Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 5 november 2019


Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen,

Misschien weer tijd om te horen hoe het met mensen gaat die een tijdje niet geweest zijn? Ik heb een goed weekend achter de rug, langzaam maar zeker komt er een beetje zelfvertrouwen terug door weer in mijn eigen huis te zijn en dingen te doen. Soms zelfs een beetje genieten en plezier :-). Nog 3 dagen op 1 mg, dan naar 0.66 en dan het laatste beetje valium...

De nachten zijn het moeilijkst, het wakker liggen, de rare zenuwen, de piekergedachten en dan constant naar het toilet moeten... Soms ook het gevoel dat ik een soort band om mijn hoofd heb met rare tintelingen ofzo? Maar ik heb ook twee relatief goede nachten gehad, en het is lang niet zo erg als een tijd geleden, toen ik net terug was uit Portugal. Overdag kan mijn bui vrij snel omslaan van iets leuks ervaren, tot de twijfel weer toeslaat, of de cognitieve mist, maar het gaat op een dag erg op en neer. Soms denk ik, het komt wel goed, soms denk ik dit blijft zo, komt er ooit een eind aan? 

De komende dagen weer terug naar mijn eigen huis (moest gisteren weer naar mijn ouders terug om diazepam te halen, zij beheren mijn pillen), en komende dagen een sollicitatie, leuke afspraken voor de avond gemaakt en het per dag proberen te nemen. En ook zelfvertrouwen te krijgen uit alleen zijn en het kunnen verdragen, want met alleen zijn heb ik het meeste moeite. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi meisje!
Gezellig dat je de huiskamer opent.

ik ben bijna 2 jaar benzo vrij en denk nog steeds: He, dat ging best goed eigenlijk, ik kan al best veel, ik ben al 90% herstelt. Maar op het volgende moment kan ik denken:  k Moet echt gaan zitten anders ga ik kotsen, ik kan niet meer en ik moet naar huis,  ik lig al een halfuur op de bank en ik wil niets meer bewegen.

Ik herken trouwens wat je schreef over het zelfvertrouwen voor jezelf te zorgen. Dat was voor mij ook een heerlijke ervaring toen ik vanuit mijn ouders huis, weer zelfstandig ging wonen. Welliswaar bij mijn vriend. Maar ik vond het gevoel de dingen allemaal zelf te beslissen en te doen heerlijk.

Alleen zijn was voor mij ook een tijd een dingetje. Ik kan het de hele dag goed aan maar in de avond vind ik het bijzonder fijn als er wel iemand is. De eerste dag dat mijn vriend weg moest voor een paar dagen, net na mijn afbouw, belde ik binnen een uur ofzo mijn ouders huilend op, helemaal van slag van het idee dat ik alleen zou zijn. Echt een totaal disfunctionele reactie.  Maar dat gaat nu echt een stuk beter. Hoort mogelijk ook bij je denk ik dan maar, want er zijn ook mensen die dit alleen doen en dat ook kunnen. Al zullen die wel vaker de dokter nodig hebben ofzo, omdat als ze wel 'paniek' hebben ze toch iets moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi iedereen :)

@Meisjeamsterdam wat fijn dat je zelfvertrouwen weer wat terug komt... die tintelingen op je hoofd herken ik wel, ik had dat ook vaak 's nachts en die gedachten gaan bij mij net zo op en neer... En ja het komt echt goed :)

@Kannietmeer Fijn dat je er weer bent :D

Hier gaat het wel redelijk oke... alleen vreselijk veel jeuk op mijn bovenrug en de huisarts heeft geen idee hoe het komt. Dus wie weet ook wel door de benzo's, al ben ik er al ruim 7 mnd vanaf. Maar goed ik heb nu zalf en ik hoop dat het minder gaat worden. Zaterdag had ik uit wanhoop een allergiepil genomen en prompt kreeg ik zaterdagavond t/m nu een terugval, toeval? Ik weet het niet want zelfs van chocola krijg ik nu hartkloppingen en zo ook van gewone thee... Verder heb ik ook nog steeds zo'n gevoel niet helemaal mezelf te zijn en alsof ik steeds moet scherp stellen als ik op de laptop aan het lezen ben, gewoon een wazig hoofd nog haha ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal!

@Meisjeamsterdam, je bent goed bezig! Je komt er wel, je pikt de positieve dingen er uit, top!

@Kannietmeer, 90% hersteld klinkt prachtig en is het ook! 

@EefjeJ, gaat het met jou in de ochtenden al wat beter? 

Even een update: ik denk dat ik net als Liz ook op ongeveer 90% herstel zit. Het ging de afgelopen 2 tot 3 weken echt heel goed, maar vannacht was het ineens weer mis. Kon niet slapen en voelde mij vreemd. Vandaag daarom een lastige dag. Het zijn dit soort onverwachte terugvalletjes die mij doen beseffen dat ik er echt nog niet ben, maar als ik kijk hoe het de dagen ervoor ging  mag ik overall niet klagen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei mevrouwtje54:

Heel de dag paniek hier...zwaar overprikkeld...niet te genieten.Had dit zo niet verwacht met een langzame afbouw bah,hoop dat het niet lang duurt.Hebben jullie dat ook ervaren?

