Spring naar bijdragen

Bezig alprazolam-diazepam omzetten ,erg veel heftige klachten


Patje

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

Ben na 4 jaar hoge dosering alprazolam ,waarna eerst op de paaz veel te snel de helft afgebouwd en door hel gegaan thuis verder gaan afbouw en,met mijn toenmalige psychiater een schema samen gemaakt waarbij ze wel langzaam wou doen maar de ggz protocol 0.5mg alprazolam =5mg diazepam ging gebruiken.

Ze is nu weg en ggz heeft  geen nieuwe psychiater kunnen vinden dus via andere afdeling daar kan ik me pillen vragen,die man is van de oude stempel en doet erg moeilijk.

Ik ben nu van 4x pd 0 .5 mg alprazolam op 3x 0.25 mg alprazolam en 3x 2.5mg diazepam en de laatste voor de nacht 5mg diazepam. Gebruik ook elke avond 1 zolpidem 10mg.

Zit nu 4 dagen met deze dosering en heb vreselijk veel ondraaglijk  pijn in mijn hele lichaam.gewrichten,rug,bekken,benen,pezen,nek erge pijn ,prikkelingen. Hoofdlijn,aabgezichtsoijn,vreselijke onmenselijke migraine aanvallen,al paar maanden diaree.  Lijk een zeer zware griep te hebben, nou lijd ik al een paar jaar aan ernstige pijnen aan heup en heb hernia gehad en achillespezen ontsteking en en regelmatig migraine  maar zo erg als dit niet eerder.

Ik heb zware paniekaanvallen elke ochtend,en helse pijnen,kan niet meer lopen,vreselijk  tinnitus wat over al bovenuit komt, elke miniprikkel is teveel,  zo bang  voor de dag.

Ben ook elke dag alleen en krijg helemaal geen begeleiding van ggz wegens personeelstekort en me man werkt lange dagen

Ik ben zo bang dat dit nooit meer overgaat en wil stoppen met afbouwen maar de psychiater gaat ook niet meer ,meer medicijnen terug geven

Ik ben ten einde raad.wil het liefst dood.

Is de dosering echt zoals in Aston  manual 0.5mg =10 mg diazepam?Waarom zegt ggz dat het vergelijkbaar is met 5mg.of is het niet geheel precies om te rekenen. 

Ik doe elke 2 weken weer wat eraf.volgende stap zou dan de 2 de gift 0.25 mg alprazolam +2.5mg dia zijn, tot dat ik 4x pd 5 mg diazepam zit en dan die afbouwen . Pas daarna de zolpidem ook afbouwen.

Maar ik red het zo niet. Er is niemand om me te steunen of helpen.

Sorry voor het lange verhaal,wou zo graag het opschrijven,hopelijk wil iemand dit helemaal lezen en heeft tips of zoiets.ben bang dat ik mezelf iets aan ga doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig @Patje, je verhaal klinkt heel heftig. Je klachten klinken heel herkenbaar, ook het moeilijk alleen kunnen zijn, omdat de dagen zo lang zijn... En de angst die constant heel hoog aanwezig is. Afbouw is per persoon een heel delicaat proces, waar psychiaters vaak niks vanaf weten. Je weet zelf alleen hoe je lichaam voelt en hoe die erop reageert en de verschijnselen klinken als heftig. De omrekentabel van Alprazolam weet ik even niet, is dat Xanax? 1 mg Xanax is volgens mij 20 mg Valium. Er is ergens op internet wel een omrekentabel te vinden. Je schrijft personeelstekort bij de GGZ, zou dat Psychiatrische Thuishulp zijn dat je zou krijgen?

Heel veel sterkte vandaag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Patje psychiaters hebben er totaal geen verstand van. Zeker niet van de omrekentabel. Daarover heb ik ruzie gehad met mijn psychiater. Die wilde ook de helft van dat de asthon voorschrijft en dan in 5 weken stoppen. Dit is ook de reden dat ik ben overgestapt naar Erik paling. Hij hanteert wel de ashton als je dat wilt en je mag je eigen afbouwtempo bepalen. Zolang je maar afbouwt. 

