Spring naar bijdragen

Maandag, 4 november 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Dacht stoer te doen met de emdr gisteren en nadien een avonddienst. Slechte planning wist ik al, toch heel eigenwijs en toch doen. Dat kan ik heus wel dacht ik, niet dus.

Na mijn dienst stiekem bier gehaald. Na de 2e halve liter. Een spiegel stuk geslagen(wilde mezelf niet meer zien/aankijken) en met de scherven wilde ik mij gaan snijden. Mijn partner is weg voor werk, dus het huis alleen. Ik kon op tijd ontwaken/het stoppen. Wil mezelf niet beschadigen. Heb de rest van de 8 halve liters bier weg gegooid. Ik wil niet dood. De discussie over de complimenten deden mij meer dan ik dacht. Ik lijk heel stoer en voor mezelf op te komen maar bepaalde mensen hier halen je idd zo onderuit, met hun voor mij nu onzinnige diepe gezwets(laat MIJ MIJ zijn). Snap ook wel dat mensen zich willen uitschrijven hier. Je kan en mag niet eens jezelf zijn hier soms. En sommigen zijn gewoonweg nog niet zo ver als anderen hier. Heb je toch maar rekening mee te houden.

Maar het was mij niet waard om mij weg van de wereld te snijden, al had ik wel die behoefte ja.

Ga nu slapen, op tijd gestopt. En ja ik ga gewoon werken morgen. Mijn kader/redding.

Mij niet quoten / Citeren!

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd:heart: Wat ontiegelijk rot. Zo'n spiegel kapot slaan is misschien wel de perfecte manier. Maar inderdaad niet jezelf snijden met de stukken. Je hebt jezelf nu wel genoeg kwaad gedaan. Ik weet hoe zoiets voelt. 

EMDR is hartstikke zwaar ook trouwens.

En nu ben je alleen. Dat is niet gemakkelijk. Maar wel jouw eigen weg die je weer kan vervolgen. Ik heb vertrouwen in je.

Slaap lekker.

bewerkt door Myle
zin toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een bericht geschreven maar dat is ineens weg. 

Maar jezelf beschadigen lost niks op. Weet je. Misschien die spiegel kapot slaan wel. En ook jezelf kwetsbaar opstellen. Ik vind dat alleen maar heel erg dapper. 

Ik hoop dat je vannacht en desnoods morgenochtend wat kan slapen. 

Ik vertelde op de wie is wie draad ook niet veel positiefs. Maar gaan we er morgen weer voor? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En maak mij morgen maar af, doe maar. Ik kan dat wel aan. Durf niet eens diep genoeg te snijden.Zo slim ben ik dan ook nog eens. Pleister voldoet nu.

Ga nu echt slapen, de scherven liggen in de prullenbak. Wil niet dat een kat in een scherf stapt/trapt, de perfectionist in mij. Die arme schatten schrokken zich rot.

Djw Myle dat je er was en het snapt. Ben veilig nu, heb gelukkig ook die 8 halve liters weg gepleurd, klote drank en psyche. 

Tot morgen. Fijn dat je er was lieverd :heart: Sorry was geen compliment hoor;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, en inderdaad laten staan. Dit is hoe je je voelt en wie je bent. Een forum met alle leden pakt dat niet af. (en ook: wijst het niet af) Blijf alsjeblieft jezelf. Gewoon zoals je bent. Want dat is waardevol. 

Je kunt het echt. This is a battle that you are gonna win.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, je was me even voor. Het maakt niet uit of er een pleister nodig is of een operatie. Het gaat om of je jezelf het allemaal wel gunt. Ik ben daarnaast wel opgelucht dat je die 8 halve lt hebt weggedaan. Eigenlijk wel heel knap.

En wat betreft die scherven en een kat (of meerdere) dat is logisch. Ik probeer nu de energie te verzamelen om vanalles weg te gooien. Vooral lege flessen. Er is een omgegooid door mijn kat, met scherven als gevolg. Dat komt wel eens goed dan. 

En ik doe het voor mijn kat, eerder dan voor mezelf.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, wat knap dat je jezelf op tijd hebt weten tegen te houden. Jezelf beschadigen helpt niemand, jou niet, je partner niet, je herstel niet en je toekomst niet. Zoals je schrijft, je wilt niet dood. Dat EMDR heftig is, is bekend, dus wat ik je gun, is dat je de volgende keer beter voor jezelf kunt zorgen en na je EMDR sessie niets van jezelf hoeft en dus ook niet de naweeen en pijn ervan hoeft te bestrijden met dingen die niet goed voor je zijn. 

Diegene die jou in het verleden pijn hebben gedaan, hebben er geen recht op om dat nog steeds, indirect, keer op keer te doen... JIJ hebt er recht op dat daar een einde aan komt. 

Sterkte en hopelijk heb je nog een goede nacht slaap gehad. 

bewerkt door Meisjeamsterdam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaragd, niemand maakt jou af
mensen schreven soms algemeen
en ikzelf uit mijn eigen beleving
allemaal n.a.v. een artikel dat niets
maar dan ook niets met jou te maken had.
Ik ervaar het als triest dat je steeds dingen zo op jezelf betrekt,
maar als het dan op de gevolgen aankomt, je de schuld buiten
jezelf legt. Je bent gevoelig ja, eigenwijs, ja, een dramaqueen, ja......
En ik denk dat je ook niet wilt veranderen echt.
Stel je had iets beter zelf-inzicht gehad, en EMDR niet vóór je werk
gepland, dan was dit helemaal niet gebeurd. Zo simpel kan het zijn.
Het vervelende is, dat je met drank, anders gaat denken.
Niet persé waarheid, maar dingen uitvergroot, en vooral de negatieve.
Jammer. Maar plan een eventuele volgende sessie op een vrije dag.
sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, @lady jane ik kan me wel voorstellen dat als je iemand een compliment geeft en in het volgende bericht wordt geschreven: 'complimenten zijn de meest onderschatte kleinhouders, drugs pur sang', dat je je dan een beetje in je hemd gezet voelt. Zeker als dat bericht dan ook nog een hoop likes en reacties krijgt waarbij jouw compliment als voorbeeld wordt aangehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, @Yana, zo ging het volgens mij niet. Dat bericht van @Jopie (in het draadje van @Myle) kwam puur toevallig net na die complimenten van @Smaragd, maar was in werkelijkheid een antwoord op iets wat @Lika eerder in die draad schreef, zoals ook bleek uit het citaat dat in dat bericht was opgenomen.

Vervolgens werd er door verschillende mensen over het thema doorgefilosofeerd, en het is jammer dat Smaragd dat als een aanval op zichzelf heeft ervaren want zo was het volgens mij helemaal niet bedoeld.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt en ja ik groei wel, voorheen kon ik de drank niet weggooien. Nu gelukkig wel.

En het is de schuld van niemand. Hooguit van mezelf dat ik het zo interpreteerde. Dat wil ik wel toevoegen. En nu zo naar het werk. En even geen EMDR idd meer. 

Ben blij dat het forum er juist is. Want dit heeft mij wel gestopt ook met die hoeveelheden drank.

Nu door met vandaag. Dinsdag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...