Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

Ik hoop jij ook @fleurtje. Derealisatie is trouwens niet fijn om mee te maken. Herken het want het overkomt me dagelijks. Meestal is het een psychische reactie op stress. (kort door de bocht)

bewerkt door Myle

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei fleurtje:

@Smaragd, das dik vette kak dat hyperventileren. Ken het. Ik heb meestal last van derealisatie (zo noemde mijn psych het toch) voor ik in hyperventileren schiet. Mijn hart gaat dan als een wilde tekeer, enorm warm, beven en tintelende handen.

Had je t plots? Bij mij is t meestal gebonden aan een specifieke situatie of als ik heel wenig geslapen heb ben ik er ook veel gevoeliger aan.

Voorheen zag ik het wel aankomen. Nu niet, dat is het rare. Heb mijzelf vandaag dezelfde vraag ook gesteld natuurlijk.

Had gewoon een redelijke vrije dag, veel schoon gemaakt, gekookt. Echt een tevreden gevoel, voldaan etc. Gedaan wat ik wilde doen.

Begon eigenlijk toen ik dacht, zo ik mag/kan nu even wat leuks doen/ontspannen. Schoot in mijn rug(spieren).Dacht nog, heb gewoon teveel gedaan, hele banken verschoven om eronder te stofzuigen/ dweilen etc. Bedden opgemaakt.  Ik draaide mijn hoofd en hoorde een knak/krak(zijn ook spieren dacht ik nog) Dacht nog ontspan je nou eens wat beter, stress slaat snel op mijn nek/hoofd/migraine/spieren etc. Toen een soort van druk/tinteling op mijn borst en linker arm. Toen schoot ik in de stress en dacht zal toch niet.......Bekende verschijnselen van een hartinfarct.  En dan schiet mijn hartslag idd omhoog naar 120 en meer, warm, zweten het hele scala, je kent het wel.. Dan kan ik cognitief nog denken dat is stress/angst/paniek etc. Maar ik kwam er niet uit, werd niet rustig. En was alleen thuis. Ik dacht als ik nu neer flikker dan is er niemand die het ziet. Dus ik rende naar de voordeur en de deur open gezet. 

Door het wazige zicht, ik zie dan alsof er allemaal watten in mijn ogen/hoofd zitten, kan dat gevoel slecht uitleggen. Dat is volgens mij ook het derealiseren, lijkt dan ook wel alsof ik er niet meer ben/weg val/alsof alles niet echt meer is. Daar wil dan van weg rennen. Echt ook gevoel van flauw vallen. Zo geen controle dan meer.

Ik zelf denk dat het komt omdat ik vanuit veel activiteit overga ineens naar ontspanning. En dat mijn geest/psyche/lichaam die overgang niet trekt. Weet het anders ook niet. Na een uur was het weg, was ook echt uitgeput erna, het is heel intensief. Maar goed ik heb er best lang niet last van gehad. Dus moet niet bang gaan worden voor het bekende angst voor de angst dat het weer gaat gebeuren. Die coping heb ik wel onder de knie nu mag ik hopen. Maar schrok er wel van.

Zoals gezegd afgelopen nacht heel goed geslapen en vandaag/vanavond tijdens mijn avonddienst nergens last van. Onbegrijpelijk.

Fijne lange avonddienst gehad, ook veel gelachen. Daarna ook kunnen ontspannen en niet dat gevoel, dus wel vreemd maar goed. Hoop dat het eenmalig was. En dat gejojo met alcohol zal het bij mij ook niet beter maken natuurlijk. Zal ook een reden zijn geweest bedacht ik mij. Dank voor het reageren. Jij weet hoe het voelt. Positieve is wel dat ik het ZELF na een uur weg kreeg. Dat geeft vertrouwen.

Ik ga nu lekker slapen, tot morgen hoop ik. Dan heb ik weer avonddienst, hou van dat ritme. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

slaap lekker @Smaragd. Lees je net terug van gisteren. Niet fijn.