Persoonlijk denk ik dat de ashton wat aan de hoge, voorzichtige kant zit, en de omrekentabel waar psychiaters vanuit gaan aan de veel te lage kant. Misschien een idee om met je psychiater te bespreken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Patje psychiaters weten hier over het algemeen veel te weinig vanaf. Onderstaande link is geschreven door een psychiater die het belang van afbouwmedicatie erkent. Wellicht zijn taperingstrips iets voor je? Of zelf via micro tapering afbouwen? 
 

https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=e4ba9453-3490-408e-961c-89c4e28a87d9&title=Document%20%20%27Verantwoord%20afbouwen%20van%20medicijnen%20die%20onttrekkingsverschijnselen%20kunnen%20veroorzaken.%20Wat%20is%20daarvoor%20nodig_%27.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hai. Sorry voor dat ik nu pas reageer.

Ik zit nu sinds 1 week geheel op diazepam en ben zeer zwaar depressief en suïcidaal .

Ik word helemaal gek in me hoofd, lukt me niet me bed uit te gaan, en als x lukt dan verstop ik me onder een deken.

Hulpverlening doet niks.

Ik heb ook mega erg pijn in me lichaam.

Ik zou 18 december begin e n na 2 weken op diazepam vaste dosering 1 mg per 2 weken te verlagen maar mag nu w e l tot 10 januari op deze dosis diazepam blijven en ik heb nog me zolpidem 10mg elke avond.

Weet me geen raad.is zo uitzichtloos  o s 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Patje:

Hai. Sorry voor dat ik nu pas reageer.

Ik zit nu sinds 1 week geheel op diazepam en ben zeer zwaar depressief en suïcidaal .

Ik word helemaal gek in me hoofd, lukt me niet me bed uit te gaan, en als x lukt dan verstop ik me onder een deken.

Hulpverlening doet niks.

Ik heb ook mega erg pijn in me lichaam.

Ik zou 18 december begin e n na 2 weken op diazepam vaste dosering 1 mg per 2 weken te verlagen maar mag nu w e l tot 10 januari op deze dosis diazepam blijven en ik heb nog me zolpidem 10mg elke avond.

Weet me geen raad.is zo uitzichtloos  o s 

Hoi @Patje, jouw verhaal grijpt me aan. Je weet dat Diazepam volgens Ashton 20 keer de dosering van Xanax is, jouw arts heeft je met de omzettingsfactor van 10 te weinig gegeven, waardoor je een te snelle afbouwstap gemaakt hebt. Ga terug naar je arts en verzoek om ophoging van de Diazepam naar 4 x 10 (totaal 40 mg). Bouw vanaf dat punt af. Het is geen stap terug, al lijkt het wel zo. Ik ben normaliter erg tegen verhoging van een benzo, maar in jouw situatie lijkt het mij de beste oplossing. Alle sterkte!

Liefs, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patje

Ik leef met jou mee,ik herken jou verhaal helemaal,ik zit in dezelfde situatie als jij,overdag alleen thuis en bang van mijn eigen gedachten soms,ik sleep mij er ook elke dag door,en hulp of steun is ook bij mij ver te zoeken mijn psychiater (was)gelooft mij helemaal niet,geeft mij alleen meer medicatie,nu medicatie vrij,.

Weet gewoon dat je in dit proces niet alleen bent,we zijn met zo velen,en het beterd echt met kleine beetjes,ik ben ook heel onrustig in mijn hoofd,idd om gek van te worden,niet wetend waar je moet lopen,overal pijn enz,,,,,jij zit nu in mijn 10e maand af van de xanax,maar ben in opname gegaan en daar hebben ze mij niets af gebouwd en mij aan de antidepressivum gezet,maar heb ik ook mee gestopt,ook te snel af gebouwd door mijn psychiater. Dus heel belangrijk is heel geleidelijk aan af bouwen hoor niet te snel,.

