Spring naar bijdragen

Woensdag 13 november


Ties

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.

Dagpact:

Ties

Manou

IJsvogel

Goedemorgen. Kinderen zijn onverwacht hier omdat vader teveel gedronken heeft gisteren en vervelend deed. Zo erg dat ze dit meemaken. We hadden afspraken over de alcohol gemaakt omdat het soms mis ging. En dan kregen de kinderen de schuld bij conflicten! Toen hebben we afgesproken dat hij dit niet doet als ze bij hem zijn. Ook met de kinderen, dus nu heb ik niet boos of emotioneel gereageerd, maar tegen de kinderen gezegd: kom maar hierheen vandaag want dit was niet de afspraak. 

Later belde hij schuldbewust en verdrietig, maar binnen 1 minuut was het toch de schuld van de kinderen. Toen heb  ik het gesprek afgekapt.

Ook confronterend om te zien waar ik mee te dealen had tijdens het huwelijk.  Als ik zelf niet gedronken had was ik al veel eerder ermee gestopt, wat een armoe, geen zelfreflectie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Zo dat is knap zeg! Respect voor jou.

Daar is voor het eerst dat dit lukte. En omdat de kinderen  zelf hier heen kwamen. Als ik daarheen was gegaan was het vast moeilijker geweest. Ja ik denk zeker dat hij verslaafd is,  was ook al zo tijdens ons huwelijk maar toen zag ik niks echt helder omdat ik zelf dronk.

Hij is pas 3 maanden gestopt, met hulp van verslavingszorg en dat was een verademing. Maar dat is nu weer voorbij, daarom hadden we afspraken gemaakt over drinken met de kinderen erbij. Hij heeft een vervelende dronk, wordt verbaal heel negatief en vervelend.  Niet mee te praten, kraakt alles af.

Het was gisteren zelfs al langer vervelend hoorde ik vanochtend van mijn zoon.  Ook al aan tafel tijdens het eten heel ruzie-achtig. Bah. De kinderen zijn 14 en 17. En mijn dochter van 17 trekt het helemaal niet als hij zo doet. En dat hoeft ze ook niet. Mijn zoon van 14 vindt het ook zielig voor zijn vader,  en die zit steeds tussen die ruzies.  :brokenheart:

bewerkt door IJsvogel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor met jou ervaringen uit het verleden is het zo ongelofelijk complex, geen wonder al die gevoelens. Maar goed dat je doet wat je kan en aangeeft wat je niet trekt. En hier deelt. Ik had wel adrenaline enz en daarom ook hier gedeeld anders barst ik nog

Wij weten allemaal uit ervaring  dat zij pas in beweging komt om hulp te zoeken als ..... ja wanneer is dat punt bereikt? Dat is voor iedereen anders en soms helpt geen enkel dreigend vooruitzicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Goed geslapen op mn nieuwe slaapplek. Lekker warm. Brrrr boven is het maar koud en dan de lekkages. Ik heb een puntdak dus je hoort dan heel hard de regen vallen waardoor ik alleen maar aan de lekkages kan denken. 
Natuurlijk moet dat gefixed. Maar eerst mn lijf en spirit rust geven. Slapen, eten, dansen. Werken weer oppikken. Financieel weer in een ritme komen. 
Ik vind het prettig om af en toe in een andere kamer te slapen. Dat verzet mijn zinnen. Nieuwe start, nieuw gevoel. Verhuizen in mn eigen huis. 
Nieuwe cirkel trekken. 

Knappe leuke man is weer exit. Hij was mn verjaardag vergeten. Hij had al weinig credits dus dit was wel de afknapper.  
Als ik heel eerlijk ben denk ik toch echt, dat wanneer hij thuis komt en eerst gaat drinken en blowen dat er dan niet heel erg aan mij gedacht wordt. 
Ik wil gewoon een beetje innerpeace en een tevreden leventje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @IJsvogel niet gemakkelijk, ook confronterend voor jezelf lijkt mij.:rose:

Op naar mijn 5e avonddienst, gister een hel van een avond gehad. @rapilos mis jij het werk niet?? Denk het niet he :D Jij bent lekker aan het genieten. Ik mag nog zeker 20 jaar pfff. Hou gelukkig heel erg veel van mijn werk, soms natuurlijk niet.

 

Zo de regen en hagel in wat een takke weer.

@fleurtje snap jouw zenuwen maar komt goed. Stap voor stap weer :heart:

@bumperjim die cavia kwam gewoon verkeerd bij mij binnen, die beesten bijten, heb er niks mee. Althans die van ons deed dat, zo vals als de pest. Denk vandaar mijn reactie. Als er had gestaan poes/kat of een ander huisdier, dan had  ik anders gereageerd misschien. Alhoewel heimwee valt niet op te lossen met een huisdier maar goed bij anderen zal dat anders werken ws.

Fijne dag allemaal en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien gaat het er ook wel om dat veel reacties hier (in het algemeen) vaak bestaan uit "gut wat vervelend en gut wat doe je het goed". Misschien is dat wel fijn om te lezen en fijn om te typen, maar je gaat er niet heel hard over nadenken.

Neemt niet weg dat het een hele nare situatie is. Je wil het goed hebben voor je kinderen. Het is al jammer (understatement) dat je het niet gezellig met z'n 4-en doet. En dan komt er ook nog ellende bij waar alcohol ook nog eens een grote rol speelt. Ik ben ook gescheiden en vader van twee dochters in die leeftijd. Ik ga verder vrij goed met m'n ex om, maar soms....soms is ze onredelijk (vind ik!) en zie, voel en doe ik de dingen zo anders... Maar wat ik vooral wil is het idee dat de kinderen het bij haar goed hebben. Als drank of drugs (of wat dan ook) belangrijker wordt dan mijn kinderen is dat naar. Toch vond ik vijf maanden geleden dat ik prima een flesje wijn leeg kon drinken. Nog wel wat meer ook trouwens. Ik werd daar geen leukere vader van. Dat wist ik.

Wat waren trouwens die afspraken over drinken met de kinderen erbij? 

 

bewerkt door Pelle2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...