Spring naar bijdragen

Voorstellen


Tiem

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Inmiddels slik ik 2 jaar Alprazolam (1,5mg) per dag. Vandaag heb ik de arts gemaild omdat ik wil stoppen. Een enorme stap voor mij en ben erg bang voor het traject. 
 

Toen ik twee jaar geleden begon met medicatie (slik er ook citalopram bij) was ik niet bij zinnen en zag de consequenties en gevaren niet in. Inmiddels ben ik zo afhankelijk van de medicatie, dat het me angstig maakt.

Ik las hier veel lotgenoten en daarom besloten me hier bij te voegen. Wellicht heb ik dat steuntje in de rug wanneer het afbouwen gaat beginnen straks.

 

Tiem


 

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie afgebouwd op basis van schema van de arts? Of hebben jullie in een centrum gezeten?

Hoe hebben jullie de controle kunnen houden op het niet toegeven aan de lichamelijke (of geestelijke?) vraag naar de medicatie? Momenten van zwakte? Of de sterke wil om door te zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tiem

Welkom op het forum. 

Alle eerst wil ik je uitnodigen in de huiskamer die kan je vinden onder ditjes dagjes en dag draad, hier bespreken we alles per dag.

Om van benzo’s af te komen adviseren we iedereen de ashton manuel door te lezen dit is een leidraad om af te bouwen, deze kan je op google vinden in het Nederlands.

De meeste op het forum bouwen af via Diazepam met Tapering strips van de apotheek of door zelf te vijlen met de Microtapering methode.

Groetjes

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Tiem:

Beste allen,

Inmiddels slik ik 2 jaar Alprazolam (1,5mg) per dag. Vandaag heb ik de arts gemaild omdat ik wil stoppen. Een enorme stap voor mij en ben erg bang voor het traject. 
 

Toen ik twee jaar geleden begon met medicatie (slik er ook citalopram bij) was ik niet bij zinnen en zag de consequenties en gevaren niet in. Inmiddels ben ik zo afhankelijk van de medicatie, dat het me angstig maakt.

Ik las hier veel lotgenoten en daarom besloten me hier bij te voegen. Wellicht heb ik dat steuntje in de rug wanneer het afbouwen gaat beginnen straks.

 

Tiem


 

 
  •  

Welkom, @Tiem. Moedig dat je de stap zet om te willen stoppen. Voel je vrij om me te praten in onze dagelijkse huiskamer onder "Ditjes, Datjes en Dagdraad". Daar komen gebruikers, afbouwers en ervaringsdeskundigen bijeen en helpen wij elkaar door de moeilijke tijden heen. Ik zal straks het draadje "Onze huiskamer 26 oktober" plaatsen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-10-2019 om 20:48 zei Tiem:

Volgende week heb ik een afspraak met de arts. 
Hierboven zei iemand dat 1,5 mg niet veel is. Ben je dan minder afhankelijk? Gaat het afbouwen makkelijker?

hi Tiem,
Helaas maakt de hoeveelheid of de tijd die je het gebruikt niet uit in of je afhankelijk bent, of hoe de ontwenning zich zal  gedragen in je lichaam. Er zijn mensen voor wie dit niet heel moeilijk zal zijn, maar voor anderen is het nog steeds behoorlijk moeilijk.

hoe is het  met je ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...