Spring naar bijdragen

Zondag 3 november


Maja

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

gauw opstaan, wassen draaien en stofzuigen. Dan nog net tijd een herfstige wandeling te maken met wind maar zonder regen (als het weerbericht klopt). Dan met pot thee, mandarijn en speculaas op de bank. Boek lezen of tv kijken. Heb er zin in. Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Het is hier net gestopt met regenen en zal (hopelijk) droog blijven tot een uur of twee. 
Vandaag een lekker lui dagje maar. 
Te beginnen met een bakje. 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                   Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding    Afbeeldingsresultaat voor papieren zakdoekjes met balsam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben na een goede nacht in mijn eigen huis (HOERA!) net koffie gezet en ga zometeen in de zon nog een rondje hardlopen voordat ik naar andere dingen van vandaag ga. Voor nu geniet ik even van dit gevoel en niet het zenuwachtige gevoel dat ik gewend ben! 

Dagpact:

MeisjeAmsterdam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Adrian:

Gewoon leven MeisjeAmsterdam.. Probeer ik ook te doen.. Valt niet mee als ex verslaafde..

Bij mij ligt dat gevoel grotendeels aan de benzodiazepine afbouw... maar na net 5 km te hebben hardgelopen in de (nu) nog zon voel ik me nog steeds normaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Adrian:

Sporten is heel goed.. Zelf ga ik vaak fietsen.., niet op een racefiets,maar gewoon op een tourfiets met accumotor.. Zo leg ik dagelijks kilometers af..

Ik begin te denken dat sporten of iig beweging gewoon heel heel erg essentieel is. Daar begint alles mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga wandelen. Bewegen is essentieel om je hersenen goed te laten werken. Zodra een levend wezen in de evolutie gaat bewegen, krijgt hij ook een brein. Is dat bewegen niet meer nodig en hang je maar een beetje aan een rots bijvoorbeeld, dan sterven je hersenen ook af.

Heb ik laatst van een bioloog geleerd. Ik volg een serie lezingen van hem. Over slapen, focus, bewegen, voeding, elke keer een ander interessant thema. Hij probeert alles eerst zelf uit; zoals voeding, supplementen, bullet proof koffie, ijsbaden. Kasper van der Meulen, mocht je interesse hebben. 

bewerkt door Lonster
was nog niet klaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de tip @Lonster.  Leuk!

Gezwommen, nou ja.... mag eigenlijk die naam niet dragen, want het was druk en ik niet lekker. Maar wel gegaan en gedaan en gezond ontbeten en geluncht! Voel me inderdaad totaal anders dan wanneer ik dit allemaal niet doe. 

Nu in de trein. Manlief maakt tomatensoep van de Hello Fresh. Wasmand gisteren weg gewassen en ik heb nog een stukje film (I, Daniel Blake) via Picl tegoed voor vanavond. En als er nog een traan wil vallen, dan mag dat gewoon van mij.

Dank @fleurtje denk dat Tenerife meer bij ons past idd. Ben er alleen al eens geweest , maar dat is niet erg. Zo mooi!

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en waarom deze ditjes en datjes nou voor mij zo wezenlijk en (dus) alcoholgerelateerd zijn? Omdat in al deze basale, doodgewone dingen de kern van goed voor mezelf (en daarmee beter) en voor mijn omgeving besloten ligt. Ik word blijer en heb meer energie en ben bijna niet boos meer.

Terwijl, ik weet het nog goed, de 'boosloze' dagen een groot ding waren bij mijn aantreden hier. Bijna 3 jaar terug. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...