Spring naar bijdragen

nieuwe start 2.0


nondetju

Aanbevolen berichten

Beste Iedereen,

 

ik had al een draadje in alcohol de baas maar na nu 2 maanden en 25 dagen geen druppel aangeraakt te hebben ga ik het nu hier proberen, om van de cannabis af te blijven!

even kort; ik heb 10 jaar lang gerookt, dagelijks (letterlijk elke dag) minimaal een gram. een 5 gram zakje haze van de shop is er meestal in 3 dagen doorheen.

ik heb de verslaving altijd omarmt maar nu MOET het anders. 

zit al maanden depressief thuis en hoop dat dit zich oplost als ik stop met blowen.

heb vammorgen nog gerookt, meestak rond deze tijd heb ik er al 3-4 op maar nu nog maar eentje.. ik ga het ook doorzetten nu!

mocht het mezelf niet lukken dan word het een afkick kliniek(wat echt nodig is voor mij volgens de huisarts).. ik ga proberen daar uit te blijven en het op eigen houtje doen; blowen mag niet de uitkomst zijn voor mijn problemen.

ik hou hier een verslag bij over hoe het mij afgaat, speciaal voor de mensen die ook willen stoppen. 

ik weet wat me ongeveer te wachten staat; slapeloze nachten, veel drukmaken,zwetende handen,slecht eten hoofdpijn..

heb afgelopen maanden al last gehad van de symptomen terwijl ik nog rookte dus ben benieuwd hoeveel erger ze zullen worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerste nacht ging niet zonder slag of stoot, heb veel wakker gelegen, maar de zweetaanvallen zijn nog niet begonnen.

dalijk mijn bed in en dan heb ik deze dag nuchter afgesloten, compleet nuchter alleen wat shag gerookt. 

ik hoop morgen sterk genoeg in mijn schoenen te staan, ben dan tot 6 uur helemaal alleen en dat maakt het een stuk moeilijker.

heb heel veel gelopen gisteren en vandaag, dat geeft me enigsinds rust.

het voelt goed nuchter te zijn! de sterkste cravings zijn in de ochtend tot een uur of 3. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker tegen mezelf praten :)

vandaag is prima gegaan, heb wel enorme cravings gehad maar minder paniek dan de dag ervoor. dalijk de nacht in.. stiekem hoop ik op de zweetaanvallen snachts, des te eerder is het uit mijn lichaam! 

Ik zit nogsteeds elke dag tussen de blowers; ik ga mijn vrienden niet opgeven omdat IK besluit te stoppen, dan maar een zwaardere tijd. wilskracht draait het om. 

ben totaal niet moe maar zo wel mijn bed op gaan zoeken, beetje het ritme erin houden, smorgens ben ik helemaal niks waard maar dat komt (denk ik) door de mirtazapine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag ging het stukken beter dan gisteren, het is nog wel elke dag een gevecht maar zoals het nu gaat, ben ik het gevecht aan het winnen! 

ik heb er in ieder geval een goed gevoel over. de nachten duren wel steeds langer en waar ik dacht dat ik het ergste al gehad had, maar de nachten gaan steeds slechter. ik hoop dat het slapen dadelijk beter gaat, lig ongeveer 3 uur wakker, en word een stuk of 5x wakker in de nacht. maar ik weet dat het erbij hoort dus laat het maar over me heen komen, weltrusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weinig verandering in de situatie, moeizame nachten maar dit deert me niet echt, de drang om te blowen heb ik om dag 2 nog wel gehad en is nu volledig weg, wat echt apart is, na 10 jaar dagelijks blowen had ik wel een wat zwaardere afkick verwacht, maar wat niet is kan nog komen... ik ga hier niet meer dagelijks iets posten, alleen als er iets in de situatie veranderd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hey @nondetju ik zie nu pas je draadje hier. Heb je op het alcoholforum steeds gevolgd. Je bent echt op de weg omhoog zoals ik je lees. Hoe gaat het inmiddels? Heb trouwens ervaring met verschillende drugs en medicijnen als 'cross addiction' (niet zo lang geleden geleerd dat het zo heet).

Veel sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...