Spring naar bijdragen

Zondag 20-10-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

@Ties, Laat die beren maar broodjes smeren, voorlopig heb je al mooi een week te pakken, bam!

@niks, zucht zuigt, big time! Ze zeggen dat je het uit moet zitten maar misschien beter om het uit te lopen of sporten, steentjes keilen over het water enz. beetje actie hielp mij altijd wel om het uit te zingen. :rose:

bewerkt door Maverick
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bob:

Ja, ik verbaas me ook over je aanhoudende craving, @Adrian. Ik heb dat zelf alleen de eerste tijd nog wel gehad, tot pakweg twee jaar nadat ik er helemaal mee gestopt was. En dat werd ook steeds minder vaak en minder hevig en ik kon het ook steeds makkelijker bewust sturen.

Heb je nu eigenlijk al die jaren helemaal niet meer gedronken of toch af en toe nog wel eens wat?  

Ik heb al die jaren niet meer gedronken. Om precies te zijn sta ik nu 2 jaar en 8 maanden droog. Voor mij blijft het een strijd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier @Reacher ! :)

Ik ging net shag halen(lenen?) bij mijn buurvriend. Is hij al voor de 4e keer op rij dat ik hem zie of spreek deze week flink aangeschoten, zelfs dronken. We haalden weleens samen alcohol omdat hij een scooter heeft, maar dit is wel erg vaak en alleen voor hem lijkt me. Nouja ik kan misschien eens met hem erover praten als hij nuchter is. Hij wilde me iets belangrijks vertellen wat hij 5 seconden later alweer vergeten was. :unsure:Niet leuk om hem zo te zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Adrian:

Om precies te zijn sta ik nu 2 jaar en 8 maanden droog. Voor mij blijft het een strijd.

Maar dat zou betekenen dat je ook met een veel eerdere startdatum op het jaarpact mag staan. Wil je dat? Ik kan het zo aanpassen hoor. Laat maar weten op welke dag je als eerste niet meer dronk. En als je het niet meer precies weet kun je het misschien zo goed mogelijk benaderen.

Maar nu weer wat die strijd betreft. Het moet het toch mogelijk zijn andere manieren te vinden om de gezelligheid die je je van de kroeg herinnert ook zonder alcohol terug te vinden. Een bezigheid met andere mensen, iets wat je interesseert en wat op den duur misschien nog wel meer vervulling geeft dan "slap geouwehoer" zoal @Adri02het hierboven noemde. Iets zonder andere mensen kan ook trouwens, die kant is het bij mij meer uit gegaan. Is er niet iets wat je eigenlijk al eerder had willen doen maar waar je nog nooit toe bent gekomen? Een nieuwe uitdaging die je blik meer op de toekomst richt zodat je niet steeds achterom hoeft te kijken naar hoe het vroeger was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging net oefenen met mijn band en beide leden hadden gisteravond gezellig in de kroeg gezeten, nou er was geen land mee te bezeilen zo'n kater hadden ze en de ene had ook nog midden in de nacht straalbezopen via tinder een vreemde kerel in huis gehaald. De ander was alleen maar 2 keer van de fiets gevallen en had een blauwe arm. Gezellig... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Gaat hier iets beter, iets meer lucht. Wat kun je daar dankbaar voor zijn. Mijn moeder had de laatste 5 jaar van haar leven copd. Echt ook stik benauwd met de nodige ic opnames(beademing) Daar deed/doet het mij aan denken. Moest ook aan Lars denken. Die tikte nog ook dat hij zo benauwd was en meer pufjes wilde en dat het niet mocht van die verpleegkundige. Het verschil bv tussen bronchitis en een longontsteking is heel dun. De benauwdheid is er vaak niet minder om. De behandeling wel natuurlijk.

Weinig energie nog. Dus ga afsluiten en lekker op de bank met een fimpje.

@Ties het is een goede reminder waarom we niet meer willen/moeten drinken. Moest er wel om lachen sorry, zie het zo voor me. Gefeli met je droge week, knap!!

@fleurtje snap je angst voor het straks weer beginnen met werken heel goed. Stap voor stap. Desnoods beginnend met een half uur. Een goed plan iig voor jezelf maken met de bedrijfsarts en je grenzen blijven aangeven. Dat kun je wel, weet ik zeker. :lips:

Fijne avond allen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wilde ik nog toevoegen. Probeer eens 10 minuten door een rietje te ademen met je neus dicht. Zo voelde het aan, niet om het te over dramatiseren. Logisch dat je dan in paniek raakt. Althans ik wel. Zo blij dat ik weer wat meer kan ademen en komt wel door de pufjes ook. Had ze echt nodig en duurt altijd paar dagen voordat het echt gaat werken. Sorry wilde het gewoon uitleggen anders lijkt het al;sof ik mij aanstel en dat was het echt niet. Ik en dagen in bed en geen grote mond. Zegt genoeg. We zijn er bijna moet ik maar denken. Was zo bang dat het een longontsteking was. Nu echt kappen. Tot morgen. Zwaai zwaai bye bye B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh...blij dat ik het niet meer als een strijd ervaar.

Ik ga mijn derde droge jaar in nu, iets minder ver dan jij in tijd Adri.an  Echte zucht, craving..nee dat is nu al weer even geleden. Meer wat anderen hierboven als schreven...een gedachte aan, moment van. Wel heb ik onlangs alcoholvrije bubbels gedronken. En ik werd acuut getriggerd in mijn 'oude gedrag'. Heel vervelend vond ik dat.  En dat weet ik dan ook weer.  Voor mij geeft de wetenschap dat alle deurtje gesloten zijn en ik die ook gesloten wil laten me rust. Het hoeft niet meer, ik wil het niet meer. Het is goed zoals het nu is. Denk dat dat bedoeld wordt met acceptatie.

In het begin heb ik de zucht nog wel eens aangepakt met 'de zak paprikachips'...die leegeten.  En met zucht bedoel ik dan meer het gevoel van 'ik moet iets...' Daaronder zat vaak een gevoel van, bleh, leegte, zinloosheid..whatever. Op die momenten dacht ik dan, alles beter dan wijn. 

Inmiddels kan ik ook wel objectiever kijken naar mijn alcoholgeschiedenis...minder lading, verhaal en drama. 

Dat gun ik iedereen...hoop dat het jou ook gaat lukken!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bob:

Maar dat zou betekenen dat je ook met een veel eerdere startdatum op het jaarpact mag staan. Wil je dat? Ik kan het zo aanpassen hoor. Laat maar weten op welke dag je als eerste niet meer dronk. En als je het niet meer precies weet kun je het misschien zo goed mogelijk benaderen.

 

Is goed, hou het dan maar op 25 maart 2017..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...