Spring naar bijdragen

Huiskamer 11 november


ELL

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Volgens mij heb ik nog nooit de huiskamer geopend hier. Bij deze een primeur :D

Is iedereen het weekend een beetje doorgekomen? Mij viel het tegen, maar het kan vele malen erger. We gaan gewoon weer verder. 

Sterkte allemaal! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn weekend was redelijk. Zaterdag even naar t winkelcentrum geweest, ging beter als gedacht en ooi gisteren even snel de stad in geweest. S avonds nog gegeten bij mn schoonouders. Dat is dan wel even wennen. Met 13 man, waarvan 5 Kids, in een Klein appartement. 

Ik heb nog niet echt meer last van ontwenning. Heb nu 6 dagen afgebouwd, in een best wel snel tempo, 0,7 mg er af, dus verwacht dat t de komende dagen zal komen. Jullie lezen t wel

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen :)

Hier gaat het op zich ook best redelijk, alleen vandaag weer even niet. Vanmorgen mijn dochter weggebracht naar school en daar voelde ik het al, een soort overprikkeling. Daarna moest ik nog wat dingetjes halen bij verschillende winkels en nu zit ik thuis even zonder al teveel prikkels dit te typen. Maar ik vroeg me af of jullie dit herkennen...het is denk ik dus een soort overprikkeling. Een ietwat drukkend gevoel in mijn hoofd en het trekt vanaf mijn kaken naar mijn oren. Het liefst doe ik ook mijn ogen lekker dicht... Ik zou willen dat ik niks meer moest doen vandaag, maar ik moet ook nog naar het ziekenhuis voor controle en Sint Maarten lopen... Naja het komt wel weer goed allemaal, maar een stukje herkenning vind ik altijd wel prettig om te lezen... Ben nog steeds bang dat ik een soort blijvende "schade" heb zeg maar... Sinds een paar weken heb ik ook vreselijke jeuk en uitslag op mijn rug, de huisarts weet niet wat het is en heb hormoonzalf, maar het doet nog niet heel veel, woensdag weer terug, maar ze staat voor een raadsel zegt ze ;)

Fijn dat het bij jullie op zich redelijk gaat @ELL en @doorbijter ik heb veel respect voor jullie en ga zo door kanjers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Mijn weekend was redelijk. Zaterdag even naar t winkelcentrum geweest, ging beter als gedacht en ooi gisteren even snel de stad in geweest. S avonds nog gegeten bij mn schoonouders. Dat is dan wel even wennen. Met 13 man, waarvan 5 Kids, in een Klein appartement. 

Ik heb nog niet echt meer last van ontwenning. Heb nu 6 dagen afgebouwd, in een best wel snel tempo, 0,7 mg er af, dus verwacht dat t de komende dagen zal komen. Jullie lezen t wel

Liefs

Hoi @doorbijter,

Klinkt alsof het weer beter gaat, fijn! Met dat tempo zet je in ieder geval flinke stappen. Hoop dat eventuele klachten mee zullen vallen. Jij bent ook behoorlijk aangekomen door de zooi hè? Ik inmiddels ook. Vooral nu ik zieker ben geworden sinds september is er weer meer gewicht bij. Ben zelfs nu op een punt dat ik me er voor begin te schamen. Verstandelijk weet ik dat dat onzin is, maar het is niet alleen het gewicht, maar het totaalplaatje. Ook ander gezicht, make-up verbergt het niet, en dan ook nog het gewicht erbij. Ik snap ook dat mensen zeggen dat het niet de ergste klacht is. Dat klopt. Maar ja, ik heb al heel wat jaren moeite gehad met mijn lichaam, de laatste jaren was dat sterk verbeterd, en nu terug bij af. Toen was het een ideaalbeeld dat ik mezelf had opgelegd, maar nu heb ik echt overgewicht. 

Ik heb in het verleden Seroxat gebruikt, 3 maanden, daar kwam ik ook flink van aan. En niet om iemand te demotiveren, maar toen ik er mee stopte gingen de kilo’s er niet zomaar af! En ik was toen nog maar 24. 

Nou ja, heb het even van me afgeschreven, het is niet anders, en inderdaad, niet de ergste klacht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @EefjeJ,

Dank voor je lieve woorden. Ook voor jou heb ik veel bewondering, 2 kinderen, en dan ook nog steeds die wisselende klachten. En toch blijf je positief en ga je door. Heb je al eens een natuurarts overwogen voor bijv je huidklachten? Klinkt als iets met histamine. Kan ook nog door de Oxazepam verhoogd zijn.

