Spring naar bijdragen

zaterdag 16 november 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Veel plezier @nancy

@fleurtje nee, ik begrijp dat het je niet gelukkiger maakt. Ik heb het tijdens die burn-out heel erg moeilijk gevonden om met mijn achtergelaten werk, de mensen en verwachtingen en regels ten aanzien van reïntegratie om te gaan. Ik had veel.woede, verzet en voelde me onbegrepen.

Het valt niet mee. Probeer zo goed mogelijk te kijken waar jij mee geholpen bent van binnen. Geef dat aan zonder boosheid, maar vanuit je behoefte. Dan kun je het krijgen of niet, maar voel je je niet in de steek gelaten door jezelf

Makkelijker gezegd dan gedaan. I know...Oefenen is goed genoeg.

En sommige regels zijn niet fijn, maar zijn wat ze zijn. Slikken zonder stikken. 

Liefs voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren had ik gewoon iets van laat ook maar. Het is wel goed. Maar vandaag voel ik me een beetje genaaid.

Het zijn 22 dagen verlof wat gelijk staat aan een maandloon. Daar krijg ik nu maar 60% van via de mutualiteit. Had ik deze maand kunnen werken had ik die gewoon kunnen inboeken tot t einde van t jaar. Ik had maar twee dagen moeten werken tot t einde.

Ik had recht op die dagen.

Maar goed, ik mag er inderdaad niet in blijven hangen. Maar t is wel pijnlijk. Ik heb een dochter die studeert en een huis af te betalen. 

Ik voel me niet zo goed vandaag. Morgen beter :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Weer verschrikkelijk moeilijk m'n bed uitgekomen maar nu gaat het even een beetje.

@Lika, ik hoop ook op elke dag wat beter en geloof ook wel dat dat zo gaat gebeuren. Maar het gaat zooooooooo langzaam..

@nancy, ik hoop echt dat je fit genoeg bent voor je trip. Doe je de groeten van me aan Oom Donald? Ben een groot fan van hem en
lees nog elke week met veel plezier zijn vrolijk weekblad en verzamel ze in van die knalgele banden.

@allemaal, dank voor jullie aanwezigheid. Zou jullie eigenlijk ook moeten verzamelen in knalgele banden en dan af en toe zo'n ouwe
jaargang tevoorschijn halen en doorbladeren. Toch anders dan hier op een laptop in het archief struinen.. ik hou van papieren boeken en bladen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @fleurtje ben een nieuw boek begonnen. 'How to stop feeling like shit'. Ben benieuwd. Want je voelt je soms niet goed nee. Maar dan. Daar gebeurt het. 

Naar mijn moeder. Zij wil graag appeltaart. Altijd eten als er iets is. Zie ik nu. Ok. appeltaartje halen dus. Voor mezelf magere yoghurt. mjam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Hier weer een droogmelding mijnerzijds
Probeer weer een beetje in een soort van ritme te komen. 
Moet er nog steeds aan wennen dat er gewoon water uit de kraan komt...
Slapen in de woonkamer is leuk. Beetje Pippi Langkous gevoel. Echt wel leuk, lekker bij de kachel. 
Door het veranderen van de inrichting kwam ik er achter dat er een mega tochtgat (muizen?) in de muur zit. Ja dan kost het wel veel gas ja om dat warm te stoken. 
Omdat de notaris nu geregeld is heb ik wel echt een thuishuis gevoel. Dat dat wat uitmaakt. Ik dacht altijd je thuis is waar je bedje staat, maar nu het huis echt helemaal van mij is lijkt het alsof het nu pas echt een thuis is. Fijn hoor. 
Het komt nog wel eens goed met mij. 



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei CoconutWoman:


Hier weer een droogmelding mijnerzijds
 
Moet er nog steeds aan wennen dat er gewoon water uit de kraan komt...
 

Grappige combinatie van zinnetjes op zo'n alcohol-de-baas-forum.. ;)

 

Toen ik eind van de ochtend met de hond m'n rondje liep hing er steeds een helicopter boven ons te cirkelen.. maakte steeds ruime rondjes
rond het stationsgebied en toen ik vlak bij de spoorbrug over de IJssel was kwam dat ding ineens vlak boven ons hangen. En net toen ik bij
de spoorbrug de weg overstak ineens een enorme PFWUUUUUUUUUUUUUUHHHHH!!!!!.... de stoomtrein met Sinterklaas op weg naar Apeldoorn.
10 over 12 was dat. In Deventer. Wilde hem nog vlug even filmen, maar telefoon en hond werkten niet mee en Sint had flink de sokken er in. Die moest
natuurlijk op tijd zijn. Heb maar gauw even naar hem gezwaaid. :blush:
Zal ik vanavond m'n schoen maar weer eens zetten? Kan wel wat lolligs gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zó daar was ik weer. Zit bijna te schudden van de trek, maar ik zet nu door. 

