Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 27-10-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieve mensen,

Hoe hebben we deze nacht gepit? Een beetje redelijk? Ik kon gisterenavond weer eens niet in slaap vallen van wege de hitte, pffttttt. Nou weet ik dat ik toch wel een keertje  in slaap val die nacht dus das niet erg maar de onrust die die hitte teweeg brengt is balen. Maar ik heb het weer gehaald hahahhahaha.

Goed, wat ga ik vandaag doen? Eu eens kijken...… Bed op maken, dieren knuffelen, terras schoon maken, was doen, heb nog shoarma over van de schotel van gisteren, ga eens kijken of dat lekker is in de zuurkoolstamp...………..ehen vanmiddag een nieuwe game spelen, dus weer zat leuke dingen te doen. Maar toch altijd weer fijn als de nieuwe week begint en ik kan gaan werken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bolletje en @Cyclad58 kan nog net. Moet nog ernstig wennen aan de tijdsverandering. Heb nu al ernstige trek.

Balans na een week zonder benzo's het gaat goed. Natuurlijk waren er moeilijke momenten maar over het algemeen ben ik blij, zeer blij. Moeilijk: dagje weg met vriendin was leuk maar zeer druk hoofd in bed s'avonds en dan dus niet slapen (so be it), een mondhygeniste die blijkbaar verhuisd was en die ik dus niet kon vinden: paniek en hoge tranen. Onnodig> nwe afspraak is gemaakt. En zo gaan we gewoon verder met piekjes en daaltjes. Ik hoop dat jullie allemaal een fijne zondag hebben en kunnen genieten van de zon.

Huisvrouw

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hier gelukkig na gisteren een betere nacht. En dan nog niet eens in mijn eigen bed, maar dat van de jongen die ik een week geleden heb ontmoet en nu voor de derde keer in een week een date mee had... Ik vond het heel spannend maar had vannacht wel heftige dromen, maar geen nachtmerries die ik me nog herinner. Ik voel me wel heel moe nu, gisteren langs het strand gelopen en daarna bij hem thuis gegeten en wat is het weer leuk als iemand die je stiekem toch wel een beetje leuk vindt, moeite voor je doet en voor je kookt en je daarna lekker cosy tegen elkaar aan kunt kruipen op de bank.

Ik heb al een tijdje vooral veel dates gehad met mensen die andere doelen hadden dan serieus worden op een bepaald moment, en aangezien ik niet lekker in mijn vel zat, heb ik het maar helemaal aan de wilgen gehangen een tijd... Ik besefte me inderdaad net dat (nav een opmerking van iemand op de dagdraad gisteren), dat ik me al zoveel beter voel fysiek dan een tijd geleden. Maar als ik de 'normale' dingen doe die ik een jaar geleden deed zonder erover na te denken, is het verschil dan weer heel groot of als ik een terugslag krijg die ik niet verwacht, voelt het verschil per dag gewoon heel groot. 

Ook neem ik de werkelijkheid dagelijks nog niet helemaal waar zoals het zou moeten, mijn geheugen is wel weer redelijk OK (soms test ik het nog wel door te proberen te herinneren wat ik allemaal gezegd of gedaan heb), maar het is alsof ik de lucht wel zie maar niet altijd voel, al zing ik af en toe wel weer mee met muziek. Mijn zelfvertrouwen is nog wel heel broos, morgen een sollicitatiegesprek, erg spannend, maar ik probeer het per dag te nemen. 

Ik zat gisteren met die jongen te praten over alle reizen die ik gemaakt heb en de mooie gevoelens die ik daarbij heb ervaren, dat wil ik zo graag weer gaan ervaren... Elke nacht die roet in het eten gooit is moeilijk, en die zal ik alleen moeten doorstaan, maar ooit zullen die overgaan... Een tijdje geleden had ik nog regelmatig zelfmoordgedachten en was ik nog zover van het pad af, en kwam ik hele dagen niet uit mijn bed en zat ik alleen social media te bekijken hoe leuk andere mensen het hadden. 

Ik voel soms weer een beetje betrokkenheid bij de wereld en ben wel bang dat ik faal, maar weet als ik het niet probeer dat het me dan ook niet gaat gebeuren... En mijn natuurlijke houding is dat ik overal op af ga en alles wil proberen, soms in het verleden misschien wel teveel... En dat ik mezelf dan eerder moet afremmen. Maar de verbondenheid met mensen en het leven is waarvoor ik het weer wil doen, en het feit dat ik dat soms weer ervaar is zoveel waard. Benzo's hebben me letterlijk gedisconnect van de rest van mensen en het leven en me er buiten gezet. 

@bolletje Hopelijk heb je lekker met je dieren geknuffeld, ik heb 2 katten thuis (mijn huisgenoot past daar nu al maanden op omdat ik niet in mijn eigen huis woon) en ik mis ze allebei heel erg. 

@Huisvrouw Klinkt goed, fijn dat je een goede week gehad hebt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

Nou tot zover mijn goede dag en bui... nu zit ik hier weer huilend van de paniek en een hoge hartslag en ben ik het positieve gevoel volledig kwijt en ben ik weer zo bang voor de nacht die komt... Zo gaat het op en neer en is mijn hoop weer verdwenen :unsure:

Die golven dat het omslaat zijn echt bruut maar horen echt bij benzo ontwenning. Het enige wat je kan en hoeft te doen is doorademen en weten wachten tot ze weer wegtrekken. Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...