Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 26 oktober


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Ook op zaterdag staat de huiskamer open. 

Ik lees positieve berichten, maar ook berichten van mensen die het heel moeilijk hebben. 
Goed om te lezen dat @mevrouwtje54, @Meisjeamsterdam, @doorbijter en @Leen progressie maken in hun afbouw. Ook al gaat het wellicht niet snel, elke dag kom je een stap dichter bij het gewenste eindresultaat: geen benzo's meer. 

Ik was er zelf deze week weinig, druk gehad met werk en veel tijd verloren door files op de A2 en A12. Dan blijft er weinig tijd over voor andere zaken en dat merk ik nu. Hoewel ik goed heb geslapen stond ik vanmorgen weer wat onrustig op. Dat begint nu weg te trekken. Vandaag 2 verjaardagen, straks even naar buiten om wat frisse lucht op te snuiven. 
Over een maand ben ik 2 jaar van de Lorazepam af. Dat is lang, en ik besef echt dat het veel beter gaat dan 2 jaar terug. Nog niet alles is zoals het was, maar het gaat de goede kant op. En slechte dagen zullen er altijd wel zijn. Die had ik vroeger vast ook, maar toen stond ik er niet bij stil. Nu wel, en dat is eigenlijk niet goed en niet nodig.

Jullie nog plannen vandaag? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen :)

Bijna 2 jaar alweer @Cyclad58 dat is inderdaad een lange tijd, het herstel gaat zo langzaam, maar gelukkig gaat het de goede kant op. Hopelijk kan je dit weekend een beetje bijkomen van je drukke week. 

Ik had even een stapje terug gedaan van het forum, op zich gaat het best oké hier. Wel wat dagelijkse klachten, maar met wat afleiding is het te handelen. Vandaag weer een jaartje ouder geworden :) ik vier het verder niet, alleen mijn ouders komen eten... 

Fijne dag iedereen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen:)Ik was om 5 uur nog wakker.Ik zit dus nog steeds aan de koffie,niet zo slim misschien, ik heb het een dag laten staan maar keek echt scheel van de hoofdpijn dus probeer het wel te minderen.Zou vandaag haarverf binnen krijgen maar dat wordt pas maandag,wel jammer had ik me een beetje mens kunnen voelen.Heb het gevoel dat ik geen zuurstof in mijn hoofd krijg en kan niets in mij opnemen of mijn nek draaien, en rond kijken lijkt ook niet te werken de laatste weken mijn oogspieren liggen ook plat,volgens mij is alles verdoofd geweest:huh:

 @Cyclad58 Fijn hoor dat het steeds beter met je gaat,wat een weg is het toch.

Gefeliciteerd @EefjeJ Soms is een rustig etentje net genoeg om toch een fijne dag te hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allen! 

Ik tikte dan gisteren wel een positief bericht over waar ik allemaal mee bezig ben... maar werd vannacht weer keihard teruggegooid in de afbouw en alle gevolgen. Ik kwam relatief vrolijk thuis van de voorstelling Willem van Oranje, waar een vriend van mij in speelde als acteur. Daarvoor hadden we gezellig gegeten en ik weet van mezelf dat ik redelijk op tijd in bed moet liggen, omdat ik niet meer in slaap kom na ongeveer 07:00 's morgens. Daarvoor word ik vaak wakker, en droom en nachtmerrie ik veel, maar val ik meestal nog wel in slaap. 

Vannacht werd ik voor mijn gevoel weer helemaal terugggeworpen in alle angstbeelden, afgrijselijk gedroomd over brandstapels (kwam in het theaterstuk voor), mensen die tegen me schreeuwen en constant het gevoel dat ik tijd kwijtraak terwijl ik die ook gelukkig zou kunnen doorbrengen. En dan weet ik dat het is dat ik de wereld nu zo ervaar, maar dat hij niet zo is... en dan voelt het allemaal zo zinloos. Ik voel me dan gewoon geen moment rustig, kalm en gerust en lig te wachten in bed met allerlei ongewenste gedachten die vanuit het niets komen en boze/beangstigende stemmen/beelden die ik ooit ergens eerder in een film oid heb gehoord.

Ik ben bang dat ik te laat ben, om mijn dromen waar te maken, om een liefhebbende partner te krijgen (ben net 39 geworden), weer te genieten van het leven en moeder te worden... Dat beheerst ook mijn gedachten 's morgens en daar kan ik niks aan doen, zet altijd mindfulness aan, maar dan krijg ik letterlijk rillingen en kan ik niet meer stil blijven liggen door de nervositeit... En ook nu ik weer sollicitaties heb ben ik alleen maar zo bang om afgewezen te worden en het niet te kunnen (wel in mijn CV, maar niet op dit moment), dat ik de wereld voor de gek houd ofzo... 

Was van plan weer naar mijn eigen huis te gaan, maar nu na zo'n nacht durf ik dat niet meer... 

@EefjeJ Gefeliciteerd! Ik vierde mijn verjaardag een paar weken terug ook niet, meestal zorg ik dat ik op vakantie ben... maar nu voelde ik ook helemaal geen reden om het te vieren. 

