drank. Dan nog zul je anderen moeten laten zijn Wie zij zijn. Dan moet de regel komen, geen gecontroleerde drinkers hier, wegwezen en in de regels vast gelegd. Een alcohol verbod in de regels, weet ik het.

Slaap er een nacht over en als ik het morgen nog zo voel. Vraag ik de @moderator mij te laten uitschrijven hier. Dan is het voor mij geen meerwaarde hier. Als je niet jezelf mag en kan zijn, heeft dit forum voor mij geen zin.

Ben impulsief soms maar zo voelt het voor mij. Tijd om te gaan denk ik.

Had er veel aan, maar dit levert mij meer onrust op, ik zou er nog door gaan zuipen ook. En dan is dit niet helpend voor mij. Ik ga eens voor mezelf kiezen.

Laat het morgen weten, of ik er nog steeds zo overdenk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...