Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 13-11-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

@Leen, dat is een hele herkenbare ontwenningsklacht en meestal is de ochtend het ergst idd. We vermoeden dat dit te maken heeft met cortisol. Cortisol is in de ochtend het hoogst en waarschijnlijk heeft dat dan invloed. 
na 8 maanden benzo vrij te zijn, ervaar ik het nog steeds. Heel langzaam is het iets minder hevig geworden. Het gaat echt super langzaam. Ik ga er maar vanuit dat het ooit weg zal gaan. Het enige wat mij een beetje helpt is in de ochtend zo rustig mogelijk aan doen. Destijds hielp een warm bad een heel klein beetje. Ik heb eerlijk gezegd niks aan ademhalingsoefeningen etc. Mindfulness kreeg ik als tip. Misschien werkt het voor jou wel hoor. Ik ben tot de conclusie gekomen dat voor mij vrijwel niks helpt in benzo ontwenning. Hopelijk vind jij wel iets wat je klachten een beetje verlicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leen:

@bolletje dat is een leuke cursus:D... ik ben redelijk opgestaan maar heb steeds maar last van die immense onrust en hoge hartslag. @mevrouwtje54, ervaar jij dit ook?? Ik kom graag in lotgenoten die dat ervaren en wat hun helpt. Ik zit bijna op de 3,5 en zo gaan we langzaam door. 

Fijne dag iedereen 

Ha @bolletje, word je eindelijk aan het lijntje gehouden? ;)

@Leen en @Annie87, ik heb me laten vertellen dat de ochtendonrust inderdaad komt door het pieken van de cortisolspiegel in de ochtend. Ik heb er soms ook nog last van. Mijn behandelaar vertelde me dat dat als allerlaatste verschijnsel uiteindelijk langzaamaan verdwijnt. 

Ook bij mij werd het nooit verlicht door ademhalingsoefeningen of mindfullness. Doorgaans gaat het in de loop van de dag wel weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leen:

@bolletje dat is een leuke cursus:D... ik ben redelijk opgestaan maar heb steeds maar last van die immense onrust en hoge hartslag. @mevrouwtje54, ervaar jij dit ook?? Ik kom graag in lotgenoten die dat ervaren en wat hun helpt. Ik zit bijna op de 3,5 en zo gaan we langzaam door. 

Fijne dag iedereen 

Hoge hartslag heb ik meer last van sinds ik op 8 mg sta, ik heb daar propranolol voor gekregen ben toch hart patient en daar zit ook wel een beetje angst van mij,die intense onrust heb ik nu ook veel last van...ik vind hem een beetje dubbel heeft 2 kanten denk ik ...de ontwenning en de verdoving die bijna weg is we hebben ze tenslotte niet voor niets gekregen;) Het slapen gaat nog redelijk,maar ik heb mijn laatste tabletje ook voor de avond gelaten ben benieuwd wat dat gaat worden.

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei mevrouwtje54:

de ontwenning en de verdoving die bijna weg is we hebben ze tenslotte niet voor niets gekregen

Hi lief mevrouwtje:heart:,

ondanks dat je die niet voor niets hebt gekregen, heeft dat er nu niets meer mee te maken hoor. Die originele klacht is echt al lang vertrokken en verdwenen.  Normale onrust en angstklachten gaan ook vanzelf over, want in de tijd van mijn grootmoeder kreeg je gewoon een borrel en werd je aan het werk gezet, bijvoorbeeld op een boerderij. Niets mis mee. De problemen beginnen met het slikken van een pil met ernstiger gevolgen dan waar je mee naar de dokter ging.
De onrust die je voelt is denk ik bijna  100% van de medicatie die schade in je lichaam heeft veroorzaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik weer zo afwezig was lieve mensen. TWee dingen  die veel aandacht vragen: Ik probeer er alles aan te doen dat Hennie echte hulp krijgt, en daarnaast heb ik een vrouw uit Ghaza in huis die mijn partner en ik al 1,5 hebben gesteund om naar Nederland te komen. Ze is vorige week ineens aangekomen ( zijn we echt super blij om), en dat kost natuurlijk even wat tijd en aandacht en reizen. Morgen brengen we haar naar Ter Apel voor een asielaanvraag, dus dan keert hopelijk de rust een beetje terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kannietmeer:

Hi lief mevrouwtje:heart:,

ondanks dat je die niet voor niets hebt gekregen, heeft dat er nu niets meer mee te maken hoor. Die originele klacht is echt al lang vertrokken en verdwenen.  Normale onrust en angstklachten gaan ook vanzelf over, want in de tijd van mijn grootmoeder kreeg je gewoon een borrel en werd je aan het werk gezet, bijvoorbeeld op een boerderij. Niets mis mee. De problemen beginnen met het slikken van een pil met ernstiger gevolgen dan waar je mee naar de dokter ging.
De onrust die je voelt is denk ik bijna  100% van de medicatie die schade in je lichaam heeft veroorzaakt.