Zo nog heel veel succes en sterkte,weet dat het eer rot periode is maar het vlakt allemaal met kleine beetjes af,. En geloof mij ik dacht en denk ook ik word nooit meer de oude,maar sommige dagen lukken mij al wat beter,een klein lichtpuntje. Het is van dag op dag. Maar er komt verlichting,spijtig genoeg kan ik jou niet zeggen wanneer,. 

Vele lieve steun groetjes Angke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-12-2019 om 18:49 zei Cyclad58:

Diazepam naar 4 x 10 (totaal 40 mg). Bouw vanaf dat punt af. Het is geen stap terug, al lijkt het wel zo. Ik ben normaliter erg tegen verhoging van een benzo, maar in jouw situatie lijkt het mij de beste oplossing. Alle sterkte!

Heb net contact gehad over hoe vreselijk het gaat ,ik had gister en vanacht vreselijke migraine aanval en Ben nu nog gesloopt erdoor en kan niet helder denken nog daardoor ,de arts heeft me 5 mg extra erbij uitgeschreven. 

Daarbij heeft hij het ook verandert dat de inname alleen 2x pd is .ochtend en voor de nacht.

Hij zei het stapelt dus is ook niet nodig net als de alpra 4x pd. 

Hoop maar dat dit klopt.en alleen 5mg meer moet ik over 2x verdelen dus door de midden breken.

Nou maar weer kijken of het ietsje scheelt maar zal wel niet.

Die opeens ergere depressie kan ook weer zo maar weg gaan denk je als ik meer dia zou gebruiken,word dat juist niet nog erger omdat je van benzo's depri kan worden ? Hoewel ik denk dat ik niet nog depresiever kan worden.

Dankje  wel ad.dank voor je info en steun 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Angke ,

Ben je zonder omzetting naar diazepam afgebouwd van de xanax dan? Hoeveel gebruikte je?

Ik heb in het begin van afbouw  13 dagen in opname gezeten alleen om af te bouwen. Ze deden elke 3 dagen 0.5 mg eraf. Werd helemaal gek van paniekgolven  achter elkaar,vreselijk zenuwpijn in mijn hoofd zo ondraaglijk en mijn lijf helse pijnen,ze hielden me vast met zijn 3 en,en maar zeggen rustig ademen, erg traumatische ervaring,op me dossier staat is 1 dag eerder zelf weggegaan met De eis extra alprazolam terug en had geen ontwenningsklachten, toch van de zotte zo iets.

Elke dag is een overleef dag,voor jou ook geweest en zoa lls ik begrijp is het nu nog steeds loodzwaar of is het nu wel stukken minder.ook savonds alleen maar dan gaat het meestal wel wat beter,film kijken wat me overdag niet lukt, to een het laatste 2 weken ook in avond niet lukt.

 Welke lichamelijke klachten had/Heb jij? 

Heel erg bedankt dat je reageert, en ook veel sterkte in de strijd om beter te worden. 

xx 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo na jullie verhalen gelezen te hebben .mijn klachten zijn ,na 50 dagen gestopt te zijn  met oxazepam  en maar 5mg  geslikt te hebben  alleen indien nodig  bij gebruik  van ad sertraine  en de laatste 3 weken  nog maar 2 mg  nog veel  last van  akelijk  wakker worden  onrust  angst en vooral  veel hyperventileren  zowat  de hele dag   en suf en afwezig gevoel  ik doe ademhalen oefening  maar helpt niets  alleen s,avonds  gaat het  beter   kan mij  iemand hierbij  helpen ??  alle hulp is welkom   alvast bedankt  ik heb dit ook al gevraagd aan de hulpverlener  maar geen antwoord op gekregen  wat ik jammer vindt   gr gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei gerda:

hallo na jullie verhalen gelezen te hebben .mijn klachten zijn ,na 50 dagen gestopt te zijn  met oxazepam  en maar 5mg  geslikt te hebben  alleen indien nodig  bij gebruik  van ad sertraine  en de laatste 3 weken  nog maar 2 mg  nog veel  last van  akelijk  wakker worden  onrust  angst en vooral  veel hyperventileren  zowat  de hele dag   en suf en afwezig gevoel  ik doe ademhalen oefening  maar helpt niets  alleen s,avonds  gaat het  beter   kan mij  iemand hierbij  helpen ??  alle hulp is welkom   alvast bedankt  ik heb dit ook al gevraagd aan de hulpverlener  maar geen antwoord op gekregen  wat ik jammer vindt   gr gerda

