Spring naar bijdragen

Evaatje

Aanbevolen berichten

Ik ben Eva, 36jr en ik drink dagelijks 4-8glazen vodka met redbull of sap. Soms begin ik s’ochtends al, soms pas eind vd middag. Ik schaam mij ontzettend. Isoleer mijzelf van sociale gelegenheden ondanks ik partner en kinderen heb. Ik heb al 5jaar last van paniek en angstaanvallen die voornamelijk door de drank komen. Ik voel mij dik, stom en zwak. Ondanks ik moeilijk om hulp durf te vragen heb ik hulp gezocht bij huisarts maar dat was geen succes. Ook de praktijkondersteuner en psycholoog was niet iemand die echt luisterde naar mijn hulpvragen. 3 maanden terug heb ik een afspraak bij Jellinek gemaakt maar vond de vragenlijst die ik toegestuurd kreeg erg onprettig. Ik wil liever niet op een soort “volgende nummertje” manier mijn verleden (weer) moeten vertellen. Zodoende heb ik de afspraak afgezegd en ben op zoek naar een andere manier van hulp hierbij. Ik wil stoppen maar ik zie even niet hoe en of waar wat mij meer zou aanspreken of waar ik mij veilig genoeg voel om deze schaamte te doorbreken. Alcoholisme is nog steeds iets waar de meeste mensen zich voor schamen..dus durf ook niet via mijn sociale contacten naar hulp of tips te vragen. Ik hoop dat ik hier meer informatie kan vinden en lees graag mee.

Stoppen met blowen en roken is mij makkelijk afgegaan maar drank.. dat blijkt toch echt heel lastig.

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eva, welkom.

Ik dronk (en soms nog) ook voornamelijk wodka. Gemengd met wat ook maar, want anders is het niet makkelijk weg te krijgen. Zo'n 3/4 liter minstens.

Je vertelt dat je je schaamt. Dat had ik (ook) heel lang. Tegenover iedereen in mijn omgeving, inclusief de GGZ waar ik In behandeling ben. De schaamte moest ik voorbij. Mijn psycholoog vond het niet eens zo bijzonder of ik wel of niet nuchter was maar wel (denk ik) of ik eerlijk was.

Ik heb het uiteindelijk wel gedaan, eerlijk zijn. En het gaf een enorme opluchting. Ik ben er niet vanaf, want dat is aan jezelf. Je wordt over het algemeen geen. nummer als je 26 of 27 bent.

Je bent geen nummertje zolang je jezelf kan presenteren. 

bewerkt door Myle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn schaamte willen doorbreken door na zoveel jaar hulp te vragen aan de huisarts. Na 2 min stond ik buiten met een aanmelding voor Jellinek. De eerste 2 andere keren dat ik hulp durfde te vragen bij de huisarts was voor de paniek en angstaanvallen en down voelen. Werd door verwezen naar de praktijkondersteuner die tegen mij sprak en dingen ging uitleggen alsof ik 7 was. Ik vertelde wat ik nodig dacht te hebben en dat ik al veel had opgezocht en onderzocht over de aanvallen en vertelde ook toen dat ik dronk. Er is compleet overheen geluisterd want hij ging op een papiertje tekenen hoe de wisselwerking van de aanvallen in elkaar zat :/ toen wist ik weer van; ah, dit wordt het ook niet. 

Het is iets wat mijn hele leven eigenlijk steeds gebeurd. Na een poos ga je denken dat je onzichtbaar bent of Chinees praat. Het drinken is zelfmedicatie. Ik voel mij (even dan) zorgeloos en vrolijk. Hoe ik mij eigenlijk na een zware jeugd wil en soms ook echt van binnen voel. Alleen wanneer ik dan toch teveel op een dag drink en dus blackouts krijg, met dubbele tong praat, me ergens tegen aan stoot of iets kapot laat vallen, vergeetachtig ben, snachts wakker liggen want mn lichaam/nieren doen zeer, niet durf te slapen door de aanvallen (zoals vannacht) dan haat en vervloek ik mezelf. Dat ik zo zwak ben dat ik hier niet mee kan stoppen.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Eva,
herkenbaar zo je schrijft, en toch..........
hulp komt niet atijd zo maar op jouw manier.
Mijn les was hulp te vragen..... èn aanvaarden.
Ook ik trof mensen die me niet snapten, die mijn
drinken bagatelliseerden. Ik dacht toen dus dat het
wel meeviel, zag immers anderen ook veel te veel drinken.
Maar diep van binnen wist ik wel dat ikzelf wel met mijn eigen shit aan de gang moest.
En toen ik dit forum ontdekte ging bij mij de knop pas echt om.
Geen smoesjes meer, hulp echt aangaan, de therapie volgen, maar nu om mezelf
en niet meer om schaamte, anderen en om stiekem door te blijven drinken.
Ik had een aanleiding mbt tot mijn dochter toen, die ook vlak voor haar puberteit zat.
En wat ik voor mezelf moeilijk vond, bleek als voorbeeld zijn voor haar wel een goede motivatie (voor mij dus).
Ik hield al zolang niet van mezelf. Maar gunde haar beter, méér.
Het stond haaks op wat men hier schreef; je moet het voor jezelf doen, maar werkte voor mij wel.
Het gaat dus niet om anderen, maar om jouw manier, hoe het ook werkt, als het werkt dan werkt het.
Het stuk over mezelf kwam ik even wel tegen en daar moest ik dus echt mee aan de gang.
Mijn jeugd, mijn trauma's, de genen van verslaving. Alles kwam voorbij, ook schaamte en schuld.
Niets is een reden om te drinken uiteindelijk, want dat stelde het verwerken uit.
Ik raad je aan, spring in het diepe, gebruik de hulpverlening en dit forum waar het voor is bedoeld
en hoe ze echt kunnen werken vóór jou en niet tegen jou. je bent je eigen vijand als je je kansen niet aangrijpt.succes meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Evaatje:

En @Myle , het is idd niet puur te drinken. Dronk je 3/4 liter dagelijks? 

