Spring naar bijdragen

Dinsdag 12 november


Ties

Aanbevolen berichten

goedemorgen, net het hondje uitgelaten, en wat een weer, al viel het me mee toen ik erin liep.

Gisteren is de oudste naar huis gekomen( lees opgehaald door haar vader) omdat ze heimwee heeft... ze woont vanaf augustus op haarzelf en is 19 jaar, we er een beetje mee in de maag, wat moeten we hier nu mee.... moet ze weer naar huiskomen,  kamer is uiteraard al bezet door zus, dus de kleinste kamer blijft nu over en die heb ik ingenomen als studeerkamer, omdat ik een studie probeer te doen (pabo, leraren opleiding 2de jaar).

Wie heeft er een goed advies voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

Lien niet alleen vanuit jezelf denken
maar ook haar laten uitspreken wat ze wil/nodig heeft
nu en later, desnoods een paar praatmomenten plannen deze week.
nu is ff een soort van crisisje, maar na een of twee dagen
kan ze misschien realistisch mee plannen voor haar toekomst
er zijn vast ook wel trainingen om met heimwee om te gaan
meer mensen die daar last van hebben wonen zelfstandig.

maar 19 is nog maar net volwassen en als het  moeilijk wordt
is thuis een veilige haven.
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ladyjane, ja klopt, ze is van harte welkom thuis, maar vind het zo sneu voor dr, ze wil zo graag volwassen zijn maar dat gaat met vallen en opstaan, ze is erg eenzaam begrijp ik uit haar verhaal, maar vanmiddag en avond zullen we wel meer kletsen.

straks ga ik werken en daarna afspraak bij de psycholoog, mijn tweede afspraak, ben best zenuwachtig daarvoor.

fijne dag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Ietje:

Dagpact:

Ties

Lien

Manou

Ietje

Meisjeamsterdam

Vannacht afgrijselijke nacht gehad, hele nacht liggen hyperventileren en trillen in bed van de interne tintelingen. Zo angstig en verkrampt, werd wakker om 0200 oid en kon daarna niet meer in slaap komen, ongeveer vier uur liggen draaien en constant uit bed totdat ik nog een half uur in slaap viel en een afgrijselijke nachtmerrie kreeg. Rotbenzo's. Maar vandaag dag 13, wederom op het dagpact, dus weer geen alcohol vandaag in ieder geval. Dit proces is zo zwaar en zo eenzaam. Ik moet er nu letterlijk van huilen, zometeen de deur weer uit en naar werk, maar zooo bang voor alles en zo'n pijn in mijn buik van de stress. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ellendige situatie Lien. 
En ja, hoe er mee omgaan? 
Kent ze helemaal niemand daar? 
Is het een idee lid te worden van een sportvereniging (of wat voor vereniging ook) zodat ze wat meer mensen leert kennen? 
Van belang is ook hoe ver ze van jullie vandaag woont op kamers.  
Studeert ze? Kan van vanuit jullie huis gemakkelijk dagelijks naar haar opleiding? 
Komt ze in de weekenden naar huis? 
Moeilijk, heel moeilijk als jouw kind niet lekker in haar / zijn vel steekt. 
Sterkte... 

bewerkt door Yvonne
was nog niet klaar met schrijven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar moeten ze allemaal doorheen @lien2206 iedereen heeft wel eenzaamheids aanvallen in die periode. Ff lekker thuis en dan weer terug daarheen en door. Volwassen worden ze echt wel maar het is vallen en opstaan zoals je schrijft. 

Koop een cavia voor haar :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bor:

@Meisjeamsterdam Worstel jij je elke dag en nacht zo door de dagen heen?

Niet elke dag en nacht is zo erg... maar ik ben al 9 maanden met die benzo's aan het klooien en nu ben ik in het laatste staartje afbouw, en verdoof ik het proces niet meer met alcohol... Eerst zat ik hele dagen thuis op de bank, nu doe ik weer dingen en die leiden af, maar tegelijkertijd als ik zo'n nacht heb, en die heb ik regelmatig, worstel ik me door elk kwartier heen en overdag door elk uur... Af en toe haat ik mezelf, kutpillen, en haat ik het feit dat ik hierdoor niet van het leven kan genieten en dat alles aan me voorbijgaat en ik bang ben alles kwijt te raken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bor:

Maar @Meisjeamsterdam dit is al de 13de dag dat je niet drinkt en dit is het laatste stukje afbouw. Wat zou je dan kwijtraken? Win je niet juist?