Dat geloof ik ook direct Liz, maar coping is natuurlijk ook een puntje ......Je doet trouwens super werk, zorg goed voor jezelf:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

Sorry dat ik weer zo afwezig was lieve mensen. TWee dingen  die veel aandacht vragen: Ik probeer er alles aan te doen dat Hennie echte hulp krijgt, en daarnaast heb ik een vrouw uit Ghaza in huis die mijn partner en ik al 1,5 hebben gesteund om naar Nederland te komen. Ze is vorige week ineens aangekomen ( zijn we echt super blij om), en dat kost natuurlijk even wat tijd en aandacht en reizen. Morgen brengen we haar naar Ter Apel voor een asielaanvraag, dus dan keert hopelijk de rust een beetje terug.

Lieve Liz! Wat ben je toch een mooi mens! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 @mevrouwtje54 @Cyclad58 Bedankt voor jullie tips en ervaringen. Ik heb al eerder propanol gehad voor hoge hartslag waarschijnlijk achteraf voor tussentijdse ontwenning ;) maar ik werd daar niet blij van. Ik heb nog metropolol liggen maar ik slik liever niks meer extra zolang ik het zelf kan opvangen. De psychiater zei dat je van bètablokkers ook weer depressief kan worden. Ben juist blij dat deze juist net opgeklaard is met een kleine terugval daargelaten......ik doe nu veel meditatie en yoga om mijn lichaam rust te geven maar helpt ook niet altijd. Uitzitten denk ik...... maar we komen er!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Kannietmeer:

we proberen toch een arts zover te krijgen dat er taperingstrips voorgeschreven gaan worden. Ze wil nog wel proberen, maar we krijgen geen medewerking. Alle aanmoediging en support voor haar is welkom. :heart:

Je bent echt een topper Liz ^_^ 

Veel sterkte lieve Hennie, je kan het lieverd. Dikke knuffel voor jou :heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De huisarts heb ik vandaag gesproken. Hij kan niets doen. Lang verhaal, maar ik begrijp het nu behoorlijk. Hij dacht wel even met me mee en zei dat ik mogelijk met de  lijn boven de psychiater moet spreken, aangezien hij geen zelfstandige is daar, maar binnen de GGZ instelling te maken heeft met managers en directeuren. Zolang er stappen zijn heb ik hoop.

Ik ga hopelijk volgende week wel echt vervolg krijgen voor de klacht die we hebben ingediend. Dan lijkt me dat een serieus gesprek niet uit kan blijven.

Ook ga ik de klachtenbrief die ik verstuurd nu gebruiken voor een klacht naar het tuchtcollege. Want wat hier gebeurd is in mijn ogen werkelijk bizar.

@Verbloemen@Annie87 @mevrouwtje54@bolletje@Cyclad58@EefjeJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag anderen willen helpen maar ik kan mezelf niet eens helpen. Elke dag valt mij loodzwaar. Niks in mijn leven klopt nog en ik ben alles kwijt. Grote vechtscheiding. Snap niet dat mijn ex dit wil. De depressie is gigantisch, zo ziek en dan vechten tegen alles; scheiding, uwv, ik ben echt bekaf en zie geen lichtpuntjes meer. Ik heb echt teveel meegemaakt ik het afgelopen anderhalf jaar. Sorry als ik zo stil ben. In mijn geval betekent dat overigens dat het niet goed gaat. Maar wil niemand hier ontmoedigen. Hoop dat het met de rest beter gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Annie87:

Ik zou graag anderen willen helpen maar ik kan mezelf niet eens helpen. Elke dag valt mij loodzwaar. Niks in mijn leven klopt nog en ik ben alles kwijt. Grote vechtscheiding. Snap niet dat mijn ex dit wil. De depressie is gigantisch, zo ziek en dan vechten tegen alles; scheiding, uwv, ik ben echt bekaf en zie geen lichtpuntjes meer. Ik heb echt teveel meegemaakt ik het afgelopen anderhalf jaar. Sorry als ik zo stil ben. In mijn geval betekent dat overigens dat het niet goed gaat. Maar wil niemand hier ontmoedigen. Hoop dat het met de rest beter gaat

Lieve Annie,
Wat naar om te horen. Ik mis je vuur ook hier in het bericht. Kan me heel goed voorstellen dat je moe bent van alles, want je doet alles tegelijk op het moment en dat is voor niemand goed, laat staan als je ook nog benzo-schade in je lichaam te verdragen hebt. Ik zou willen dat er iets was wat ik voor je kon doen. Maar weet het ook niet.

Anderen hoef jij niet te helpen hoor schat, blijf vooral heel goed op jezelf letten op dit moment, want dat is hard nodig.  Echt erg dat je ex dus echt niets heeft getekend en er dus echt een rechtzaak van wil maken. Terwijl hij juist wilde scheiden!  Wat kunnen mensen akelige wezens zijn:(

Heeel veel sterkte schat!:heart: Mijn steun heb je:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel lieve Liz @Kannietmeer.

nee hij wil helemaal niks. Loopt alleen maar tijd te rekken, komt afspraken niet na trekt alles op het laatste moment weer in, zo gaat het al vanaf het begin. Ontzettend vermoeiend. Het rare is; hij doet zelf een voorstel en trekt deze vervolgens doodleuk weer in, als we maanden verder zijn. Ik had het wel verwacht, ik kan het alleen echt niet volgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...