Spring naar bijdragen

Paranoide wanen na stopzetten cannabis en benzodiazepinen, wat was dat?


DootjesR

Aanbevolen berichten

  • 2 months later...

@Deligaf1 pasop met je diagnoses,  zowel een psychose als een delirium ziet er anders uit. Paranoïde gedachten/gevoelens /ideeën heb ik ook last van en dwanggedachten. Volgens mij hebben hier veel gestopte gebruikers van benzos hier last van op een zeker moment.

Als je dat verkeerd interpreteert krijg je paniek, je moet het dus accepteren en doorvoelen, angst mag er zijn, accepteer de angst.

bewerkt door benzodizzy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei benzodizzy:

@Deligaf1 pasop met je diagnoses,  zowel een psychose als een delirium ziet er anders uit. Paranoïde gedachten/gevoelens /ideeën heb ik ook last van en dwanggedachten. Volgens mij hebben hier veel gestopte gebruikers van benzos hier last van op een zeker moment.

Als je dat verkeerd interpreteert krijg je paniek, je moet het dus accepteren en doorvoelen, angst mag er zijn, accepteer de angst.

@benzodizzy 

Ik heb hierboven genoemd geen diagnose gesteld en het zijn ook geen diagnoses opzich zelf het zijn eerder symptomen. 
 

ik ben door het acute staken van de benzo’s wel in een psychose beland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1ok dan begreep ik het verkeerd. Ik ben ook helemaal naar de kloten door die benzos geworden, met benzos raasde het leven aan me voorbij, alsof ik altijd bij de bushalte stond en nooit in stapte. Een zeer angstig gevoel omdat als je het leven niet kan voelen maar wel kan bedenken, je eigenlijk dood bent. Je bent alleen maar een paar starende ogen. Zonder benzos kom ik in zoveel gekte terecht dat ik me dagen vasthoudt aan een laatste grasprietje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei benzodizzy:

@Deligaf1 heb angststoornis en loop bij psycholoog, heb 15 jaar benzos gekauwd. Sinds 2 maanden helemaal zonder tot 2 weken geleden, kreeg gekke gedachtens en paniek. 10mg oxazepam gekregen van huisarts

@benzodizzy, heel jammer dat je weer Oxazepam moet gaan gebruiken, maar soms kan het inderdaad te veel worden. Slik je de Oxazepam dagelijks of alleen als het nodig is? En heb je daar geen hinder van? Ik heb deze week ook een aantal benzo's moeten nemen (van mezelf) omdat het echt niet ging qua slapen. Ben al 2 jaar Lorazepamvrij. Ik heb nu af en toe Temazepam en dat helpt wel, maar ik voel me er verre van goed bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 knap hoor 2 jaar vrij. Ik heb erik paling gemaild, hij zegt dat wanneer je echt op nul zit je de rebound /ontwenning klachten verergeren. Dat verklaart mijn aanvallen. Ik heb te weinig rust genomen in die 2 maanden waarschijnlijk omdat ik dacht het gaat wel. Ja ik baal enorm het voelt terug bij af. Ik kreeg 2 keer daags 1 , maar zit op 10mg.  Hoelang slikte jij benzos?  Ik heb echt de indruk Hoe langer hoe moeilijker ervanaf en wanneer je echt op niks meer zit je weer waves krijgt. Hoe was jouw ervaring? 

,,,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei benzodizzy:

@Deligaf1 knap hoor 2 jaar vrij. Ik heb erik paling gemaild, hij zegt dat wanneer je echt op nul zit je de rebound /ontwenning klachten verergeren. Dat verklaart mijn aanvallen. Ik heb te weinig rust genomen in die 2 maanden waarschijnlijk omdat ik dacht het gaat wel. Ja ik baal enorm het voelt terug bij af. Ik kreeg 2 keer daags 1 , maar zit op 10mg.  Hoelang slikte jij benzos?  Ik heb echt de indruk Hoe langer hoe moeilijker ervanaf en wanneer je echt op niks meer zit je weer waves krijgt. Hoe was jouw ervaring? 

,,,

Ik heb inclusief 11 maanden afbouw precies een jaar Lorazepam gehad, van november 2016 tot en met eind november 2017. Toen was ik er vanaf. Inderdaad waren de eerste weken/maanden na de laatste dosis de moeilijkste, maar echt stabiel ben ik eigenlijk nog niet geweest. Ik werk wel, maar doordat ik slecht slaap (dat heb ik er helaas van "overgehouden") blijf ik wat onstabiel. Ik heb Temazepam voor zonodig. Ik wil dat natuurlijk niet, maar nachten wakker liggen trek ik ook niet. Dus dusverre nam ik hooguit 1 keer per maand een Temazepam, deze week echter al 3 keer en dat verontrust me wel. Heb er ook een angststoornis aan overgehouden, al beperkt die zich wel tot (de gevolgen van) slecht slapen en het af en toe nemen van benzo's. Verder gaat het best aardig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei benzodizzy:

@Deligaf1 heb angststoornis en loop bij psycholoog, heb 15 jaar benzos gekauwd. Sinds 2 maanden helemaal zonder tot 2 weken geleden, kreeg gekke gedachtens en paniek. 10mg oxazepam gekregen van huisarts

@benzodizzy

Ik ben bijna 13 maanden van de benzo’s af. Het enige waar ik nog last van heb zijn intrusies en dwanggedachten daar heb ik denk ik maar een paar dagen in de maand last van. 
 

Hopelijk kan je snel weer stoppen met de benzo’s

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-1-2020 om 18:47 zei benzodizzy:

@Deligaf1 heb angststoornis en loop bij psycholoog, heb 15 jaar benzos gekauwd. Sinds 2 maanden helemaal zonder tot 2 weken geleden, kreeg gekke gedachtens en paniek. 10mg oxazepam gekregen van huisarts

Wat heftig. Maar zo knap dat je het al helemaal zonder hebt gedaan. Wat verlang ik naar die periode. Hoop dat dat mij ook echt ooit gaat lukken  xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...