Ik heb die dagen tijdens de afbouw en de ontwenning zeker gehad. Hopelijk stabiliseer je snel weer. Als je eenmaal bent afgebouwd kan het herstel beginnen en zul je een stijgende lijn gaan ervaren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 sinds twee weken lijken de ochtenden wat beter te gaan, met ups en downs... Wat ik wel prettig vind is dat ik elke ochtend mijn dochter naar school moet brengen en dat is gelijk een goede afleiding op de vroege ochtend. Daarnaast knap ik altijd wel op van de buitenlucht :)
Raar hè dat het dan ineens weer een nacht mis is...afgelopen nacht bij mij ook, terwijl ik een paar nachten van 7 uur heb gehad...maar er zit een stijgende lijn in en hopelijk blijft die rustig aan stijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei EefjeJ:

@Cyclad58 sinds twee weken lijken de ochtenden wat beter te gaan, met ups en downs... Wat ik wel prettig vind is dat ik elke ochtend mijn dochter naar school moet brengen en dat is gelijk een goede afleiding op de vroege ochtend. Daarnaast knap ik altijd wel op van de buitenlucht :)
Raar hè dat het dan ineens weer een nacht mis is...afgelopen nacht bij mij ook, terwijl ik een paar nachten van 7 uur heb gehad...maar er zit een stijgende lijn in en hopelijk blijft die rustig aan stijgen

Het is niet te peilen, @EefjeJ
En buitenlucht helpt altijd.
Ja, ik haal ook doorgaans wel 6 tot 7 uur en dat is goed, maar afgelopen nacht misschien de helft. Laat de lijn maar stijgen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei mevrouwtje54:

Heel de dag paniek hier...zwaar overprikkeld...niet te genieten.Had dit zo niet verwacht met een langzame afbouw bah,hoop dat het niet lang duurt.Hebben jullie dat ook ervaren?

6 maanden lang geen enkele prikkeling kunnen verdragen en lag grotendeels in bed of op de bank. Zolang ik de prikkels vermeed was ik meestal niet in paniek.

Wel super naar voor je zeg! Op hoeveel zit je nu?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:


Even een update: ik denk dat ik net als Liz ook op ongeveer 90% herstel zit. Het ging de afgelopen 2 tot 3 weken echt heel goed, maar vannacht was het ineens weer mis. Kon niet slapen en voelde mij vreemd. Vandaag daarom een lastige dag. Het zijn dit soort onverwachte terugvalletjes die mij doen beseffen dat ik er echt nog niet ben, maar als ik kijk hoe het de dagen ervoor ging  mag ik overall niet klagen. 

dat klinkt geweldig Ad. Ben heel benieuwd hoe je de nacht met weinig slaapt hebt gehanteerd ;-)

De dagen dat we echt belemmerd worden door klachten zullen echt op een dag zijn verdwenen. Daar ga ik voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Ha allemaal!

@Meisjeamsterdam, je bent goed bezig! Je komt er wel, je pikt de positieve dingen er uit, top!

@Kannietmeer, 90% hersteld klinkt prachtig en is het ook! 

@EefjeJ, gaat het met jou in de ochtenden al wat beter? 

Even een update: ik denk dat ik net als Liz ook op ongeveer 90% herstel zit. Het ging de afgelopen 2 tot 3 weken echt heel goed, maar vannacht was het ineens weer mis. Kon niet slapen en voelde mij vreemd. Vandaag daarom een lastige dag. Het zijn dit soort onverwachte terugvalletjes die mij doen beseffen dat ik er echt nog niet ben, maar als ik kijk hoe het de dagen ervoor ging  mag ik overall niet klagen. 

Hee Ad, 

De onverwachte schommelingen herken ik ook nog van de vorige keer en zijn inderdaad het meest eng. Ik schommel nu meerdere keren op een dag, heb meerdere vage 'wegtrekkers' op een dag dat ik me echt heel disconnected voel van alles, maar heb vandaag toch kunnen focussen op het positieve, mijn sollicitatie kunnen voorbereiden voor morgen, mijn reintegratiewerk kunnen doen en net met mijn hardloopclub 10 km kunnen hardlopen op mijn oude tempo. Ik geloof ergens echt dat hardlopen me gaat redden, ik voel me daarna altijd zo goed... alsof er niks aan de hand is. Maar vanmorgen lijkt echt twee eeuwen geleden en ik heb moeite te bedenken wat ik allemaal heb gedaan vandaag en gisteren, het komt allemaal zo onwerkelijk over, en vaak voelt het onveilig.

Ik moet mijn hersens opnieuw blijven wijsmaken dat het chemische gevoelens zijn en dat alle keren dat ik nu geïrriteerd reageer op het verkeer, de hoeveelheid mensen op kantoor, mijn huisgenoots vriend die constant in mijn huiskamer zit in Amsterdam (ik ben gelukkig weer terug in mijn eigen huis sinds vanavond), dat dat tijdelijk is omdat ik bijna op de 0 zit met de langzame afbouw. 