@Cyclad58 Fijn te weten dat het uiteindelijk een beetje op de achtergrond verdwijnt en 'ineens' twee jaar geleden is! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ van harte met je verjaardag. Snap t helemaal dat je t niet viert. Ik heb t al 5 jr niet gevierd, ook wel iets om triest van te worden

@Cyclad58 hoop dat je t weekend een beetje tot rust kan komen. En al 2 jr van de benzooi af, ik zou er momenteel een moord voor doen om zover te zijn....

@Meisjeamsterdam als ik lees wat je allemaal gedaan hebt gisteren vind ik het niet zo vreemd dat je je nu wat minder voelt. Je mag al blij zijn dat je al die dingen kunt doen. Ik zou er niet aan moeten denken en ik denk een heleboel mensen op dit forum met mij niet. En natuurlijk ben je niet te laat om je dromen waar te maken.....laat je door die gedachte niet tegenhouden hoor. 

Zelf ben ik nu 3 dagen alleen thuis. Bouw de hele week al niet af, maar ga me niet echt beter voelen. En mis de jongens ontzettend. Al weet ik dat ze met ontzettend gezellig hebben. Zal blij zijn als ze morgenmiddag terug zijn. Dat helpt denk ik ook om me ergens toe te zetten. Sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren. Momenteel kom ik nl tot helemaal niets. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Meisjeamsterdam ik leef met je mee, waar jij over schrijft, afschuwelijke nachtmerries en beelden. Dat is heel herkenbaar en ligt echt aan het ontwennen. Ik kon ook geen nieuws meer kijken. Ik heb maandenlang geen tv gekeken in de tijd dat ik het zo extreem had. En toen kreeg ik per ongeluk mee dat de notre dame was afgebrand en had ik daar meteen een extreme nachtmerrie over. Ook die dwangmatige beelden. Ik sloot mijn ogen en zat tegen slaap aan en opeens verschenen er enge beelden voor mijn ogen en werd ik overstuur wakker. Ik vind dit echt afgrijselijk en heb er destijds met bijna niemand over gepraat. Maar het gaat weg! Echt! Het heeft maanden geduurd en het werd heel langzaam minder. Ik heb het nog nooit eerder in mijn leven ervaren alleen tijdens het afbouwen. De ene krijgt hevige geestelijke ontwenningsklachten de ander lichamelijk en sommige allebei. Hoe lang ben je er inmiddels vanaf? Dikke knuffel voor jou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ van harte! 
Hallo Allen,
Afgelopen donderdag hoorde mijn moeder van de arts uit het ziekenhuis dat haar tumor in categorie 4 zit. De zwaarste categorie. Erg heftig! Over een dag of tien willen ze de behandeling starten. Bestraling en chemo. De arts zei dat het symptoom bestrijding is en dat ze haar nooit kunnen genezen. Ik wil nog even niet denken aan de afbouw van de zopiclon. Met mijzelf gaat het redelijk ok. Erg brak in de ochtend nog altijd. Ik ga zo weer even zwemmen. Sterkte Allemaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lightspacer:

@EefjeJ van harte! 
Hallo Allen,
Afgelopen donderdag hoorde mijn moeder van de arts uit het ziekenhuis dat haar tumor in categorie 4 zit. De zwaarste categorie. Erg heftig! Over een dag of tien willen ze de behandeling starten. Bestraling en chemo. De arts zei dat het symptoom bestrijding is en dat ze haar nooit kunnen genezen. Ik wil nog even niet denken aan de afbouw van de zopiclon. Met mijzelf gaat het redelijk ok. Erg brak in de ochtend nog altijd. Ik ga zo weer even zwemmen. Sterkte Allemaal....

Wat vreselijk! Heel veel sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annie87:

@Meisjeamsterdam ik leef met je mee, waar jij over schrijft, afschuwelijke nachtmerries en beelden. Dat is heel herkenbaar en ligt echt aan het ontwennen. Ik kon ook geen nieuws meer kijken. Ik heb maandenlang geen tv gekeken in de tijd dat ik het zo extreem had. En toen kreeg ik per ongeluk mee dat de notre dame was afgebrand en had ik daar meteen een extreme nachtmerrie over. Ook die dwangmatige beelden. Ik sloot mijn ogen en zat tegen slaap aan en opeens verschenen er enge beelden voor mijn ogen en werd ik overstuur wakker. Ik vind dit echt afgrijselijk en heb er destijds met bijna niemand over gepraat. Maar het gaat weg! Echt! Het heeft maanden geduurd en het werd heel langzaam minder. Ik heb het nog nooit eerder in mijn leven ervaren alleen tijdens het afbouwen. De ene krijgt hevige geestelijke ontwenningsklachten de ander lichamelijk en sommige allebei. Hoe lang ben je er inmiddels vanaf? Dikke knuffel voor jou

Hallo meisje. Bij mij nog aschuwelijker. Ik droom alleen van overleden mensen. Slaap maar 2uur onder quetiapine. Ik kan uit mezelf niet meer slapen na 3 jr benzos. Gisternacht stond mijn lijf in brand. Daarna angstgevoelens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanhopige het is hier geen wedstrijd van wie het ergste heeft, we lijden allemaal onze eigen sores. En dromen over overleden mensen  betekend dat je aan het verwerken bent van oud zeer. Zodra je het verwerkt hebt kun je het een plaatsje geven en heb je er geen last meer van,  dus (dood). Dus heel goed dat je zo droomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...