Ik denk dat ik op anderhalf tot 2 liter per week zit -_-‘ (afhankelijk hoe ik mij voel en hoe hard ik wil vluchten van de realiteit) 

Mag ik vragen wat je allemaal doet bij GGZ? 

Ja dagelijks was het. Maar de hoeveelheid maakt uiteindelijk niet uit. Jij hebt een probleem. Daar wil je vanaf. Heel goed dus dat je je hebt aangemeld.

En wat ik doe bij de GGZ, ik zou haast willen zeggen -hier zo vlug als kan wegkomen-. Maar tot die tijd heb ik gesprekken bij een psycholoog en woon ik er begeleid (zelfstandig appartement met begeleiding). En vanuit hier ben ik bezig met fitness en vrijwilligerswerk. 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Myle:

Ja dagelijks was het. Maar de hoeveelheid maakt uiteindelijk niet uit. Jij hebt een probleem. Daar wil je vanaf. Heel goed dus dat je je hebt aangemeld.

En wat ik doe bij de GGZ, ik zou haast willen zeggen -hier zo vlug als kan wegkomen-. Maar tot die tijd heb ik gesprekken bij een psycholoog en woon ik er begeleid (zelfstandig appartement met begeleiding). En vanuit hier ben ik bezig met fitness en vrijwilligerswerk. 

Succes.

Dat is ook zo. Het gaat niet om de hoeveelheid maar om hoe je ermee omgaat. Wel heel goed van je dat je aan fitness doet en ook nog vrijwilligerswerk. Beide geven / helpen denk ik bij een beter gevoel over jezelf. Dank je wel voor het delen.

Het stoppen wil ik ook graag voor mijn kinderen doen. Ik wens ze niet hetzelfde en of dezelfde pijn wat mijn ouders mij hebben gegeven. (Beide geen alcoholisten maar wel kinderen van en dat heeft ze ook op een bepaalde manier gevormd en getekend en ongezonde keuzes laten maken dat weer effect heeft gehad op mij als kind) Ik wil mijn kinderen zoveel mogelijk intergenerationeel trauma besparen door de cirkel te verbreken en op te lossen. Het roken, gezonde relatie en openmind is mij iig gelukt.

 

bewerkt door Evaatje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds 6 weken erg bezig met andere wegen te zoeken. Zo heb ik via via Naltrexon kunnen krijgen om te nemen dmv Sinclair methode. Ik durf het nog niet te gebruiken want de bijwerkingen schrikken mij heel erg af. Zeker omdat ik al angst&paniek aanvallen heb en last van m’n hart. 

Er zijn steeds meer tekenen (net zoals ik toen ervaarde met stoppen met roken, wat ik dacht nooooooit te kunnen.. but tadaaaaa, bijna een jaar rookvrij :) dat mijn wil versterken. Vannacht gedroomd over dat ik aan het zwemmen was. Toen ik wakker werd toch ff opgezocht; Dromen over een zwembad met schoon water kan betekenen dat er een ommekeer in je leven zal gebeuren, dus bereid je voor op grote veranderingen. Maar maak je geen zorgen, deze veranderingen zijn waarschijnlijk goed, brengen veel geluk in je leven en helpen je om je doelen te bereiken.

(Baat het niet dan schaadt het niet denk ik maar zo ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het gebruik van naltrexon hoort psychotherapie en sociale begeleiding. Ook is het belangrijk dit middel consequent te blijven gebruiken. (gequote van een website)

------

Ik heb even gegoogled op Naltrexon. De bijwerkingen geven me vooral de creeps. Je moet alleen iets nietwaar? 

Ik weet niet wat de sinclair methode inhoudt. Maar een ongezond medicijn lijkt me niet de oplossing. 

Dromen over een zwembad lijkt me fijn. En die ommekeer, die kan je maken. Alsof het in de sterren lijkt te staan. (Sorry, zweverig, maar je kunt het)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Bob:

Ik heb zelf veel gehad aan de on-line cursus "30 dagen zonder alcohol" van Petra Moes. Die gaat (vooral) in op onderliggende zaken maar anders dan de hulpverlening die je tot nu toe had. Op petramoes.nl vind je meer informatie.

Ik heb het opgeslagen. Dank je wel voor de tip :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit angst gedacht lijkt verandering misschien een onontkoombare plicht.

Vanuit vrije wil kan het, eerst tastend en anderen volgend misschien en allengs zekerder en zelfstandiger, een heerlijke ervaring zijn.

Je ware zelf herontdekken en de ruimte geven om verder te groeien voelt als een enorme verrijking.

Dan realiseer je je ook hoe beperkt en beperkend het "genot" van verdovende middelen eigenlijk was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...