Spring naar bijdragen

voorstellen lien


lien2206

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen die hier zitten, ik zal me even kort voorstellen

Ik ben dus Lien, ik ban 47 jaar en vind het al jaren lastig om niet te drinken, en 1 is te veel en 1000 te weining, dus als ik eenmaal die eerste neem, ben ik niet meer te stoppen tot de bodem van de fles in zicht is.

Ik zit op dit moment met een burn-out thuis en na bloedprikken blijk ik ook nog een te hoog suiker te hebben, er moet dus rigoreus is gebeuren in mijn levensstijl.

ik hoop hier de steun te krijgen die ik nodig heb.

Ik ben partner, moeder en heb een leuke baan, doe een opleiding, niks te klagen, en toch heb ik die K#$#drank nodig, helaas.

nou ik hoop snel iets van iemand te horen, en dan ga ik nu nog even verder op het forum kijken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn plan is om de eerste niet te nemen, en dan volgen er ook geen andere meer!  maar dat klinkt makkelijker dan dat het is, zeker in het weekend vind ik het erg lastig.

moet zeker een alternatief gaan bedenken, en idd drank voegt totaal niets toe, behalve dan ellende!!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lien, welkom hier. Ik ben zelf ruim 3 jaar geleden gestopt met de alcohol en was toen 65. Daarvoor had ik meermalen geprobeerd om minder te gaan drinken en dat werd nooit zo'n succes. Daarnaast had ik een druk en best wel succesvol leven, maar dat drinken ging teveel tijd opeisen en mijn gezondheid ging erdoor achteruit. Ik herken je verhaal dus wel. Je wilt er van af maar ziet daar ook tegenop.

Laat die burnout en te hoog suikergehalte nu maar een goede aanleiding zijn om de zaken echt om te gooien. Een gezonder voedingspatroon zonder alcohol en meer rust. Niet als straf maar als beloning. Je mag gezonder leven, je hoeft niet ten onder te gaan aan een ongezonde verslaving. Zet de knop om met een blij gevoel dat je daar eindelijk van af bent. 

Heel veel succes. En als het de eerste keer niet direct goed gaat is dat geen ramp. Je mag het ook als een leerproces zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei lien2206:

maar jij bent al 3 jaar nuchter, en heeft het je veel opgeleverd?

Jazeker. Ik kan wel stellen dat het een beslissende verandering van mijn leven in positieve zin is geweest (een life changing experience kortom). En dat lees je van meer mensen hier.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myep ook van die leeftijd waarop eindelijk het verstand doorbreekt! Ruim 2 jaar geleden gestopt met dagelijks teveel te drinken. Ik leef nu veel bewuster, leer omgaan met de zaken die ik vroeger verzoop. Doe meer aan sport, voel me sterker, ben duidelijk bezig zowel in werk als privé naar een "nieuw level" te gaan. Niet meer die achterlijke katers, schuldgevoel, gegeneerdheid als ik weer allerlei berichten naar mensen verstuurd had of dingen gezegd onder invloed. In de top 3 van beste beslissingen ooit. 

Niet in huis halen en wat er in huis is nu weg. Dat is de zekerste manier om de eerste periode door te komen want t spul heeft wel aantrekkingskracht natuurlijk. Die is omgekeerd evenredig met de afstand zoals Newton al wist (was waarschijnlijk ook alcoholist).

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lien, 
Ik heb het besluit genomen niet meer te drinken. In eerste instantie wilde ik niet meer, omdat het te veel ellende gaf. Toen mocht ik niet meer. Maar inmiddels hoef ik niet meer, omdat ik het zonder alcohol veel fijner vind. Door niet te drinken is mijn leven veel sprankelender geworden! Het is echt het proberen waard. Door steeds die gezellige drankjes te nemen blijf je in een kringetje draaien en gebeurt er eigenlijk niets. Of steeds hetzelfde.
Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hou idd steeds mezelf voor de gek, en denk dat ik het wel onder controle kan houden, maar elke keer blijkt toch weer dat het niet lukt, en dat ik op andere dagen ook weer ga drinken.

ik vind het doodeng om tegen mezelf te zeggen dat ik helemaal ga stoppen met de alcohol, terwijl ik uit ervaring weet dat ik een leuker mens ben zonder de drank.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei lien2206:

ik hou idd steeds mezelf voor de gek, en denk dat ik het wel onder controle kan houden, maar elke keer blijkt toch weer dat het niet lukt, en dat ik op andere dagen ook weer ga drinken.

ik vind het doodeng om tegen mezelf te zeggen dat ik helemaal ga stoppen met de alcohol, terwijl ik uit ervaring weet dat ik een leuker mens ben zonder de drank.

 

Je moet dat ook niet tegen jezelf zeggen. 

Je moet het gewoon doen :P 

Eerst dat alcohol infuus eruit. Gewoon heeeel lang. Eraf raken van dat spul. 

Koop maar een stoere theepot en lekkere thee. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het einddoel is toch om nooit meer te drinken, ik heb het ooit eens 5 maanden vol gehouden om niet te drinken, en toch raak ik dan overmoedig en dacht dat ikhet wel aan zou kunnen om af en toe een wijntje te nemen..... en zo trap je weer in je eigen valkuil en ben je weer terug bij af.

Ben er zo klaar mee, maar vind het zo ontzettend lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja jammer is dat he dat brein, jammer dat we dat niet kunnen uitzetten!!! hahah, doordeweeks drink ik niet, en dat gaat aardig, al zijn er momenten dat ik wel trek heb, maar er is dan niks in huis, dus dat lukt me nog aardig.

maar in de weekenden dan kan ik het niet laten. bleeehhhh, 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Pelle2:

Als je in de verleiding kom, kun je jezelf makkelijker aan de afspraak houden  "nu even niet" (wel ff concreet maken!) dan aan de afspraak "nooit meer". 
Maar goed, zo werkt het bij mij. 

is een goeie, nu even niet, en dan hopen dat het wegtrekt, de trek, het verlangen, ik ga jullie tips van harte nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...