Spring naar bijdragen

Nergens kunnen gaan en niet slapen


Aanbevolen berichten

Wie herkent dit. Door trauma 3 jr geleden kreeg ik paniek angststroornissen en volgens psyhiater ook depressie. Waar ik het niet mee eens was. Ik ben volgestopt met benzos slaapmiddelen en antidepressiva. Ik slaap al maanden niet meer ondanks medicatie. Ik zie elke dag op tegen de avond. Door gedachten krijg ik al trillingen en buikpijn. Ik durf bijna nergens meer naar toe en doe ik dat toch dan giert de angst door mijn lijf. Ik krijg slaaptherapie maar levert mij niks op. Komt je slaap wel echt terug na stoppen met benzos. Ik geloof er helemaal niet in. Ik durf niet maar wil wel afbouwen met de medicatie. Ik zie het leven helemaal niet zitten. Ik slaap niet of haal max 2 uurtjes. Ik wil wel blijven leven. Niemand kan mij helpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wanhopige:

Wie herkent dit. Door trauma 3 jr geleden kreeg ik paniek angststroornissen en volgens psyhiater ook depressie. Waar ik het niet mee eens was. Ik ben volgestopt met benzos slaapmiddelen en antidepressiva. Ik slaap al maanden niet meer ondanks medicatie. Ik zie elke dag op tegen de avond. Door gedachten krijg ik al trillingen en buikpijn. Ik durf bijna nergens meer naar toe en doe ik dat toch dan giert de angst door mijn lijf. Ik krijg slaaptherapie maar levert mij niks op. Komt je slaap wel echt terug na stoppen met benzos. Ik geloof er helemaal niet in. Ik durf niet maar wil wel afbouwen met de medicatie. Ik zie het leven helemaal niet zitten. Ik slaap niet of haal max 2 uurtjes. Ik wil wel blijven leven. Niemand kan mij helpen. 

Lieve @Wanhopige, ik kan alleen mijn eigen ervaring vertellen. Tijdens de afbouw van Lorazepam en daarna in de ontwenning sliep ik ook heel slecht, van niet tot max 5 uur per nacht. 

Het is daarna echt wel beter geworden, maar het os nog niet wat het was. 

Voor de benzo's sliep ik moeiteloos 7 uur per nacht en werd ik hooguit 1 of 2 keer 's nachts wakker. Nu haal ik 6 uur ongeveer, soms minder, soms meer, maar altijd gefragmenteerd. Na elke slaapcyclus van 1,5 uur word ik wel (even wakker). Toch is het al veel beter dan het was. Als het blijft zoals het nu is is dat aanvaardbaar.

Dus ja, je slaap komt wel terug, al kan het zijn dat het nooit meer zo goed wordt als daarvoor. En weet je, mijn eerlijke mening? Als je toch al veel angst hebt nu je benzo's slikt, wat is er dan op tegen om af te bouwen? Ik denk niet dat je klachten dan erger worden en eenmaal van de benzo's af worden de klachten minder. Wat heb je te verliezen? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...