Veel gebeurd, jongste is min of meer het huis uit, dat geeft wat ruimte. Oudste is wat vaker buitenshuis en lijkt nu zelf ook overtuigd dat hij van de drugs af moet.

En het lijkt er zowaar op dat ik morgen met mijn broer kan bellen. Raar om dat zó op te schrijven, alsof hij in de gevangenis zit ofzo....maar sinds hij een nieuwe vriendin heeft, neemt hij zijn telefoon niet méér op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer! Maar soms schat je gewoon dingen verkeerd in of heb je teveel vertrouwen erin of verwacht je teveel van een kat. :mellow:

Anderhalve week geleden heb ik een tamme zwerfkat naar een asiel gebracht. Ze was wel wat gestresst maar alles leek echt vlotjes te verlopen ze gedroeg zich eigenlijk zoals ik haar omschreef. Maar vandaag kreeg ik dus een telefoontje dat het met deze kat niet zo goed gaat op dat asiel. Ze is van de quarantaine naar de kattenkamer verhuisd en nu valt ze elke verzorger aan :D (sorry ik mag niet lachen maar stiekem doe ik dat wel omdat dat van die kat gewoon een heel maf plaatje in mijn hoofd geeft)  Maar wat wel zielig is behalve dat ze de verzorgers aanvalt komt ze niet van de krabpaal af waar ze op zit en doet dus ook haar behoefte daar.

Morgen mag ik haar weer gaan ophalen en vangen. Ik verwacht dat onze ontmoeting niet hartelijk zal gaan en ze absoluut niet blij is om mij te zien, want elke keer tot nu toe levert dat alleen maar problemen op voor haar. Eerst steriliseren waar ze goed ziek van geweest is en nu deze ervaring op het asiel. Ik verwacht dus niet dat ze in mijn armen springt en heel makkelijk met me mee gaat. Maar dat hoeft ook niet.

Nu ga ik haar naar een boerderij brengen. Ik hoop dat deze plek wel geaccepteerd wordt. Anders blijven we gewoon zoeken al is vol continue verhuizen ook niks voor een overspannen kat.

Want volgens mij is ze dat gewoon. Dus ik heb wel aan de stichting gevraagd of er op die boerderij een plek is waar die kat eerst tot rust kan komen voordat ze weer in de groep wordt gegooid? Ik wacht nog op antwoord.

Wat ik namelijk over haar gedrag hoor doet me aan mijn eigen kat Loes denken. Begin dit jaar kreeg ik de vraag van mijn moeder of ik het misschien zag zitten om de kat van haar vriendin op te vangen omdat het nogal eentje met een handleiding was. Voordat ik ja zei ben ik eerst gaan kijken of er een klik was tussen die kat en mij en die vriendin natuurlijk uithoren.

Toen besloten om Loes over te nemen. Nou daar heb ik mijn handen vol aangehad. :D Ze viel me aan en was helemaal niet content met haar situatie. En toen moest ik ook nog in de 3de week dat ze boos zat te wezen op mij haar meepakken naar de dierenarts omdat ze een abces had op haar rug. Ze was gewoon niet hanteerbaar niet door mij niet door de dierenarts dus we hebben besloten om haar een roesje te geven. Want ze heeft temperament.

Nu 9 maanden later, heb ik door dat Loes gewoon nogal angstaanjagend kan grommen en krijsen als ze iets niet wil. Maar omdat ze me inmiddels vertrouwd ik het nu wel met haar mag doen. En ze me niet meer echt bijt. Ze geeft nog steeds tegengas bij de dierenarts maar dat is meer volume en bluffen dan dat ze iets doet. Ik moet wel rekening met de handen van de dierenarts houden want daar bijt of krabt ze nog wel in als ze de kans krijgt. Want haar motto staat nog steeds, ik wil aangeraakt op mijn moment en niet omdat jij mij toevallig wil aanraken.

En zo een gevoel heb ik dus ook met die kat die ik morgen weer ga ophalen bij het asiel en brengen naar hoop ik een beter passende plek haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...