Ik herken het. Die tinteling in de armen vind ik altijd zo raar. Alsof als mijn bloed wegtrekt ofzo. 

Misschien waren de eerdere fysieke ervaringen (rug/nek) aanleiding? Dat je daarvan schrok? Hou je taai !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Begrafenis gehad. Blij dat vandaag voorbij is. Heel veel ijs gegeten. Coping. Voor vandaag is het maar even zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lika Niemand verwijt je nu iets van ijs. Ik hoop dat je wat kan slapen. Is je gegund.

En @Smaragd je bent niet de enige die zo'n ervaring mee heeft gemaakt. Zoals het mij is uitgelegd is het een psychische coping om te dealen met (overweldigende) emoties. Het kan vanalles zijn. Van heel negatief tot enorm positief. Maar wat me even vooral opvalt is 

1 uur geleden zei Smaragd:

Positieve is wel dat ik het ZELF na een uur weg kreeg. Dat geeft vertrouwen.

Dit. Je kreeg jezelf en dus je eigen (echte) gevoel weer terug. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zie ineens dat het 4 uur is in de nacht. Ik moet een keer slapen. Maar hoe  dat weet ik niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En toen was het 5 uur. Jeah zo kom ik nergens. Ik heb nog drank in huis, dat gaat nu dus op. Brengt me ook weer nergens. Hoe waardeloos kan een mens zich voelen. Is retorisch. 

Morgen maar geen alcohol in huis halen lijkt me een goed plan. Ik wil stoppen dus waarom dan dit, deze nacht bijvoorbeeld. Zucht. letterlijk en figuurlijk. Het vooruitzicht op detox aankomende dinsdag is ook wel misschien een beetje een ding. Ik heb veel gesloten opnames meegemaakt maar nog nooit hiervoor. En eigenlijk ben ik hartstikke bang voor alles wat ik tegen kan komen. Vooral voor de waarheid/realiteit. Hoe ga ik daar nou mee om?? Ik geloof niet dat dat in een week te leren valt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor wat het nog waard is heb ik wel weggegooid wat er nog was nadat ik mijn eerdere bericht plaatste. Ik vond dat het toch gewoon niet kon. Nu alweer halfachtig 'spijt'. Ik word gewoon compleet gek van mijn onderhandelingen. Hoewel er niks te onderhandelen is! Ik weet dat het niet nodig is want nee is niets vanaf nu. En daar wil Ik bij blijven. 

bewerkt door Myle
woord

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Myle:

Ik heb nog drank in huis,

Waar komen die flessen toch altijd vandaan? Opeens er drank en kun je wel wat nemen. Want het is toch al in huis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Smaragd, is inderdaad heel uitputtend. En t hoeft zeker niet perse dadelijk nog een keer terug te komen! Komt helemaal goed :lips:

Teveel alcohol is zeker een boosdoener.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Myle, ga je dinsdag beginnen met detox zoals je hier schrijft. Of heb je dinsdag een gesprek over een evt detox, zoals je in je eigen draadje schreef? Wat  het ook is, lijkt me een stap in de goede richting.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-11-2019 om 19:53 zei Spud:

Oké Yvonne van de plaatjes van koffie en thee en cola op de dagdraad. Heel raar om je specifieke zonnetje weer te zien en jou ook! Maar wel blij mee! :D

Mij is gezegd dat je overleden was en was niet fijn te horen maar je past je aan. En nu blijk je springlevend! Kei super! Ik neem de slechte breefing niemand kwalijk. Fijn dat ik je weer gelezen heb.:heart:

@Spud, ik zou toch wel heel graag willen weten van wie jij hebt gehoord dat ik overleden ben, want dit vind ik heel heel vreemd. 

21 uur geleden zei fleurtje:

Ze is ondertussen stokoud maar nog niet dood :)

Hahaha, wat ben je af en toe toch ook een draak... maar inderdaad, ik had jouw moeder kunnen zijn gup. :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...