Spring naar bijdragen

Lorazepam en fluoxetine


Kajomidy

Aanbevolen berichten

Hallo ieder , 

Ik ben een man van 51 , 4 maanden geleden kwam ik overspannen thuis te zitten van het werk. Af en toe had ik last van tinnitus maar niet zo erg. 2 maanden later weer het werk gaan opbouwen maar toen kreeg ik een terugval en toen begon de ellende. Onophoudelijk piekeren , snachts niet kunnen doorslapen , angstsaanvallen en af en toe heftig tinnitus. Ik kreeg lorazepam 1 mg en dacht genezen te zijn. Ik slikte 1 a 2 per dag tot het op was en ging het weer fout en kreeg net voor het weekend nog een doos van 30 stuks.  De maandag daarop met fluoxetine gestart en ik ga vandaag de 3e week in . Ik heb nog 9 stuks lorazepam en wil er vanaf blijven maar dat is erg moeilijk . Snachts word ik zwetend en angstig wakker en slik er dan maar weer 1. Ook omdat ik nu sinds een week constant tinnitus heb alsof er 2 fluitketels in mijn oren zitten . Mijn huisarts zegt hou vol en gooi de lorazepam weg de fluoxetine heeft nog 2 weken de tijd nodig dan zal je tinnitus ook minderen . Het is heel erg moeilijk de tinnitus is soms gekmakend en de lorezapam geeft enig verlichting .

Ik heb hier een verhaal gelezen van iemand met tinnitus en lorazepam gebruik en vroeg me af hoe het daarmee gaat of iemand anders ervaring met wat ik meemaak ? 

Mvg , johan 

 

bewerkt door Kajomidy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kajomidy Na het begin van mijn tinnitus ben ik (meer) temazepam gaan slikken, elke nacht. In het begin werkte de temazepam zowel goed op het in slaap komen als op het zachter en milder maken van de tinnitus - de tinnitus was een half uur na inname zelfs even weg - fijn, dacht ik. Maar die werking werd binnen enkele maanden minder en ik wilde niet verder ophogen. Inmiddels ben ik al maanden aan het afbouwen (heeeel langzaam) en is het effect van de benzo tamelijk klein; het geluid van de tinnitus is meer aanwezig bij het inslapen, maar ik val wel in slaap. Mocht je meer vragen hebben, Johan, dan stel ze gerust; je kunt degene van wie je iets hebt gelezen over lorazepam en tinnitus ergens attent op maken met apestaartje en dan de gebruikersnaam kiezen (zoals ik ook bij jou nu heb gedaan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo briba, 

Bedankt voor je reactie 

Ik heb altijd al wat tinnitus gehad maar dat was uit te houden sinds 2 weken is het bizar hard .

24 uur per dag....

Ik vermoed dat het komt door de fluoxetine maar huisarts zegt hou vol het komt goed 

Het is dusdanig snerpend dat ik niet normaal kan functioneren en amper buiten kom 

Stoppen of doorgaan......ik ben benieuwd hoe dit afloopt 

Groetjes johan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat had ik al gelezen 

Ik kreeg fluoxetine tegen onrust en piekeren nu 3e week in maar het oorsuizen wat ik had is sinds verleden week dinsdag zwaar erger geworden.

Huisarts zegt hou vol tot eind volgende week miss stopt het maar ik twijfel heel erg 

Is er een andere ad die geen oorsuizen als bijwerking heeft ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Kajomidy:

Ja dat had ik al gelezen 

Ik kreeg fluoxetine tegen onrust en piekeren nu 3e week in maar het oorsuizen wat ik had is sinds verleden week dinsdag zwaar erger geworden.

Huisarts zegt hou vol tot eind volgende week miss stopt het maar ik twijfel heel erg 

Is er een andere ad die geen oorsuizen als bijwerking heeft ???

Ik heb ook tinnitus al jaren ik heb ook fluoxetine gehad kan oorsuizingen veroorzaken kan de dokter niet een andere  Ad voorschrijven kies zelf ik ben geen dokter liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 28-10-2019 om 07:48 zei Kajomidy:

Hallo ieder , 

Ik ben een man van 51 , 4 maanden geleden kwam ik overspannen thuis te zitten van het werk. Af en toe had ik last van tinnitus maar niet zo erg. 2 maanden later weer het werk gaan opbouwen maar toen kreeg ik een terugval en toen begon de ellende. Onophoudelijk piekeren , snachts niet kunnen doorslapen , angstsaanvallen en af en toe heftig tinnitus. Ik kreeg lorazepam 1 mg en dacht genezen te zijn. Ik slikte 1 a 2 per dag tot het op was en ging het weer fout en kreeg net voor het weekend nog een doos van 30 stuks.  De maandag daarop met fluoxetine gestart en ik ga vandaag de 3e week in . Ik heb nog 9 stuks lorazepam en wil er vanaf blijven maar dat is erg moeilijk . Snachts word ik zwetend en angstig wakker en slik er dan maar weer 1. Ook omdat ik nu sinds een week constant tinnitus heb alsof er 2 fluitketels in mijn oren zitten . Mijn huisarts zegt hou vol en gooi de lorazepam weg de fluoxetine heeft nog 2 weken de tijd nodig dan zal je tinnitus ook minderen . Het is heel erg moeilijk de tinnitus is soms gekmakend en de lorezapam geeft enig verlichting .

Ik heb hier een verhaal gelezen van iemand met tinnitus en lorazepam gebruik en vroeg me af hoe het daarmee gaat of iemand anders ervaring met wat ik meemaak ? 

Mvg , johan 

 

Help ik weet geen raat meer door afbouwen wat moet ik doen dit is te erg depressief en angst   Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Op 30-10-2019 om 21:52 zei Kajomidy:

Ja dat had ik al gelezen 

Ik kreeg fluoxetine tegen onrust en piekeren nu 3e week in maar het oorsuizen wat ik had is sinds verleden week dinsdag zwaar erger geworden.

Huisarts zegt hou vol tot eind volgende week miss stopt het maar ik twijfel heel erg 

Is er een andere ad die geen oorsuizen als bijwerking heeft ???

Ik heb precies hetzelfde als jou!! Ik ben ook begonnen met fluoxetine heb constant oorsuizingen. Gekmakend

ik ga er vandaag denk ik mee stoppen, hoe is dit voor jou afgelopen?

hopelijk lees je dit nog of heeft iemand anders advies. Ik slik het nu ook drie weken. 

bewerkt door vincentraoul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...