Spring naar bijdragen

Dinsdag 29 oktober 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Reacher en Fleur, als jullie echt een kattencafé willen beginnen is dat mogelijk hoor! Rijk wordt je er niet van maar je hoeft er ook niks op in te leveren als je het goed aanpakt.

Je verdient niet op de dieren maar op de koffie en het gebak wat je verkoopt.

Ik denk dat een heleboel  stichtingen bij jullie wel katten willen komen brengen om klanten te lokken voor jullie en misschien adoptanten te vinden voor die kat. Als je goede afspraken maakt bieden jullie deze katten een kans maar hebben geen problemen met dierenartskosten en voer en dergelijken. Jullie verzorgen de ruimte en de verzorging van die katten verder blijft de vereniging verantwoordelijk voor het welzijn van die kat.

Ik zou jullie tenminste al van 4 volwassen tamme katten kunnen voorzien waar momenteel geen plek voor is op het asiel en dus nog buiten rondzwerven. En verder heb ik nog een dozijn jonge katten beschikbaar die met wat extra aandacht echt nog wel tam te krijgen zijn, alleen ook geen plaats meer voor is bij de gast gezinnen.

Wat dat betreft help je elkaar dan in een zakelijke onderneming. Maar ik sla alweer op hol met jullie goede idee...

Ik bedoel zoek eerst nog maar een pand en met een betaalbare huur. En maak een ondernemingsplan en ga daarmee naar de gemeente want als je met een goed plan afkomt krijg je veel subsidie. Inrichting is vaak wel te vinden via marktplaats en krabpalen en kattenbakken zijn gratis op te halen bij mijn stichting.

Zou het enorm leuk vinden om katten bij jullie te mogen komen brengen, ook omdat het mij dan weer een beetje ontlast. Mooi plan in ieder geval waar ik even mee aan de haal ging.

Nu ja in jullie omgeving zitten er vast genoeg katten. Ik jaag mijn eigen dromen altijd na. En ik krijg daarin altijd heel veel kansen omdat ik alles uitprobeer. Dus ik wilde jullie even zeggen dat als dit je droom is, wat ik dacht gelezen te hebben, ga er naar werken want misschien gaat deze dan wel echt in vervulling. Het leven luistert wel maar je moet zelf ook een beetje tonen dat je het echt wil.

Klein voorbeeldje, ik wilde altijd een asiel beginnen. En nu heb ik 2x daarvan mogen proeven en behoorlijk tegen alle regels aangelopen die mij beperken in hoe ik het graag zou willen aanpakken. Dus niet echt mijn ding. Toch altijd blijven zoeken naar wat mijn vorm dan wel is om dieren te kunnen te helpen. En dat is gewoon kattenvangen op vrijwillige basis met een kleine vergoeding per gevangen kat.

Dat doe ik nu 2 maanden en nu heb ik de vraag weer gekregen of ik misschien beheerder zou willen worden op het asiel waar ik hier in België begonnen ben. Heel tof compliment maar ik ga dit niet doen. Want gaat ten koste van de aandacht van mijn eigen dieren. In de tussentijd ben ik een soort van pilot begonnen voor een dierentaxi hier in de regio en tijdens dat ik dit aan het schrijven ben belt mijn 1é  klant me. En mag ik volgende week dinsdag een hond naar de dierenarts brengen en krijg er ook nog voor betaald. :face-icon-small-shocked:

Behalve dat ik het doodgraag doe geef ik er voor de verandering eens niet op toe. En dat noem ik in balans zijn. Ik wil hiermee alleen maar zeggen als je het echt wil moet je er zelf ook aan werken want uiteindelijk vind je het dan. Ben zelf nog steeds wel nog zoekende naar de juiste vorm hoor want daarnaast werken voor inkomen hoort er gewoon bij want anders worden niet alle rekeningen betaald.

Goede ideeën moeten gewoon gestimuleerd worden vandaar mijn lap tekst eigenlijk. :blush:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog eens even iets. Ik had bericht van lootjes trekken in mijn mailbox.

Iets wat ik ooit uitgeprobeerd heb om de lootjes goed te verdelen toen ik dat regelde.

Ik vroeg me af of er dit jaar weer sinterklaasgedichtjes komen naar elkaar toe? Het is al bijna november. ;)

Hoop van wel en dat iemand dit wil organiseren want dat blijft leuk en schept stress maar ook een leuke band.

Gewoon maar even een tip. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Gister hebben we de boiler bestudeerd en dat gaat wel lukken. Volgende week gaan we het proberen. 
Om mezelf te belonen heb ik een half bad gevuld en lekker met een spons geweekt. 

Overigens heb ik een reactie gekregen van de website "voor elkaar", op mijn oproep om hulp voor de boiler. 
Dat is wel echt tof. 

Ik kreeg ongevraagd een heftig bijbelverhaal via de whatsapp wat voor mij persoonlijk echt wel confronterend is. Ze mag natuurlijk sturen wat ze wil maar ik heb nu toch even een streep getrokken. 
Ik was er al een beetje bang voor. Ze is erg aan het doorslaan in het willen bekeren van mensen. 
Ben er erg over aan het nadenken hoe ik haar nu echt duidelijk kan maken dat ik geen behoefte heb aan haar kerkgemeenschap om me daarbij aan te sluiten. 
Ik wil haar niet kwetsen in haar nieuwe missie. 

