Spring naar bijdragen

Dinsdag 19 November 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Gisteren weer twee keer in huilen uitgebarsten op mijn werk. Voel me opgejaagd, onder druk. Zoiets. Ik begrijp het niet goed. 

Misschien gewoon verdriet. Het is een jaar geleden dat mijn vader ziel werd. En ik ben verdrietig om de fysieke aftakeling van mijn moeder. 

Ik weet het niet. Voel me overvraagd en ik weet dat ik het zelf doe. Adem halen en zwemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit het zwembad zag ik het licht worden. Heel mooi is dat. Geen regen te zien. Joepie!

Op de fiets. Mijn neiging is beweging te mijden als ik me niet goed voel. Freeze. Daar word ik niet beter van. Ik heb de tijd en ga fietsen naar mijn werk. Lucht rond de kop. Beter.

Fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@Lika is het misschien tijd om een beetje af te remmen terug? Er is natuurlijk heel wat gebeurd waardoor datgene dat je voelt niet abnormaal is. Ik lees je natuurlijk hier en daar maar een keer maar ik krijg t gevoel dat je t vaker moeilijker hebt.

In ieder geval..zorg goed voor jezelf hoor :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wel iets liefs om te delen voordat ik ga slapen.

Een lieve overduidelijk dementerende zorgvrager(91), al verblijft zij op een somatische open afdeling. Spoed opname, thuissituatie onhoudbaar.

Ook bij ons, zeer onrustig volgens de avonddienst(overdracht). Mw wilde weg, uit het raam springen. Heel nerveus/bang/angst.Had in de thuissituatie al nachten niet geslapen, de thuiszorg aangevallen etc.

Ik stelde mij voor met mijn echte naam natuurlijk. Haar man had dezelfde naam. Dat vond ze al heel fijn bemerkte ik. Uiteindelijk dacht zij dat ik haar man was. Ze was er compleet van overtuigd. Ik speel dat natuurlijk mee, ga erin mee, belevingsgerichte zorg, voel dat meteen aan. Ze wilde alleen gaan slapen/althans in dat bed liggen als ik in een stoel naast haar ging zitten en haar hand zou gaan vasthouden. Dat deed haar man vroeger ook als ze heel gespannen was. Ik ging in de stoel naast haar bed zitten en ze hield mijn hand vast. En maar praten over "ons" hoe het was en zo fijn dat we na zoveel jaren nog samen waren(haar echtgenoot was al 3 jaar geleden overleden). Ik hoefde alleen maar ja te zeggen en bevestigend erin zijn. Ze gaf aan nu wel in dat rot bed te blijven liggen zolang ik ook de hele nacht bleef(kan natuurlijk niet maar goed) Na 10 minuten viel ze diep in slaap. Heel voorzichtig mijn hand weghalende en de kamer uit geslopen. Natuurlijk meerdere malen stil gecontroleerd en ze bleef slapen. Met een tevreden gevoel verliet ik mijn werk. Daar doe ik het ook voor.

Nu zelf echt slapen. Mag nog een aantal nachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika:heart:

 

Ik herken het zo...het heen en weer zwabberen van de ene naar de andere kant...tja...ik heb geen advies...ik probeer maar te accepteren dat dat bij mij hoort. En ondertussen te zoeken naar wat mij helpt om niet te ver 'door te slaan'.  De dingen te doen (ja, bewegen, in contact blijven, naar buiten) die helpend zijn...en de dingen te laten die dat niet zijn...

Dus ik ga nu niet als een kip zonder kop allerlei klusjes afhandelen...maar even zitten, 'voelen', en dan vanuit rust en focus, met aandacht, de gekozen taken afhandelen. Ik weet het allemaal wel:blush:

Fijne dag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @rapilos, ik heb zomaar de indruk dat je het erger vindt dat je je af moet melden van het dag- en jaarpact dan dat je het drinken zelf erg vindt.
Ik heb zomaar de indruk dat jouw drinken niet eens zo'n heel groot probleem voor je is, momenteel. Dat je gewoon af en toe van een
glaasje geniet en dat je jezelf behoorlijk goed onder controle hebt, wat drankgebruik betreft.
Ik heb zomaar de indruk dat je je aanmeldt voor het dag- en jaarpact om jezelf er aan te herinneren dat je je drankgebruik niet uit de hand moet laten lopen.
Maar ik heb zomaar de indruk dat jij helemaal niet zo'n groot probleem met alcohol hebt. Dat jij na gedane arbeid zo nu en dan 'even wat neemt', er even van 
geniet en er daarna geen of heel weinig last van heeft. Nou ja, wel last, maar dan meer tussen de oren omdat je je nou eenmaal op het dag- en jaarpact had
aangemeld, dus meer last van "ons" omdat je met "ons" als getuigen die afspraak had gemaakt om niet te drinken.

Hoe kom ik nou toch aan deze indrukken van jou?
Het zal zijn omdat je op mij altijd zo standvastig en doelbewust overkomt. Als iemand die er altijd voor een ander is of kán/wil zijn.
Als iemand die tegenslagen goed weet te relativeren door er (een in mijn ogen fabeltastisch) optimisme tegenover te zetten.
Zo  'no nonsense'.
Ik zou willen dat m'n indrukken juist zijn. Maar ik zal er wel faliekant naast zitten. Dat doe ik nogal eens. Dat is mijn sterke punt. B)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Koh,
Nou je zit er inderdaad aardig naast hoor ha,ha
Ik lijk misschien vaak de indruk te wekken dat ik geen moeite met drank heb, maar dat klopt natuurlijk niet, anders had ik hier niet gezeten denk ik
Ik vind het allebei erg; me afmelden voor jaar en dagpact, maar dus zeker ook OMDAT ik dus gedronken heb
Heb mezelf meestal onder controle als ik niet drink, maar ALS ik drink, is dat toch meestal wel meteen tot een hele fles, want die MOET dan leeg
Meestal met de achterliggende gedachten, dat dat nu echt de laatste keer is, en nu kan het nog, het is toch al mislukt, dus het er dan maar goed van nemen ook
kan ook moeilijk stoppen , na de eerste.
drink vaak weken of dagen niet, en dat gaat dan meestal best wel goed, tot de volgende "aanval ", wat zomaar uit het niets kan komen
In de ochtend het absolute voornemen, om zeker niet te drinken die dag, en dan opeens om een uur of vier, een totale gedachten omslag
Maar enfin, dat is een bekend fenomeen bij vele van ons lees ik vaak
Daarom is het ook zo verradelijk vind ik

En misschien kom ik wel standvastig over en zo, maar ben dat zeker niet altijd
Vaak onzeker, tobberig en overal leeuwen en beren zien
Misschien is de indruk anders omdat als ik me rot voel, er ook niet over schrijf
Wat heeft het voor zin, om iedereen daarmee lastig te vallen denk ik dan

Maar dank voor je reactie Koh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Bor:

Snap ik wel een beetje geloof ik wat Kohtje zegt..ik zat toen ik het las ook met m"n typvingers boven het toetsenbord maar wat te typen..ja wat?..ik heb geen idee en dan hou ik me er maar stil over, beter niks zeggen dan iets wat nergens op slaat misschien..? Of zo..

@rapilos Verteld nooit inhoudelijk over hoe het drinken "eruit ziet" of wat de (verdere) plannen zijn en of hoe dat te bewerkstelligen. Of mijn geheugen laat me in de steek, dat kan natuurlijk ook.

* Rapilos deze post mag je als je wilt en behoefte mocht hebben als een uitnodiging beschouwen*

Bij deze dus Bor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...