Hoi Gerda je klachten zijn voor mij erg herkenbaar na het stoppen met de oxazepam... Ik heb destijds ademhalingstherapie en ontspanningstherapie gehad. Dit was bij een praktijk in Hoorn, misschien zit er bij jou ook zoiets in de buurt? Je kan ook zoeken op Buyteko, daar hoor ik ook goede dingen over. Wat mij ook hielp is de mindfulness app van VGZ. Dan vooral de bodyscan oefeningen en visualisaties. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Geloof in jezelf, dit gaat voorbij :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi patje

Ik weet dat ik 4 weken valium heb gekregen maar de hoeveelheid weet ik niet,3 x per dag,maar de mg staat mij onbekend,ik heb sinds dag 1 in opname geen alprazolam meer gekregen,dus heb in wat mij betreft geen degelijke afbouw gekregen,wel nog een antidepressiva waar ik nog slechter bij uitgekomen ben,deze heeft mijn psychiater mij ook in 2 weekjes laten af bouwen,.

Sinds dan zijn alle problemen begonnen,de 2de week gestopt met antidepressivum,misselijk,loom op mijn benen,het gevoel flauw vallen,duizelig,overprikkeld zenuwstelsel,geen licht of lawaai kunnen verdragen,bibberen over geheel mijn lichaam,het gevoel hebben niet meer in mij zelf te zijn,heftige sensaties in mijn hoofd,negatieve gedachten,rusteloos in mijn hoofd niet weten waar lopen,huilen veel huilen,lucht dan ook weet beetje op. Angsten,paniek,mss nog meerdere ik denk het zo wat gehad te hebben,en heel slecht slapen,2 a 3 uurtjes per nacht.

Ik ben nu 11 weken zonder medicatie,en s'morgens nog vrij onrustig en een huil bui,hoofdpijn,nog slecht slapen,nog bibberen en zwak op de benen,geen of weinig energie,dus zo na de middag beterd het een beetje wel,.

Maar als ik mij in iets druk maak of er gebeuren nare dingen speel ik mijn eigen weer op en lig ik de hele avond weer in de sofa,. Mijn ervaring is neem het van dag op dag,elke dag is weer anders,heb ook betere dagen nu al,maar ik ben er nog lang niet, ook positieve gedachten helpen soms,zeg ik tegen mijn eigen oké dit was een vrij rustige dag,en morgen mss ook zo een dag,helpt wel een beetje,maar niet alltijd makkelijk hoor. In het begin had ik zelfs dat ik tv keek dat mijn zicht rare sprongen maakte,het beeld kon ik niet volgen op momenten,maar dit is nu af gevlakt,dus weet lieve patje dat het niet makkelijk is,maar dat het ook met de tijd wat af vlakt. Geloof mij dat ik ook momenten had van verdorie,ik wil niet meer!!! Echt waar. Maar nu een paar dagen toch wat meer rust in mijn hoofd.

Het is idd een hel,.....Maar het beterd wel heel langzaam,. 

Dus hou de moed er in lieverd,en je mag mij ook altijd hier contacteren,of je mag ook een privé bericht sturen,zo als jij het wil. 

Veel moed,sterkte,en succes. Groetjes Angke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patje,

Wat ik ook nog had,heb,zijn enorme spierpijnen zo overal wat,lachen is er ook niet echt bij momenteel. Ook zeker nog de angst gevoelens,.

Heb voor een cognitieve gedrags therapy gekozen deze start pas in februari,nog een tijdje wachten dus,ik heb 10jaar xanax genomen voor de angsten en paniek,maar dit is nu het resultaat. En ik ben woonachtig te België en heb ook geen steun van mijn psychiater dat was hij tot voor kort dan,hij gelooft mij niet. Het komt er op neer dat het tussen mijn oren zit.

