Spring naar bijdragen

Paniekaanval


Mariska

Aanbevolen berichten

HELP! wie kan mij helpen/adviseren? Afgelopen 2 maanden gebruik ik Oxazepam, 3 x halve voor vóór de hele dag. Afgelopen maanden heb ik een nare ervaring meegemaakt. Ik kreeg paniekaanvallen en wist niet hoe ik ermee om moest gaan. Zo kwam ik bij de huisarts en heeft mij geadviseerd om Oxazepam te gebruiken.  Zelfs vind ik het een heftige medicijn. Het geeft mij een naar gevoel. Ik ben mezelf niet. Ik wil graag van mijn paniekaanval af. Wie kan mij tips hierover geven. Graag reactie van mensen die het zelfde hebben meegemaakt. Mijn hele leven staat nu stil door deze paniekaanval.

 

Groet Mariska

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Mariska:

HELP! wie kan mij helpen/adviseren? Afgelopen 2 maanden gebruik ik Oxazepam, 3 x halve voor vóór de hele dag. Afgelopen maanden heb ik een nare ervaring meegemaakt. Ik kreeg paniekaanvallen en wist niet hoe ik ermee om moest gaan. Zo kwam ik bij de huisarts en heeft mij geadviseerd om Oxazepam te gebruiken.  Zelfs vind ik het een heftige medicijn. Het geeft mij een naar gevoel. Ik ben mezelf niet. Ik wil graag van mijn paniekaanval af. Wie kan mij tips hierover geven. Graag reactie van mensen die het zelfde hebben meegemaakt. Mijn hele leven staat nu stil door deze paniekaanval.

 

Groet Mariska

 

 

 

 

 

 

Oxazepam kan alleen tijdelijk even iets opvangen en veroorzaakt na een paar weken afhankelijkheid. Als je dan niets neemt, veroorzaakt het 'niet nemen van oxazepam' dus ook weer paniekaanvallen. Om paniekaanvallen te leren beheersen is goede therapie gericht op angst het meest effectief. Van benzo's zal je nog veel hefiger panniek krijgen wanneer je lichaam afhankelijk is geworden, dus het beter het zelf te leren opvangen en goed te kijken waar de paniek echt vandaan komt. Het lichaam probeert je wel echt iets duidelijk te maken als je een paniekaanval krijgt en het is noodzakelijk dat je ook weet waar het vandaan komt. Als je therapie krijgt heeft dat met een paar behandelingen vaak al effect. Moet je wel even doorbijten, maar is op de lange termijn een gedegen oplossing. Benzo's zorgen voor schade in je lichaam, waar je nog jaren last van kan hebben en waardoor de paniek je links en rechts uiteindelijk om de oren vliegt. Als je nog kan stoppen me de oxa, dan zou ik dat direct aanbevelen.
 

Naast therapie, kan je zelf EFT toepassen of kan  je een IEMT therapeut zoeken. Dat laatste is mogelijk nog niet vergoed door de verzekering, maar ik hoor er super verhalen over, want het is eigenlijk gelijk effectief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Mariska

Erg herkenbaar verhaal! Ik heb begin dit jaar twee paniekaanvallen gehad en vond het doodeng en kreeg toen ook oxazepam. Ik gebruikte acht weken lang (10 dgn gestopt tussendoor) 10 a 20 mg per dag. Ik ging me er ook naar door voelen. Ik kreeg op een gegeven moment juist meer angst en kon bijna niks meer, daarnaast kreeg ik nog andere klachten die ik voor de oxa niet had. Ik ben toen (stom) in één keer gestopt, want dat kon wel volgens de huisarts. Nou dat kon dus niet! Ik heb een heftige ontwenning gehad en na 7 mnd ben ik nog niet klachtenvrij. Het gaat wel een stuk beter en ik doe bijna alles weer ondertussen. Dit hoeft jouw uiteraard niet te gebeuren, maar ik kan je aanraden om heel rustig aan af te bouwen. @Bianca78 heeft oxazepam rustig afgebouwd. Andere zetten het eerst om naar Diazepam (langwerkend).
Ik heb verschillende therapieen gehad, waaronder cognitieve gedragstherapie en ontspannings/ademhalings therapie. Daarnaast veel buiten zijn, wandelen etc... en andere afleiding.
De oxazepam is niet de oplossing hiervoor... paniekaanvallen zijn eng, maar niet levensbedreigend en probeer het over je heen te laten komen. Het gaat voorbij, het komt echt goed :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Oxazepam kan alleen tijdelijk even iets opvangen en veroorzaakt na een paar weken afhankelijkheid. Als je dan niets neemt, veroorzaakt het 'niet nemen van oxazepam' dus ook weer paniekaanvallen. Om paniekaanvallen te leren beheersen is goede therapie gericht op angst het meest effectief. Van benzo's zal je nog veel hefiger panniek krijgen wanneer je lichaam afhankelijk is geworden, dus het beter het zelf te leren opvangen en goed te kijken waar de paniek echt vandaan komt. Het lichaam probeert je wel echt iets duidelijk te maken als je een paniekaanval krijgt en het is noodzakelijk dat je ook weet waar het vandaan komt. Als je therapie krijgt heeft dat met een paar behandelingen vaak al effect. Moet je wel even doorbijten, maar is op de lange termijn een gedegen oplossing. Benzo's zorgen voor schade in je lichaam, waar je nog jaren last van kan hebben en waardoor de paniek je links en rechts uiteindelijk om de oren vliegt. Als je nog kan stoppen me de oxa, dan zou ik dat direct aanbevelen.
 

Naast therapie, kan je zelf EFT toepassen of kan  je een IEMT therapeut zoeken. Dat laatste is mogelijk nog niet vergoed door de verzekering, maar ik hoor er super verhalen over, want het is eigenlijk gelijk effectief.

Dank je wel voor je bericht Kannietmeer. Dank je wel voor jou tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...