Hoe lang zou je nog moeten afbouwen denk je?

Ja dat is zo, alleen voelt het niet zo als je lichaam letterlijk in de paniekstand gaat en je het niet van je af kunt schudden... Ik moet nog anderhalve week oid, maar de klachten kunnen nog veel langer aanhouden en daar ben ik bang voor... En angst is ook een kenmerk van de detox, ik zeg constant tegen mezelf dit is chemisch en mijn neurotransmitters zijn van slag, maar dat maakt het niet minder angstaanjagend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was 17 toen ik uit huis ging en erg opgelucht. Ik ging in een soort studentenhuis (lees kraakpand) wonen bij een vriendin, waar een kamer vrij kwam. Misschien is zoiets te vinden voor je dochter Lien, een plek waar ze anderen ontmoet en samen kan koken bijvoorbeeld.

Afkicken van benzo's lijkt me afschuwelijk. Erg naar om daar verslaafd aan te zijn. 

Ik ga maar eens op werk aan. Late dienst. Lekker rustig opstarten. Morgen een studiedag, leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bor:

Angst om angst. Herken het wel. Ik heb erna nog wel ruim een jaar lang dagelijks 1 pilletje bij me gedragen.

Het is rotspul.

Mag ik vragen waarom je er ooit mee begonnen bent, wat de aanleiding was?

(als je m"n vragen vervelend vind, antwoorden is niet verplicht hoor)

Heb jij ook iets afgebouwd @Bor? Ik ben er ooit mee begonnen omdat een arts het me voorschreef naar aanleiding van nachtmerries en slaapklachten, zonder dat ik ooit slaapproblemen had gehad. Ik heb 8 jaar een relatie gehad met een jongen die tijdens onze relatie manisch depressief bleek te zijn en psychotisch werd, en dit wreekte zich later toen we uit elkaar waren en ik er al die jaren voor hem geweest was, terwijl ik mezelf genegeerd heb. 

Ik ben van nature een blij ei, positief ingesteld en sta heel optimistisch in het leven, maar benzo's vernietigen dat en mijn lust for life zeg maar. Dan is angst mijn hoofdemotie en duurt het heel lang voordat ik van die pillen af ben... Ik heb ze eerder geslikt, vier jaar terug, en het afbouwproces duurde toen 11 maanden, had geen idee dat het zo verslavend werkte en dat het zoveel beinvloedde... Ik ben er 2,5 jaar vanaf geweest, maar begin dit jaar vond ik in januari een oude strip met 8 (valium) pillen van 10 mg in mijn kast bij het opruimen en ben ik zo dom geweest om er af en toe weer een stukje van te nemen toen ik een paar keer slecht sliep... en dat heeft me 9 maanden verder aan het eind van de afbouw van 10 mg nu op 0.66 mg gebracht. Alcohol heeft me tot nu toe in het proces niet geholpen, alleen de afbouwverschijnselen tijdelijk verdoofd...  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Bor, ik heb een stukje mee gelezen en weet daardoor in wat voor situatie je bent belandt.

Ik denk voor jou ook erg herkenbaar en t zal best het een en ander oproepen, t spiegelt je verleden.

t Is een droevige situatie, zorg niet alleen goed voor je kleine meid maar ook  voor jezelf.

Sterkte ermee:heart:

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

T is hier verdomd koud! 

Dadelijk naar de huisarts. Verslag nodig voor de arbeidsgeneesheer. Waar ik dan morgen weer een afspraak bij heb. Hij moet mijn progressieve werkhervatting goedkeuren.

Ik krijg daar alleen maar vree veel stress van. 

Calm down tikker

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

 

Koop een cavia voor haar :) 

Nou zeg, is dit een grap of niet?? Anders vind ik het echt een belachelijk antwoord. Heimwee is verschrikkelijk. Ik was met 17  uit huis. Maar ook geregeld stond ik weer met mijn koffers voor de deur. Was altijd welkom bij mijn ouders om vervolgens na 2 dagen weer weg te gaan naar zelfstandigheid en volwassen zijn. Met volle overtuiging om 3 weken later weer terug te komen. @lien2206 ze is pas 19 he. Zo heel abnormaal is het niet. Juist goed dat ze het aangeeft, beter dan stil zijn en opkroppen.

Uiteindelijk in een zogenaamde zusterflat gaan wonen voor mijn opleiding en dat hielp wel. Was een heel groot huis met 100 kamers en dus ook mensen in dezelfde situatie. De tijd van mijn leven daar gehad in Amsterdam.