Heel frustrerend dus,het enige wat hij mij gaf was een bèta blokker,ging mij rustiger maken,tja ben ik ook mee gestopt dus werd er helemaal gek van in mijn hoofd.

Nu gekozen voor therapy en ik hoop dat het mag aanslaan. Groetjes Angke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei EefjeJ:

Hoi Gerda je klachten zijn voor mij erg herkenbaar na het stoppen met de oxazepam... Ik heb destijds ademhalingstherapie en ontspanningstherapie gehad. Dit was bij een praktijk in Hoorn, misschien zit er bij jou ook zoiets in de buurt? Je kan ook zoeken op Buyteko, daar hoor ik ook goede dingen over. Wat mij ook hielp is de mindfulness app van VGZ. Dan vooral de bodyscan oefeningen en visualisaties. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Geloof in jezelf, dit gaat voorbij :)

bedankt eefje     gr gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Patje:

Heb net contact gehad over hoe vreselijk het gaat ,ik had gister en vanacht vreselijke migraine aanval en Ben nu nog gesloopt erdoor en kan niet helder denken nog daardoor ,de arts heeft me 5 mg extra erbij uitgeschreven. 

Daarbij heeft hij het ook verandert dat de inname alleen 2x pd is .ochtend en voor de nacht.

Hij zei het stapelt dus is ook niet nodig net als de alpra 4x pd. 

Hoop maar dat dit klopt.en alleen 5mg meer moet ik over 2x verdelen dus door de midden breken.

Nou maar weer kijken of het ietsje scheelt maar zal wel niet.

Die opeens ergere depressie kan ook weer zo maar weg gaan denk je als ik meer dia zou gebruiken,word dat juist niet nog erger omdat je van benzo's depri kan worden ? Hoewel ik denk dat ik niet nog depresiever kan worden.

Dankje  wel ad.dank voor je info en steun 

Ha @Patje, je arts heeft het wel goed, hoor. Alprazolam is kortwerkend en Diazepam heeft een lange halfwaardetijd. Het is inderdaad vanwege de langere werking en de stapeling niet nodig om Diazepam 4 keer per dag te slikken. Nu heb je 2 keer per dag een hogere dosering en het lijkt mij dat dat meer rust zal geven, al kan het vanwege de stapeling nog wel een paar dagen duren. Houdt je arts wel de vinger aan de pols? als het over een paar dagen nog niet iets beter wordt moet je gewoon teruggaan. 

Of een depressie zo maar weg kan gaan weet ik niet. Als het alleen door de benzo's komt wel, dan ervaar je straks goede en slechte momenten, goede en slechte dagen, windows en waves. 

Als je de depressie al heel lang hebt en je er dagelijks last van hebt wordt het wellicht een ander verhaal, al zal het sowieso veel beter voor je gaan voelen als je wat opknapt van de Diazepam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hai.sorry dat ik nu pas weer reageer.

Het gaat zo verschrikkelijk slecht met me dat ik niet kon reageren. Ik had dagelijks zeer heftige paniekaanvallen en constant erge angst en superveel erg huilbuien.

Dat is nu wel een stuk rustiger.

Heb pas voor de angst topamax erbij gekregen,echt net 4 dagen geleden,had 25mg.maar was al laatste tijden hele dagen erg moe,zowel door de diazepam als van de ondraaglijke 24/7pijnen en vooral snachts waardoor weinig slaap en met de topamax was ik helemaal doodmoe . Nu naar 15mg gegaan daarmee.

Nog steeds niet met afbouwen diazepam begonnen. 

Ik zie het allemaal niet meer zitten,de ondraaglijke pijnen,de zware depressie,en de diazepam waar ik me ook slecht door voel, heb er ook dagelijks hoofd pijn van ,en heb afgelopen weken griep ,bronchitis en blaasontsteking gehad. morgen bij de nieuwe psychiater een afspraak,denk dat ze wil gaan beginnen met de afbouw maar zie het niet zitten met al l es hoe het nu met me gaat.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...