Spring naar bijdragen

sertraline bijwerkingen


gerda

Aanbevolen berichten

Op 10-11-2019 om 12:51 zei gerda:

ik slik nu 2 jaar .75 mg en wil afbouwen wie kan mij helpen alvast bedankt

Hi Gerda, voor alle psychische medicatie geldt langzaam afbouwen, of het nou een anti depressiva is, een anti psychotica of benzo. misschien heb je iets aan deze info? Hierin staat duidelijk beschreven waarom het zo belangrijk is langzaam af te bouwen. Wellicht kan je taperingstrips proberen? Dit is geschreven door psychiater Jim van Os. 
succes en luister naar je lichaam, in hoeverre je de stapjes aankan. De een kan een sneller tempo aan dan de ander. 
 

https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=e4ba9453-3490-408e-961c-89c4e28a87d9&title=Document%20%20%27Verantwoord%20afbouwen%20van%20medicijnen%20die%20onttrekkingsverschijnselen%20kunnen%20veroorzaken.%20Wat%20is%20daarvoor%20nodig_%27.pdf

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @gerda dat klinkt erg herkenbaar wat je zegt over de hyperventilatie, afwezig gevoel etc... ik heb ook oxazepam gebruikt, ben niet afgebouwd maar CT gestopt. Inmiddels 8 mnd verder en het gaat veel beter gelukkig :) nog wel rotdagen, maar niks in vergelijking wat het was.
De antidepressiva moet je inderdaad ook heel rustig afbouwen, succes en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 hallo Eefje  dank voor je  antwoord ik wens je verder veel betere dagen ,zijn er nog meer mensen die veel klachten hebben na afbouwen van oxazepam? ik nam niet meer als een halve of kwart per dag als het nodig was  gr gerda ik ben nu 21 dagen gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei gerda:

 hallo Eefje  dank voor je  antwoord ik wens je verder veel betere dagen ,zijn er nog meer mensen die veel klachten hebben na afbouwen van oxazepam? ik nam niet meer als een halve of kwart per dag als het nodig was  gr gerda ik ben nu 21 dagen gestopt

Voor hoe lang heb je oxazepam geslikt? Ik nam zelf 10 a 20 mg per dag voor een totaal van circa zes a zeven weken en ben toen gestopt. Ik heb heel snel tolerantie opgebouwd en daarom ook behoorlijk wat klachten... @Bianca78 heeft ook oxazepam afgebouwd en @Annie87 ook... Zo zijn er nog veel meer verhalen te vinden hier op het forum. Maar ieder zijn verhaal is weer anders en de één ervaart meer klachten dan de ander. Maar iedereen geneest, hoe lang het duurt weet niemand, maar iedereen geneest. Ben je bekend met de Ashton Manual? Die kan je vinden via Google in het Nederlands :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hallo bianca 78  ik ben nu 6weken gestopt met oxazepam  en het gaat wel  al beter . alleen s.morgens hyperend  wakker worden  en dat blijft zo de hele dag  ondanks de ademoefening   ik val daar steeds in terug  en veel angst voor alles  en s.avonds gaat het beter  ik slik dan wel nog de sertraline  daarvoor  wie kan mij nog goede raad geven daarvoor? mischien  de?? moderator ??   heb je nu nog klachten??gr gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...