Spring naar bijdragen

Donderdag 7 november 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Zo iemand heb ik ook gekend.. Hoe die aan de drank is gekomen weet ik niet, maar wel weet ik dat hij na een aantal afkickprogramma's echt niet meer wilde leven.. Toen heeft hij zich letterlijk dood gezopen. Met z'n volle verstand koos hij daar gewoon voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw @fleurtje ik schrok vanochtend wakker en dacht straks weer werken. Na een paar minuten besefte ik mij weer dat ik vrij ben :D :lips:

Ga lekker uitgebreid koken, nieuw recept etc. 

@lady jane sterkte, hoop dat het snel overgaat. Het lijkt mij verschrikkelijk eng.

Fijne dag allen en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Bor:

Maar hij wilde dit zo en dat respecteer ik.

Ik snap het. En ik denk dat ik hem ook ergens wel snap. Maar ik bedoelde eigenlijk dat dit waarschijnlijk niet is zoals hij ooit wilde eindigen, dit was vast niet zijn plan. Het -werd- wel zijn plan. Dat is iets anders. Helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spirit Ondanks alles lijkt het alsof je wel zomaar kan omkukelen. Misschien is dat enkel mijn idee. Maar zoals je schrijft lijk je niet heel stevig in je schoenen te staan. Die drankbuddy als achterdeurtje? Ik weet niet of je daarmee bedoelt dat je altijd nog wel een optie hebt om alcohol te kunnen drinken. Maakt mij niet uit hoor. Ik heb er (ook) genoeg. Maar wat ik me afvraag is of zoiets helpend is als je echt wil stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ben jij gewoon eenzaam Spirit na het overlijden van je partner en kom jij alleen maar verkeerde mensen tegen die foute bedoelingen met je hebben.

Zou het niet iets zijn om eens een dating coache in te schakelen? Want volgens mij ben jij gewoon geen mens om altijd alleen te blijven. Je bent een lief en spontaan mens  zoals ik je heb leren kennen maar soms misschien een beetje te lief waardoor mensen misbruik van je maken. En dat zou wel eens mogen stoppen toch?

Je had een lieve partner die altijd voor je gezorgd heeft en nu moet je het allemaal ineens alleen doen. Dat is echt niet makkelijk! Want er komt veel op je af!

Zo ervaar ik het tenminste als ik je lees na afwezig geweest te zijn geweest en te lezen dat je nog steeds met dezelfde dingen kampt.

Sterkte jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook geen "drankbuddy" nodig. Alsjeblieft niet zelfs. Ookal woon ik nogal afgelegen, ik weet prima hoe ik eraan zou kunnen komen als ik wil. 

@spirit Wat je schrijft klinkt voor mij alsof je ondanks ook vooral vooruitgang een soort intrapbare voordeur openhoudt. Drankbuddy? Die heb je nergens voor nodig hoor. Je kan het wel, maar je moet er zelf nog een beetje meer in geloven denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo mag kerst niet genoemd worden?

Ik denk wel dat het heel moeilijk is om na zo'n lange tijd alleen te zijn trouwens. Je gaat jezelf wennen aan een situatie en nu is die er niet meer. Ik heb nooit zoiets meegemaakt. Misschien moet ik dus ook mijn hoofd houden. Maar ik reageer omdat ik ook alleen ben. Ik woon al een hele tijd alleen en ik herken wel dingen die je schrijft. Ik had tot begin dit jaar een lat relatie. Daarna niks meer. En alleen is soms best eenzaam. 

Voor jou:rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De boiler is gemaakt, Ik heb weer stromend water en ook warm water doet het goed. 
Wel nog een mini klein drupje uit de leiding maar dat kan wachten. 
Wat een opluchting, het voelt helemaal als een luxe verwennerij om weer water te hebben. Mezelf trakteren op een nieuwe badschuim om het te vieren. 

Nu uitrusten, morgen nog een spannende dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit men zegt de scherpe kantjes gaan ervan af maar het went nooit. ;)

Myle, kerst mag best benoemd worden hoor en ik geniet van de verhalen.

Maar mijn associatie van kerst is gewoon, ruzie krijgen rondom de kerstboom optuigen en voor de rest de hele kerst aardig tegen elkaar doen. Omwille van de andere die wel een leuk kerstfeest willen vieren.

En dat na kerst de oorlog dan losbarst. Best grappig eigenlijk want dan begint het nieuwe jaar met vuurwerk! Hahahaha

Daarom heb ik niet zoveel met kerst.

Ik heb meer met de jaarwisseling, dan zijn de bommen ontploft of ploffen op die dag dan weer dat weet je gewoon.Maar ben je indirect toch met je familie samen. De ene helft die geen ruzie zoekt en geen kort lontje heeft en de andere.

Aangezien ik zelf ook in bepaalde gevallen over een kort lontje beschik (dierenwelzijn) kan ik met sommige mensen wel overweg op zo een feestje.

En ik heb de traditionele Engelse manier meegemaakt van de kerstviering. En dat was heel bijzonder! Grote maaltijden en plezier maken maar om 12 uur de klok luiden.

 En dan weer eten en drinken. De speciale tv uitzending kijken van ik weet niet hoe dat noemt, een butler die steeds maar dronkener wordt en zijn gasten serveert. En afleveringen van doktor who.

