Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 9 november


Leen

Aanbevolen berichten

Hi allemaal!! Hoe is het met iedereen? Lekker geslapen? @doorbijter, @mevrouwtje54, @Cyclad58 en alle andere

Ik heb best redelijk geslapen. Tot 6:15 uur dat is voor bij best okay. Ik heb de laatste tijd op en af meer last van onrust. En ook een hoge hartslag. Herkennen jullie dat? Ik word er soms hoor en dol van. Maar we blijven stug door afbouwen en zoveel mogelijk mijn dingen te doen. Ik zit nu onder de 4 Mg. Dus elke dag is weer een dag dichter bij de 0.  

Fijne dag allemaal!! En hoor jullie graag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Leen je bent er vroeg bij zeg. Mijn hartslag is ook verhoogd, eigenlijk al sinds ik de lora slik. Maar daar heb ik geen last van. Hoop dat je vanmorgen met iets minder onrust opgestaan bent.

Ik lig nog in bed, De oudste is al naar voetbal. Eens kijken wat de dag gaat brengen. Ik zit vandaag op 12,4 mg. Nog a long long way, maar we komen er wel.

@Happinezz, je hebt al eerdere stoppogingen gedaan en de hel gezien dus. Cold turkey is echt not done. Ken je de ashton manual wel? Anders moet je die echt even doorlezen. Is op internet Te vinden. En helemaal nu je al eens geprobeerd hebt Te stoppen, zou ik je echt aanraden over te gaan op diazepam

Fijne dag allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Vanaf ong 5 mg heb ik ook steeds meer onrust en zelfs flinke paniek gehad,paniek is gelukkig nog niet terug gekomen maar loop heel de dag te steunen en te zuchten,kan nu ook bijna niet lopen wordt alle kanten op getrokken en ook een soort van gevoelloosheid in handen en benen en makkelijk trillerig totaal geen vastigheid,ben benieuwd of ik de honden zo nog kan uitlaten:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

@Leen, yes, steeds dichter bij de 0!

Je bent er bijna @mevrouwtje54

@doorbijter, lijkt nog een lange weg voor jou, snap ik. Hoe voel je je nu?

Ik ben gister onder de 4 Mg gekomen. Ik ben steeds doodmoe, pik alle virussen op, nu weer oorontsteking. Griep al gehad. Ik was ook erg wazig en afgedreven deze week, maar daar heeft de Neurofeedback gelukkig tegen geholpen. We gaan weer rustig verder. 

Succes allemaal :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELL, @Leen en jij zijn beide ongeveer even ver. Ik loop helaas nog mijlenver achter. Maar we gaan er komen, allemaal. Wel vervelend dat je veel klachten hebt nu. Maar we weten, t wordt beter, voor ons allemaal. Blijf je wel afbouwen of ga je even een pauze inlasten? Ik ben aan zo'n strip begonnen, dus die ga ik hoe dan ook afmaken. Dinsdag begonnen en voel me nog redelijk ok. Net even naar t winkelcentrum geweest en dat ging best goed. Ik wacht op de man met de hamer, die zal binnenkort wel komen. Helemaal omdat t in t begin best hard gaat met de afbouw. In 5 dagen al 0,6 mg er af. Aan t eind gaat t dan weer erg langzaam, dus dan kan ik hopelijk weer een beetje stabiliseren voordat ik met de volgende strip begin. Ach, we kunnen toch niet voorspellen hoe het zal gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei doorbijter:

Blijf je wel afbouwen of ga je even een pauze inlasten

Als ik nu terug kijk had ik op de Lorazepam afbouw meer last van mentale klachten....sinds de overstap ben ik gewoon weggeblazen kan het af en toe niet beschrijven wat er gebeurt....een pauze inlasten is in mijn geval  geen optie ik kan alleen maar herstellen als ik er van af ben....kan alleen de snelheid nog een beetje bijstellen.Ik hoop dat die strips te behappen blijven voor je.

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mevrouwtje54 jij bent ook al bijna bij 0. En dat heb je echt in een razend tempo gedaan mijns inziens. Ik kan je klachten dan ook zeker wel verklaren. Maar als de 0 in zicht is, wil je ook de eindstreep halen, liefst Zsm, dat snap ik maar al te goed. Ik hoop dat je nadat je op 0 staat snel hersteld en geen last zult hebben van een verlengd ontwenningssyndroom. Petje af voor jou.

@ELL @Leen en ikzelf doen Het wat rustiger aan, zodat het een beetje behapbaar is. En dan nog is het geregeld tanden bijten en ellende. Maar geloof me, we willen liever gisteren dan vandaag van die benzooi af zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @doorbijter, @Leen en ik lopen redelijk gelijk. 

