Spring naar bijdragen

Maandag 18 november


Ties

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Jaaaa, het is weer maandag. 
Schandalig lang uitgeslapen, bedje was zo lekker warm... 
Buiten is het weer grauw, plassen op straat maar geen regen meer.
Binnen brandt de lamp en staat een bakje klaar. 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                  Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding 

Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen Bor. 
Zoonlief wordt toch niet helemaal losgelaten? Hij gaat toch begeleid wonen??? 
Beetje vertrouwen hebben hoor meis, in dat wonen, in zoonlief én in jezelf... 
(Maar dat het één grote storm in jouw bovenkamer is nu begrijp ik heel goed)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@Bor roerige tijden, hoop dat jullie snel je draai vinden.:heart: Gisteravond uitgevallen tegen mn zoon van 14, kreeg voor de zoveelste keer grote mond/geschreeuw van hem om iets onredelijks. Meestal probeer ik het te negeren en rustig te blijven maar nu dus niet. Het lijkt alsof hij er alweer snel niet meer mee zit, terwijl ik er de halve nacht over lig te malen, bah. Kreeg wel weer een knuffel van hem toen hij wegging en waarschijnlijk straks weer een sorry, maar een uur later kan hij dan weer exploderen, pff. Oudste zoon ziek thuis vandaag en ik werk vandaag thuis dus kan ik hem fruit brengen;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je uitvalt tegen je kind is de vraag of hij/zij dat verdiend heeft en de vraag ook of dat nou de beste manier was om het op te lossen. Ik kan daar ook over blijven malen, doe ik het wel goed?. Dan is een knuffel een tijdje later heel prettig! 

Goeiemorgen trouwens :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik mij door mijn emoties laat leiden richting mijn kinderen (wat overigens als praktiserend alcoholist een stuk makkelijker gebeurt dan als iemand die al een paar maanden niet meer drinkt), kan ik me daar naar onder voelen en zou ik op dat moment misschien wel liever een momentje een perfecte robot zijn. Al kan ik me niet goed voorstellen hoe dat voelt. Ik heb gelukkig ook de keus niet er één te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Jane, ik wist waarschijnlijk wel dat je dat bedoelde. Ik irriteerde me aan de neiging om alles maar te verzachten. Ik vind ook dat je fouten mag maken. Maar zeggen dat dat mag en niet erg is, is misschien hetzelfde als een glas wijn drinken en op die manier dat nare gevoel wegduwen. 

Kritiek is geen aanval. Lang niet altijd tenminste. Toch kunnen veel mensen er maar moeilijk tegen. Ik ook. Maar hier op het forum kan ik er beter tegen, omdat ik hier toch ook voor een belangrijk deel ben om iets te leren. En dat vind ik makkelijker als de boodschappen eerlijk zijn. Neemt uiteraard niet weg dat een complimentje ook best fijn is af en toe.

Nou, ik ga ook iets anders doen :musicnote: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Reacher Beetje late reactie maar toch! Al rondkijken naar een pand is al een begin van het laten uitkomen van je droom. Tenminste zo ben ik van mening.

Wat heb je behalve veul geld nog meer nodig om het wel reëel te maken? Zou je bijvoorbeeld niet al een soort van pilot kunnen starten in je eigen huis? 1x per maand een goed verzorgde high tea tussen jou katten? Zo kan je in ieder geval al proeven of er in jou omgeving animo voor is en alvast een klantenbestand/vrijwilligersbestand opbouwen. (moet je het natuurlijk wel zien zitten om vreemde in je huis toe te laten en ik ga ervan uit dat je al katten hebt ;))

Qua voer en kattengrit zou je je aan kunnen melden bij onze stichting wij schijnen ook diverse opvangen in Nederland te bevoorraden voor een zeer gereduceerde prijs. ( zou je alleen iemand zover moeten krijgen om 1x per maand naar Mol te willen rijden met een grote auto om alles op te halen... Maar als je in Brabant woont wil ik ook best wat meenemen als ik mijn familie weer eens bezoek dan ben ik toch in de buurt)

Om katten hoef je niet verlegen te zitten denk ik, genoeg opvangen die bij een goede accommodatie wel katten willen brengen met  een betere kans op adoptie. Als je met die opvangen de juiste afspraken maakt dat zij verantwoordelijk blijven voor die katten hoef je je ook niet druk te maken over dierenartskosten. Valt er dan een kat ziek is jou taak enkel deze te verzorgen. Tijd en energie dus wat het dan kost verder niets.

Ik heb geen kaas gegeten over de wetgeving qua dieren en horeca gelegenheid. Ik weet wel dat er strenge wetten zijn omtrent voedsel en dieren. Dus dat zou je zelf even uit mogen zoeken, over wat wel mag en wat niet. Op het asiel waar ik gewerkt heb hadden we ooit eens een donatie van 4 pallets cakemeel. We dachten dat is super! Bakken we elke dag een cake en serveren dat in het onthaal voor een euro per plak dat mocht dus niet. :blush: Omdat het een dagelijkse inkomstenbron was en we daar een vergunning voor aan moesten vragen...

Maar bij een eenmalig event zoals een opendeurdag mochten we die ik weet niet hoeveel gebakken cake wel gewoon verkopen. Omdat het toen om een tijdelijke inkomstenbron ging en je helemaal niks van doen hebt met de regels van de horeca. Ik nie snap nie maar voor een groot deel is dat ook gewoon dat ik me daar absoluut niet in wil verdiepen ik heb wel boeiendere dingen aan mijn hoofd waar ik wel over na wil denken ;)

Sorry voor mijn enthousiasme! Maar ik geloof in kwantum fysica en voor mij betekend dat dat je elke wens in je leven mag gooien die je wil laten uitkomen. Maar als je er echt hulp bij wil of nodig hebt je wel moet laten zien dat je het ècht heel graag wil door zelf al initiatieven te nemen. Ik ben nu ongeveer 20 jaar bezig met wat ik graag wil. En volgens mij zit ik nu in de juiste balans. De zorg voor de dieren word niet meer uitgedrukt in geld want daar kon ik niks mee. Dat geld komt van mijn andere job, nu krijg ik alleen maar voldoening en dat is onbetaalbaar voor mij en ga ik het beste op. En dat betaalde werk remt me een beetje af zodat ik niet door kan slaan in dieren helpen. Voor een salaris dieren helpen past niet bij mij. Geld is nodig om rekeningen te betalen maar als ik betaald krijg voor mijn passie te doen, haal ik er niet zoveel voldoening uit en heb ik het gevoel dat ik niet voldoende doe. Dus maak dan heel veel overuren om het enigszins voor mij goed te maken waardoor ik moe loop.

Nu werk ik op een vakantiepark voor de rekeningen en help ik in mijn vrije tijd dieren en meestal als ik niet voldoende verdien met mijn werk om mijn tank weer vol te gooien, krijg ik een fooi waardoor ik toch weer kan doen wat ik graag doe, dieren helpen. Maar vooral het blij zijn dat je weer een dier hebt kunnen helpen geeft mij de meeste voldoening. En dat is onbetaalbaar. Beter een goed gevoel dan veel geld op de bank.  Dat is mijn moto. En word eindelijk eens gehoord! Maar heb ik kei hard voor gewerkt. ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...