Het leukste van alles vond ik wel de party pops! Ik blijf een kind in sommige opzichten :blush:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha @Spud ik vind het leuk je te lezen zo. ;)

Ik heb ook niet zoveel met kerst want ja. Het is voor een groot deel waarschijnlijk zoals je beschrijft. En dan heb ik nog niet eens ruzies te zoeken of maken met familie. Die is er simpelweg niet. Makkelijk aan een kant, anderzijds zou ik best een potje willen vechten hoor. 

Afgelopen jaar heb ik met vuurwerk 3 keer bijna brand gesticht. Echt per ongeluk. Dat was achteraf leuk. Eerst was het bijna een auto. daarna de halve bosjes en toen we alles wilden opruimen ontplofte er iets in een papieren zak. Nouja, wel knallend het nieuwe jaar in gegaan.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En afgelopen week een kat naar een asiel gebracht. Belofte aan mezelf dat zou ik nooit doen overschreden. Maar toch gedaan en viel goed mee. Natuurlijk heb ik wel vaker dieren binnengebracht in een asiel maar dan werkte ik er zelf.  Nu was ik buitenstaander en mocht die kat niet mee opvolgen. Maar de eigenaars begrepen mijn conflict en hebben foto´s gemaakt van de kat en haar verblijf kei lief!

En toen heb ik een kat waarvan het oog geamputeerd moest worden naar een opvang gezin gebracht omdat ze niet terug kon op straat en moest revalideren. Het is het kleinere zusje van de kat die ik geadopteerd heb dus extra gevoelens bij.

Problemen gehad met de mensen die  behoorlijk gehecht waren aan deze kat en zichzelf als verantwoordelijke zagen en eigenaar. Ik verloor me in het begin in de goede bedoeling van die mensen te vriend te willen houden omdat daar nog 2 andere katten zitten,  maar als je een kat op kosten van de gemeente laat steriliseren en ook nog eens laat opereren dan heb je niks over die kat niet meer te zeggen.

Ik ben blij voor deze kat! Want als ze beter is en de draadjes zijn eruit kan ze zelf bepalen of ze tam wil worden. Maar omdat haar zus nu vorderingen maakt die niet meteen hanteerbaar was hebben we goede hoop dat deze kat meer tam wordt dan haar zus. Gisteravond voelde Enzi zich zo vrij dat ze zich ongeveer 5 minuten heeft laten aaien.

Als Enzi dit al doet, is de kans groot dat haar zusje die vanaf het  begin contact zocht met haar verzorgers wel tam kan worden.

Ik stel hierin mensen teleur maar liever dat dan een dier teleurstellen.

Drukt wel op je schouders, ben de belofte niet nagekomen dat die kat terug zou komen naar die mensen. Maar zoals ik de zus en mijn Enzi zie zijn ze gewoon handelbaar te maken zodat je ermee naar de dierenarts kan maar schootkatten dat is zelfs mogelijk want Enzi deed al een poging

zouden ze me verbazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Spud:

De speciale tv uitzending kijken van ik weet niet hoe dat noemt, een butler die steeds maar dronkener wordt en zijn gasten serveert.

Dinner for one. Uit 1963 en elk jaar op de Duitse tv.

"Same procedure as last year?" vraagt de butler. De 90-jarige miss Sophie zit aan het hoofd van de tafel en zegt "Same procedure as every year".  De butler schenkt de glazen nog eens in aan tafel. Er zijn echter geen gasten meer, die zijn uit het verleden. De butler speelt de gasten, met ieder zijn eigenaardigheden. En drinkt de glazen zelf op, waardoor hij bij elke gang natuurlijk meer dronken wordt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik stel het dus uit maar de verslaving zit er weldegelijk wel. Ik heb mezelf behoorlijk klem gezet door in het weekend niet te kunnen drinken vanwege mijn inkomen. Dan werk ik men door de weeks kan ik doen waar mijn passie ligt dieren helpen. En zo houdt ik mezelf van de drank af, want ik voel nog altijd zucht en heb de behoefte om me klem te zuipen. Maar ik doe het niet

Want van de ene kant schakel ik mezelf dan uit omdat ik geen dieren meer kan helpen en van de andere kant met een kegel op het werk komen zorgt niet voor een contract en inkomen zodat ik mijn vaste laste kan betalen

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Spud:

Zot mens dus die Myle :D

 

Ja, dat sowieso. :)

Toen ik werkte bij Martin Gaus (Ik was toen14) kreeg ik een hoop shit over me heen. Die man loopt al een kilometer naast zijn schoenen maar hij onderbetaalt zijn personeel. En ik deed teveel volgens het vaste personeel. De gesprekken tijdens de pauze gingen steeds over geld. En niemand kreeg reiskosten vergoed. Ze liepen dus niet zo hard allemaal. Ik kreeg constant te horen dat ik (ook) niet zo hard moest werken. Maarja, die katten en honden hadden toch hun verzorging nodig? Ik ben er uiteindelijk weggegaan omdat ik niet om kon gaan met die werkcultuur. Ik was nog een kind toen. Nu niet meer. Misschien vind ik het wel iets om hier in de omgeving te zoeken naar een dierenasiel. Op zijn tijd, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spud Doe het ook (vooral) voor jezelf? Mijn kat keert zich af van een glas alcohol. (snuffelt en loopt weg) Logisch denk ik dan. Het is slecht voor je lichaam en een kat voelt en weet dat wel. Wij ook maar gaan er soms aan voorbij. Ik weet niet hoe vwr jij bent. Maar jouw dieren helpen is het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...