 

bewerkt door CoconutWoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@CoconutWoman Dat kun je toch gewoon eerlijk en respectvol aangeven. Kom je voor jezelf op en weet zij dat ook. Misschien kan ze dat zelfs wel waarderen. Fijn dat je weer schrijft/bijdraagt hier! Hoop dat die boiler het snel weer doet. Ben zelf zo een koukleum haha. Moet er niet aandenken. Krijg het al koud als ik het lees. Zou echt gaan gillen als ik koud moet gaan douchen, ben ik echt een mietje in :D

Hou je goed.

Fijne avond allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Spud:

En nog eens even iets. Ik had bericht van lootjes trekken in mijn mailbox.

Iets wat ik ooit uitgeprobeerd heb om de lootjes goed te verdelen toen ik dat regelde.

Ik vroeg me af of er dit jaar weer sinterklaasgedichtjes komen naar elkaar toe? Het is al bijna november. ;)

Hoop van wel en dat iemand dit wil organiseren want dat blijft leuk en schept stress maar ook een leuke band.

Gewoon maar even een tip. ;)

Lars heeft dat vorig jaar georganiseerd. Maar hij leeft helaas niet meer.

Als niemand het oppakt, wil ik het wel doen. Zou hij ook fijn hebben gevonden.

Lees het wel of er interesse voor is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Spud en Smaragd. 

Ik vind dit moeilijke dingen. Om hulp te vragen en mn grenzen aangeven. 
Het was altijd een reden om de kroeg in te duiken en met een kater in bed te liggen. Dan ging de wereld vanzelf aan me voorbij. 

Ik heb een eerlijke reactie gestuurd en nu bindt ze in. Ik zit echt niet te wachten op ongevraagde bijbelverhalen via whatsapp. Vooral niet als dat propageert tot homo haat. 
.............. 
Ze zal wel niet goed weten wat ze doet zullen we dan maar denken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van de Na meeting. Weet niet wat ik ervan moet vinden.

Veel knuffels en bemoediging. Heb het idee dat ik iedereen daar moet opvangen en ondersteunen, natuurlijk onzin.

1 vrouw zei, kan niet geloven dat jij een alcoholist bent, daar zie je er te goed voor uit. Denk dat die die vrouw geestelijk niet goed is en dat maakt ook niet uit.

Weet niet of dit het voor mij is, wel hele lieve kwetsbare mensen. Ook veel jongeren. Wat moet ik nou? 

Kon niet eens mijn eigen verhaal doen eigenlijk, dan heeft het ook weinig zin denk ik. Voelde mij meer hulpverlener daar. Baal ervan want ik doe het ws zelf.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei CoconutWoman:

D. Ik zit echt niet te wachten op ongevraagde bijbelverhalen via whatsapp. Vooral niet als dat propageert tot homo haat. 
.............. 
Ze zal wel niet goed weten wat ze doet zullen we dan maar denken. 

 

Ze heeft dat recht om daar in te geloven. Goed voor jezelf opgekomen!

Ik vecht niet meer tegen dit soort mensen, teveel lieve normale mensen die wel zelfstandig kunnen denken. Heeft ook niets met alcoholisme te maken. Denk dat alcoholisten ook meer verdraagzaam zijn dan dat soort mensen maar goed, thats me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voelt goed toch, @Grumpie? Ik weet dat ik mezelf ook alleen maar beter voel als ik niet drink. Mijn ex heeft contact gezocht en mijn eerste gedachte is -Waar is die drank?- Nouja, niet hier. 

Ik zou willen zeggen dat slapen beter gaat, maar ik vind mezelf nog regelmatig ergens anders dan in mijn bed 's nachts. Het is angst en paniek vooral. Het voelt alsof het me langzaam mijn nek omdraait.

Ik zou willen zuipen alsof mijn leven ervan afhangt. Het zou alleen niet de eerste keer zijn. Maar ergens zou ik wel willen roepen of schreeuwen:Help. 

Maar ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen mag geloven wat hij/zij gelooft. Als het om homohaat gaat ben ik alleen wel een beetje oordelend. Sorry. Wie is wie om elkaar te veroordelen. Er zijn vele zondes in de wereld. Ik geloof vooral in wat ieder voor zichzelf denkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei bumperjim:

Ja als het "even" is. 

Maar van 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts, slechts onderbroken door 2 keer eten en 25 keer roken is een ander verhaal. 

Sorry Jim dat is ook niet leuk. Maar je brengt het wel heel zwart/wit nu. Moest zelfs gniffelen, niet fijn dit nee. Ga praten met haar, wat het met jou doet etc.

Heb met je te doen maar ik lees maar 1 kant van het verhaal, haar verhaal zal anders zijn natuurlijk. Goed wel dat je het deelt, love candy crushhhhhhhh:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Smaragd:

Sorry Jim dat is ook niet leuk. Maar je brengt het wel heel zwart/wit nu. Moest zelfs gniffelen, niet fijn dit nee. Ga praten met haar, wat het met jou doet etc.

Heb met je te doen maar ik lees maar 1 kant van het verhaal, haar verhaal zal anders zijn natuurlijk. Goed wel dat je het deelt, love candy crushhhhhhhh:))

Nou ja er zijn van die dagen. Dit is een extreem voorbeeld natuurlijk. 

Haar verhaal is ongetwijfeld anders maar die 150 euro is gewoon een feit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...