Ik hou zelf vooralsnog ook even geen pauze. Ben vooral ziek, heb geen brandende pijn of zenuwpijn. Daarom ga ik verder. Helaas wel elke zaterdag ruzie hier omdat ik probeer toch dingen te doen en helaas ik na het douchen eigenlijk al te moe ben om nog op pad te gaan, en er ook verwachtingen zijn die ik niet waar kan maken. Dit is een probleem dat ook voor de benzo al speelde, maar nu nog erger natuurlijk. Vind het vooral voor mijn dochter erg naar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mevrouwtje54, hoop ook voor je dat je na je stop weer steeds meer opknapt. Ik herken steeds meer waar jij het over hebt, dat je een soort weggeslagen wordt door de Dia. Ik heb een aantal maanden best nog wel kunnen functioneren , maar sinds september zak ik ook steeds meer af. Heel veel sterkte ook voor jou!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer, niet dat ik hier ooit veel was, maar toch.

Ik ben van 20 mg temazepam aan het afbouwen en zit op 14 mg te lonken naar de 13.5 mg.

Ik ben bij Paling geweest en die vond dat ik alleen geestelijk afhankelijk was en makkelijk met 5 mg naar beneden kon. Ook raadde hij ten stelligste aan de Xanax die ik slik (2x per week ongeveer 1.5 mg) eerder te stoppen dan de temazepam. Dus gewoon stoppen met Xanax, en dan de tema afbouwen. Ondanks dat ik herhaaldelijk zei dat ik het juist andersom wil doen en dat ik de paniek al voelde opvlammen bij zijn manier, bleef hij bij zijn standpunt. Met als metafoor dat als je bij de Hoogovens werkt het ook geen nut heeft om s avonds een half sigaretje minder te roken. Nu bedenk ik: maar hee als het toch niet om lichamelijk gaat- wat hij wel noemt in zijn voorbeeld - dan had hij me beter kunnen ondersteunen in hoe ik het wil, want dat maakt het psychisch makkelijker voor mij. En mijn probleem met stoppen is toch alleen maar psychisch omdat het zo weinig is?!

Enfin, ik ga het traject niet verder met hem, omdat ik het zelf gewoon moet kunnen (20 mg tema - 20 jaar en de xanax een aantal jaar geslikt te hebben) volgens hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Veertje Raar verhaal, na 20 jaar temazepam ben je ook lichamelijk afhankelijk. En 5 mg eraf moet je vooral niet doen, langzaam en met kleine stapjes. Is overstappen op diazepam nog besproken? Mij werd verteld, dat ze dat bij slaapmedicatie niet zo snel doen.

Zit zelf nu bijna op 8 mg (van 30 afkomstig) en ik twijfel een beetje aan mijn tempo (ik deed 1 mg per 2 weken).

Xanax heb ik ook gebruikt (bij angst, maar soms ook .25 mg om door te slapen als ik midden in de nacht wakker werd en bleef), maar die moest er van de nieuwe voorschrijver vanaf. Denk omdat het zo potent is, 1 mg equivalent van 20 mg diazepam.

Op wat voor vorm van ondersteuning had je gehoopt? Ik heb zelf rondgekeken op internet en gebeld met instanties die beweren ook benzo's af te bouwen. Maar je komt snel in de verslavingshoek of minnesotamodel en dat gaat hem niet worden. "Ambulant afbouwen via de voorschrijver" kreeg ik te horen, tsja er lijkt niet iets anders te zijn...

bewerkt door Briba
Link naar opmerking
Deel via andere websites

#brisba, samen met HA besproken dat ik het zelf zou doen, maar toen wilde ik toch graag ondersteuning en ook heel graag iemand die de taperingsstrips kon voorschrijven zodat ik het vergoed kreeg. Ik dus naar een pijnpoli gestuurd, via pijnpoli die nul verstand had naar een voor hem bekende psych, die stuurde weer door naar de brijder en de brijder stuurde door een andere psych. En eigenlijk deden ze dat allemaal omdat ze geen ervaring hadden en het vervelend vonden als mijn zoektocht bij hen eindigde. Ik had gehoopt dat iemand mij zou kunnen zeggen wat afbouw- en ontrekkingsverschijnselen zijn en wat van mijn ME komt. Maar ik denk dat het moeilijk is omdat het een ingewikkelde multisysteemziekte is. En ik had op een steuntje in de rug gehoopt in de zin van "Je bent nu al anderhalve week op -1 mg minder, probeer de volgende stap."  Maar ik merk dat ik dat net zo goed zelf kan. Dus. :)

Hij was wel steeds aan het rekenen hoeveel xanax ik slikte ivm diazepam en hoeveel dat dan weer was ivm temazepam. En dan begon ie weer opnieuw te rekenen maar dat was voor mij niet zo interessant omdat ik eerst tema af wil bouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...