De ochtenden en nachten blijven het moeilijkst... maar heb al een paar dagen minder erge nachtmerries, dus hoop echt dat dat een afnemende lijn is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Lynn86:

Hallo lieverds,

Ik ben weer terug van weg geweest.

Helaas weer terug op 7mg lora. 

Door een zware tijd heen gegaan.

 

Zie veel nieuwe leden. Welkom.

Hoe is het met jullie @Kannietmeer @Cyclad58 @EefjeJ @doorbijter @bolletje @Jeshen 

Liefs Lynn 

Hi Schat, zolang je op de lorazepam zit zal je altijd blijven schommelen ben ik bang. Fijn om je even terug te zien en te horen hoe het met je gaat. Jammer dat het door een zware tijd komt, maar dat is denk ik evident aan leven, die tijden zijn er gewoon regelmatig. Kan je wel een beetje functioneren op het moment?

"Helaas" ook veel nieuwe leden inderdaad. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Kannietmeer:

Hi Schat, zolang je op de lorazepam zit zal je altijd blijven schommelen ben ik bang. Fijn om je even terug te zien en te horen hoe het met je gaat. Jammer dat het door een zware tijd komt, maar dat is denk ik evident aan leven, die tijden zijn er gewoon regelmatig. Kan je wel een beetje functioneren op het moment?

"Helaas" ook veel nieuwe leden inderdaad. :lol:

Ja het gaat redelijk. 

Ik zou ook het liefste al mn medicatie weg gooien ben er moe van vecht nu al 7 jaar. Maar goed cold turkey doen we maar nooit. Geen slim plan. Was het maar zo makkelijk.

Ik weet nu echt niet meer hoe ik het moet gaan doen. Heb alles wel zo'n beetje geprobeerd.

Xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lynn86:

Ik zou ook het liefste al mn medicatie weg gooien ben er moe van vecht nu al 7 jaar. Maar goed cold turkey doen we maar nooit. Geen slim plan. Was het maar zo makkelijk.

Ik weet nu echt niet meer hoe ik het moet gaan doen. Heb alles wel zo'n beetje geprobeerd.

Ik snap het. Zeker met kleine kinderen waar je voor moet zorgen kan je niet te lang ziek zijn. Ik hoop dat als ze ouder zijn je een nieuwe taper kan doen en dan vrij kan komen van deze benzotrap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Lynn86:

Hallo lieverds,

Ik ben weer terug van weg geweest.

Helaas weer terug op 7mg lora. 

Door een zware tijd heen gegaan.

 

Zie veel nieuwe leden. Welkom.

Hoe is het met jullie @Kannietmeer @Cyclad58 @EefjeJ @doorbijter @bolletje @Jeshen 

Liefs Lynn 

Ha @Lynn86, wat fijn om iets van je te lezen. Jammer dat je terug bent op 7 mg Lorazepam, maar ik weet dat je van 8 mg komt, je hebt er al bij al toch 1 teruggewonnen. 
Heb je het afbouwen even in de ijskast gezet? 

Met mij gaat het wel goed, in denk dat ik qua herstel op 90% zit. Er zijn nog wat staartjes die soms vervelend doen, maar dat ebt toch heel langzaam wel wat weg. 

Liefs, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Kannietmeer:

dat klinkt geweldig Ad. Ben heel benieuwd hoe je de nacht met weinig slaapt hebt gehanteerd ;-)

De dagen dat we echt belemmerd worden door klachten zullen echt op een dag zijn verdwenen. Daar ga ik voor.

Nou Liz, een erg fijne nacht was het niet, maar heb uiteindelijk toch wel iets kunnen slapen en de dag daarna heb ik 7 uur gewerkt, het viel niet echt tegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Lynn86, wat fijn om iets van je te lezen. Jammer dat je terug bent op 7 mg Lorazepam, maar ik weet dat je van 8 mg komt, je hebt er al bij al toch 1 teruggewonnen. 
Heb je het afbouwen even in de ijskast gezet? 

Met mij gaat het wel goed, in denk dat ik qua herstel op 90% zit. Er zijn nog wat staartjes die soms vervelend doen, maar dat ebt toch heel langzaam wel wat weg. 

Liefs, Ad

Hey lieve @Cyclad58

Wat goed zeg dat je al zover bent. Echt zoveel respect voor. Zo knap.

Ik sta even stil nu inderdaad. Kom net terug op 7mg en mn lichaam heeft even tijd nodig dat te accepteren. Verder gaat het nu best goed.

Ik hoop ooit van de lora af te komen. 

Maar daar is het nu niet de tijd voor. Ik moet blijven functioneren en kan het me niet veroorloven om nu maanden opnieuw te vechten. Als het nu prima is, is het prima toch.

Tuurlijk wil ik het liefst zonder medicatie maar soms heb je even geen andere keus. 

 

Xxxx lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...