@Meisjeamsterdam wat verschrikkelijk zo een nacht en wat voelt dat eenzaam en eng aan. Hou je goed bijeen vandaag! :rose:

No even wat klusjes in huis en dan hop naar mijn werk. Eerst 3 overleggen, veel zitten. Echt niet mijn ding maar goed ook dat hoort erbij.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gedag komen zeggen hier
Wat heb ik toch een heerlijk relaxed leventje nu
Kan er zo van genieten he
Gisteren pas om 11.00 naar bed ipv half tien
Zelfs Hendrik Groen afgekeken wat ik normaal veel te laat vind
Maar ja, wel pas om om kwart over acht opgestaan ipv zeven uur
Maar het hoeft ook niet meer zo vroeg :)
 

En dan kom ik mijn bed uit, kijk naar buiten, en zie druk, druk buiten en grijze lucht, en nat en koud !
Dan denk ik; ik hoef niet meer door dat grauwe koude weer, door die drukte
ik ga me eens op mijn gemakkie aankleden, ontbijtje doen, en ochtend gym
Echt heerlijk dit, ik MOET niets meer

Ben ook uren bezig met mijn diamond painting, en dat is ook zo heerlijk ontspannend
Ben een waterval aan het maken, van 1.20-50, dus nog wel even bezig

En u even naar het dorp wandelen, wat boodschapjes doen en kijken of ik een proeflesje mee kan draaien in een sportschooltje hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Smaragd:

Nou zeg, is dit een grap of niet?? Anders vind ik het echt een belachelijk antwoord. Heimwee is verschrikkelijk. Ik was met 17  uit huis. Maar ook geregeld stond ik weer met mijn koffers voor de deur. Was altijd welkom bij mijn ouders om vervolgens na 2 dagen weer weg te gaan naar zelfstandigheid en volwassen zijn. Met volle overtuiging om 3 weken later weer terug te komen. @lien2206 ze is pas 19 he. Zo heel abnormaal is het niet. Juist goed dat ze het aangeeft, beter dan stil zijn en opkroppen.

Uiteindelijk in een zogenaamde zusterflat gaan wonen voor mijn opleiding en dat hielp wel. Was een heel groot huis met 100 kamers en dus ook mensen in dezelfde situatie. De tijd van mijn leven daar gehad in Amsterdam.

@Meisjeamsterdam wat verschrikkelijk zo een nacht en wat voelt dat eenzaam en eng aan. Hou je goed bijeen vandaag! :rose:

No even wat klusjes in huis en dan hop naar mijn werk. Eerst 3 overleggen, veel zitten. Echt niet mijn ding maar goed ook dat hoort erbij.

Fijne dag allemaal.

Een huisdier kan helpen hoor. Een hond is nog beter, maar voor een studente niet te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, een cavia zou ze graag willen of een konijn... ze woont samen met een vriendin, hier 15 minuten vandaan, ze gaat 1 dag in de week naar school, en werkt de andere dagen in de horeca, en ze heeft verkering, en daar slaapt ze ook vaak, maar ze komt uit een huis met veel mensen, we zijn met zn 5en en een hond, kippen en vogel, dus als ze alleen thuis is voelt ze zich eenzaam, en doordat ze in de horeca werkt heeft ze andere tijden dan haar vrienden. en dat maakt dr vedrietig,

Ze zei vanochtend toen we samen de deur uit gingen, dat ze spijt had dat ze het huis is gegaan, en dat maakt mij wel verdrietig, ze had het zo niet naar haar zin thuis, op dat moment, maar achteraf was het dus niet zo erg thuis, dat is toch wel fijn om te horen.. We zien wel wat ze gaat doen, de kamer die ze nu betaald is ook een hoop geld en als je het dan niet naar je zin hebt, is het zonde geld.

ikzelf was ook jong toen ik uithuis ging, en vond het heerlijk op mezelf, zonder ouders en dat erop me gelet werd. dus ken dit gevoel totaal niet.

bedankt voor de lieve reacties.

en als een cavia helpt, krijgt ze van mij een cavia ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor mijn zoontje heeft een grasparkietje en die hebben we als jonkie gekregen, een vriendin had eitjes uitlaten broeden, dus is heerlijk tam het beessie, super leuk, hij staat in de woonkamer en we hebben er veel plezier van, ik fluit altijd met hem.. hahaa als ik de hond roep fluit de vogel voor me!!! hilarisch.

dus super leuk dat je een valkparkiet aan het tam maken bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...