Spring naar bijdragen

Zondag 27 oktober 2019


nancy

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden zei fleurtje:

Ik zeg wat ik wil.

Je vader ging twee jaar geleden dood maar hij is er nog steeds, je man heeft verlammingsverschijnselen maar kan blijkbaar zo lang werken dat je loopt te klagen dat hij nooit thuis is. Jij bent de helft van de tijd op sterven na dood en toch blijkt het nooit echt serieus genoeg.

Intussen loop je hier wat te kankeren op anderen.

Lees jezelf een keer terug. Misschien leer je er iets van

Tja:wacko::huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry mijn uitschrijving loopt niet op rolletjes ben ermee bezig.

Maar maak gewoon maar van de gelegenheid gebruik om te vertellen dat ik volledig buiten mijn comfortzone gegaan ben om een kat tam te maken.  Normaal is mijn ding dat die katten zelf laat kiezen wanneer ze contact willen dus ze niet zomaar oppakken en op schoot nemen.

Met deze kat heb ik dat wel gedaan dankzij de hulp en ondersteuning van de stichting waar ik voor werk. Want ik had echt vertrouwen nodig om dat te doen.

En toen ik het eenmaal deed, dat katje pakken en dwingen op schoot te zitten. En eigenlijk nog twijfelde of ik haar hiermee niet meer zou beschadigen dan dat andere? Kwam mijn rode kater ons begeleiden heel lief! Hij stelde mij eerst gerust personeeltje je doet het goed met deze kat. En toen liet hij dat kleine katje zien wat fijn is aan mensen. Hij likte haar eerst geruststellend over haar bolletje en gaf haar een kopje. En toen demonstreerde hij zo een beetje wat wij mensen met ons handen kunnen doen en wat fijn voelt.

Ze was daardoor niet volledig overtuigd natuurlijk maar sprong rustig van mijn schoot. Nu wordt ze nog niet graag opgepakt maar begint er elke dag meer van te genieten.

Dus dat is goed. Nu nog kijken of ze het bij de dierenarts trekt want daarom moet alles zo snel.  Ik heb haar geadopteerd vanaf het begin dat ik haar ophaalde bij de dierenarts omdat ik zag dat ze tam kon worden. Maar die regels en formaliteiten moeten natuurlijk opgevolgd worden. Ik moet haar dus klaarstomen voor haar chip en enting.

Gaat zeker lukken! Als je open staat voor tips en adviezen en je bewust bent dat je niet het enige kattenvrouwtje bent en hele leuke mensen treft om mee samen te werken. Ik word van alle kanten geholpen vanuit de natuur en ook spontaan vanuit mensen. Maar ik kan in ieder geval weer doen wat ik graag doe, kattenvangen en katten helpen.

En in een vorm die beter bij me past, vrijwillig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cool @Spud

Ik moest onlangs nog aan je denken. Zag een filmpje van twee vrouwen die een 'kattencafe' hadden opgestart. Asielkatten hadden een grote ruimte om rond te lopen met allerlei hoekjes en speeltjes en mensen konden daar dan iets komen drinken. Elke kat had een nekbandje om in een bepaalde kleur dat aangaf of t een verlegen, een spring in t veld of bv een knuffelkat was. Ze konden dus ook allemaal geadopteerd worden. Maar er kwam bijvoorbeeld ook een mama met haar kindje dat licht autistisch was en moeilijk contact kon maken met mensen maar wel met dieren. Of oudere mensen die zrlf niet meer konden zorgen voor een kat.

Aan alle goede dingen zitten waarschijnlijk ook minder goede kanten maar ik vond t een supertof initiatief. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Gister was fijn met de visite. Ik vind het fijn om met iemand over geloof te praten maar ze dringt wel erg haar kerk op. 
Wat wel bijzonder was, mijn trauma hondje ging direct bij haar zitten. Dat doet ze nooit, ze is altijd erg schuw naar mensen. 
We zijn naar het park gegaan met alle hondjes. 
Vandaag een relaxdag, vanavond een fotoafdruk halen bij fotograaf van een shoot van vorige week. 
Morgen weer discipline en aan het werk. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig wordt het nooit meer winter.....Maar ik ben voorbereid! Ha!! 

Met die steunzolen en mijn voetproblemen werk ik voornamelijk om schoenen te kunnen betalen...

Maar: voeten doen een stuk minder pijn. Steunzolen rocks . (mijn elf kilo minder zal ook wel wat doen) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde iets van formule 1 vanavond om 8 uur. (kan het mis hebben hoor, misschien was het voetbal) Veel plezier haha. Ik kijk het allemaal niet. Ik heb wel zin in pizza nu trouwens.:D Heb ook geen zin om te koken en het is wel een beetje etenstijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cleo, ik lees wel vaker dat jij je dingen persoonlijk aantrekt
die eigenlijk helemaal niets met jou te maken hebben, jammer
vind ik dat. Als nog drinkende voelde ik me net zo heel vaak,
alsof de hele wereld om mijn universum draaide en ik daar best
vaak nog slachtoffer van was ook. Maar sinds ik echt gestopt ben
gelukkig helemaal niet meer. Je schoonzus stelde een algemene vraag
kun jij er niet aan voldoen, dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen, toch?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als schoonzus aan jou vraagt om lege flessen is dat niet echt fijn.  

Voor een drankwinkel is dat wel leuk, al die flessen. Maar in huis? Wie gaat al die flessen in januari naar de glasbak brengen? Waar moet dat ding staan? In een normale huiskamer past het amper. 

Wat een rare dag is het. Ik moet nog koken. :huh: Moet erg nadenken of ik nu eigenlijk een uur geleden al had moeten eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wijnfles-kerstboom stuk en het feit dat je schoonzus daarvoor nog zei dat ze het belachelijk vond dat haar kennis 's middags in de supermarkt dronken was, was vast niet bedoeld om jou rot te laten voelen. Of onbegrepen. Ik weet niet of ze bekend is met verslaving, maar het lijkt van niet. Ze zal je anders niet vragen om lege flessen te verzamelen? De energie die je hebt kun je volgens mij beter steken in wat je juist wél een goed gevoel geeft. Anders put je jezelf inderdaad uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lonster:

Moet erg nadenken of ik nu eigenlijk een uur geleden al had moeten eten.

Ik ook. Normaal eet ik zo rond 7 uur. Maar vanavond heb ik helemaal geen zin om iets te maken. Ik twijfel al een uur over eten bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...