Die overprikkeling herken ik zeker. Volgens mij is dat wat @Leen en ik omschrijven als ‘gekneusde hersenen’. Toevallig heb ik ook dat gevoel nu in mijn rechterkaak. Heb je dan ook opgezette klieren? Ik ben de afgelopen dagen ook vaak smiddags maar naar bed gegaan door die overprikkeling. Ik heb ook wel vaker druk op mijn hoofd/schedel. Het is echt zulk raar spul, volgens mij komen jouw klachten daar echt nog vandaan. Hoe gaat het slapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELL idd 30 kilo aangekomen inmiddels. Maar moet er wel bij vermelden dat ik bijna 10 kilo was afgevallen. Dus nu ruim 20 kilo te zwaar en idd ook overgewicht. 1,5 jr geleden vond ik t vreselijk als ik mezelf zag. Ik herkende mezelf echt niet meer.  toen ben ik dus, naast de afbouw van de lora, waar ik nog maar op 0,14 mg stond, zo'n beetje tegelijkertijd gestopt met 1 ad en 1 ap. Nou, dat heb ik geweten. Ik was in 2 maanden 10 kilo kwijt, maar moest wel weer in opname omdat ik me zo slecht voelde. En daar dus weer andere ad en ap gekregen. Dat gebeurt me niet nog een x. Voor nu even heb ik mijn lichaam geaccepteerd. En Eerst de benzo en daarna, ook heel langzaam, de dikmakers er af. 

@EefjeJ dat overprikkeld hoofd heb ik echt als een ontwenningsklacht. Ik heb er momenteel even geen last van, maar denk echt dat dat binnenkort wel weer komt. Door de snelle afbouw dus. En als ik dan even stabiliseer, trekt t ook wel weer weg. Maar ik vind t wel 1 van de meest ellendige klachten, omdat het je erg beperkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei ELL:

Hoi @EefjeJ,

Dank voor je lieve woorden. Ook voor jou heb ik veel bewondering, 2 kinderen, en dan ook nog steeds die wisselende klachten. En toch blijf je positief en ga je door. Heb je al eens een natuurarts overwogen voor bijv je huidklachten? Klinkt als iets met histamine. Kan ook nog door de Oxazepam verhoogd zijn.

Die overprikkeling herken ik zeker. Volgens mij is dat wat @Leen en ik omschrijven als ‘gekneusde hersenen’. Toevallig heb ik ook dat gevoel nu in mijn rechterkaak. Heb je dan ook opgezette klieren? Ik ben de afgelopen dagen ook vaak smiddags maar naar bed gegaan door die overprikkeling. Ik heb ook wel vaker druk op mijn hoofd/schedel. Het is echt zulk raar spul, volgens mij komen jouw klachten daar echt nog vandaan. Hoe gaat het slapen?

Dankjewel :) ik ben niet altijd positief hoor moet ik zeggen, maar probeer het wel te zijn en eerlijk is eerlijk, ik kan en doe al veel meer en daar ben ik blij mee.
Ik heb er weleens over nagedacht, maar ik wil geen supplementen of iets dergelijks slikken. Ik reageerde tot voor kort overal vreemd op, magnesium, visolie, vitamines etc... Het zou het goed kunnen zijn hoor, vind het op zich wel "grappig" dat de huisarts dan voor een raadsel staat, dan denk ik gelijk dat het benzo gerelateerd is, want daar snappen de meeste niks van ;) ik heb van het begin af aan al jeuk en plekjes, maar nu is het wel heel extreem en ik word er wakker van en dat is irritant, want juist het slapen lijkt beter te worden.
Ja die overprikkeling kan ook echt goed door de oxa komen, blijf het idioot vinden dat ik na 8 mnd stoppen, nog zulke klachten heb (na 6wkn gebruik). Maar ik ben geen uitzondering, daar ben ik wel achter. Ik heb geen opgezette klieren, tenminste niet dat ik voel... Het is vandaag weer even een mindere dag denk ik en hopelijk trekt het gauw weer weg *fingers crossed*

@doorbijter erg vervelend dat jij het ook ervaart...kan jij dan ook alles veel slechter handelen? Geluid, drukte etc... en dan geen paniek, maar wel echt een raar drukkend hoofd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal!

Net terug van een familieweekend in Duitsland. We zaten ergens aan de Moezel en het was daar prachtig. Mooi weer, een prachtige omgeving. 
Ik heb het erg drukke weekend goed doorstaan. Met 9 man in een huisje een weekend lang is best gezellig, maar met veel prikkels en daar had ik vannacht en vandaag wel last van. Slecht geslapen en nu ook wel wat moe. Vanavond maar eens vroeg naar bed en morgen weer aan de slag. 

Ik merk dat mijn prikkelgevoeligheid nog niet helemaal okay is, al had mijn lieftallige eega er evenveel last van.... verder blij dat ik het goed doorstaan heb en dat het gezellig was. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuw hier op het forum en weet werkelijk niet wat ik allemaal lees! Wist wel dat ik een 'beetje' een probleem had maar ik begrijp en lees hier dat de ellende na het afbouwen dus bij lange na nog niet klaar is.

Ga binnenkort oxazepam afbouwen (20 tot 60-70-80mg per dag) en daarna temazepam (20mg per dag). Dus dat gaat feest worden!

Interessant in ieder geval om te lezen hoe het jullie hier vergaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...