Spring naar bijdragen

Zijn jullie ook vanaf smorgens angstig en hebben jullie ook warmte vlagen.


benzonder

Aanbevolen berichten

Dit is zo zwaar. Ik ben nog niet eens aan het afbouwen. Ik wil het opgeven. Ik moet nu weer wachten tot maandag voor ze een beslissing nemen. Ik slik pillen die niet eens meer werken. Ik voel me de hele tijd angstig. Kan niet meer functioneren. Ik slaap een beetje met quetiapine maarwordt elk uur wakker en dan de hele tijd angstig. Ik kan niet meer zondrr pillen slapen. En ik moet nog wel 3 pillen afbouwen. Was ik er maar nooit aan begonnen. Rot psyhiaters die mij niet hebben gewezen op het gevolg van langdurig slikken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, we wilden allemaal dat we nooit aan die benzooi begonnen waren. Als we maar...... Maar dat is achteraf en achteraf is makkelijk praten. Psychiaters weten idd bar weinig van benzos. En dus moeten we t toch echt voor t grootste gedeelte zelf doen. Ja, ik ben ook angstig en heb warmte en koudevlagen. En nog een hele rits aan klacjten. Maar ik probeer me er niet de hele tijd mee bezig te houden. Kijk of je kan een lange ademhalingsoefening oid kunt doen. Zorg dat je uit je hoofd komt. Tot maandag overleef je echt wel. Sterkte. En neem vanavond eens meteen 2 quetiapine, misschien slaap je daar wel op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei doorbijter:

Tja, we wilden allemaal dat we nooit aan die benzooi begonnen waren. Als we maar...... Maar dat is achteraf en achteraf is makkelijk praten. Psychiaters weten idd bar weinig van benzos. En dus moeten we t toch echt voor t grootste gedeelte zelf doen. Ja, ik ben ook angstig en heb warmte en koudevlagen. En nog een hele rits aan klacjten. Maar ik probeer me er niet de hele tijd mee bezig te houden. Kijk of je kan een lange ademhalingsoefening oid kunt doen. Zorg dat je uit je hoofd komt. Tot maandag overleef je echt wel. Sterkte. En neem vanavond eens meteen 2 quetiapine, misschien slaap je daar wel op

 

7 minuten geleden zei doorbijter:

Tja, we wilden allemaal dat we nooit aan die benzooi begonnen waren. Als we maar...... Maar dat is achteraf en achteraf is makkelijk praten. Psychiaters weten idd bar weinig van benzos. En dus moeten we t toch echt voor t grootste gedeelte zelf doen. Ja, ik ben ook angstig en heb warmte en koudevlagen. En nog een hele rits aan klacjten. Maar ik probeer me er niet de hele tijd mee bezig te houden. Kijk of je kan een lange ademhalingsoefening oid kunt doen. Zorg dat je uit je hoofd komt. Tot maandag overleef je echt wel. Sterkte. En neem vanavond eens meteen 2 quetiapine, misschien slaap je daar wel op

Konden jullie ook slapen met de diazipines . Hoeveel nachten achter elkaar waren jullie wakker en bgon de angst ook gelijk na wakker worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanhopige ik zou ook heel wanhopig worden als ik constant vragen stel en me daardoor nog niet wat rustiger en zekerder voel. Dat komt omdat je geen zekerheid van ons kan krijgen. DIT ZIJN AFKICKVERSCHIJNSELEN, DIT HOORT BIJ HET STOPPEN VAN DE MEDICATIE. Hier moet je doorheen het is niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Wanhopige:

 

Konden jullie ook slapen met de diazipines . Hoeveel nachten achter elkaar waren jullie wakker en bgon de angst ook gelijk na wakker worden. 

Ha @Wanhopige, ik ben 1 van de weinigen die rechtstreeks op Lorazepam heeft afgebouwd, maar ik kan wel beamen dat overstappen naar Diazepam voor verreweg de meesten lonend is. 
Heb ooit 3 nachten wakker gelegen en toen was ik zeker angstig. Tegenwoordig word ik wel soms wakker met een onrustig gevoel, met name in de buik. Ik noem dat geen angst, maar onrust. Dat trekt overdag wel weg, er zijn ook dagen dat ik helemaal geen last heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Wanhopige, ik ben 1 van de weinigen die rechtstreeks op Lorazepam heeft afgebouwd, maar ik kan wel beamen dat overstappen naar Diazepam voor verreweg de meesten lonend is. 
Heb ooit 3 nachten wakker gelegen en toen was ik zeker angstig. Tegenwoordig word ik wel soms wakker met een onrustig gevoel, met name in de buik. Ik noem dat geen angst, maar onrust. Dat trekt overdag wel weg, er zijn ook dagen dat ik helemaal geen last heb. 

Ik heb een keer 2wk wakker gelegen vreselijk ondanks pammetjes. Ik moest van de dr af en toe quetiapine laten staan. Nou dat ging toch niet. Ben maar gewoon blijven liggen. Ik durf de quetipine niet laten staan. De psyhiater is van mening als hij mijn imipranimine antidepressiva verhoogd ik dan de alprazalon kan afbouwen en dan de quetiapine. Ik heb zo mijn twijfels. Ik vind het gek dat ik angst krijg om de gekste dingen en zo snel schrikt. Mijn lijf staat denk ik gewoon op hoogspannig en mijn brein is beiinvloedt denk ik. Ik snap mezelf niet. Ik neem me steeds voor meer exposure toe te passen maar die angst in de ochtend krijg ik niet weg en lukt het mij soms niet uit bed te komen. Mijn grootste angst is dat ik nooit meer zonder pillen kan slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Wanhopige:

Ik heb een keer 2wk wakker gelegen vreselijk ondanks pammetjes. Ik moest van de dr af en toe quetiapine laten staan. Nou dat ging toch niet. Ben maar gewoon blijven liggen. Ik durf de quetipine niet laten staan. De psyhiater is van mening als hij mijn imipranimine antidepressiva verhoogd ik dan de alprazalon kan afbouwen en dan de quetiapine. Ik heb zo mijn twijfels. Ik vind het gek dat ik angst krijg om de gekste dingen en zo snel schrikt. Mijn lijf staat denk ik gewoon op hoogspannig en mijn brein is beiinvloedt denk ik. Ik snap mezelf niet. Ik neem me steeds voor meer exposure toe te passen maar die angst in de ochtend krijg ik niet weg en lukt het mij soms niet uit bed te komen. Mijn grootste angst is dat ik nooit meer zonder pillen kan slapen. 

Ik snap je angst heel goed. Quetiapine is ook geen echt slaapmiddel, maar van oorsprong een antipsychoticum, wat bij zeer lage dosering (12,5 mg tot 50 mg) off-label wordt voorgeschreven bij slaapproblemen. Ik heb al een tijdje 25 mg en heb niet het idee dat het veel helpt. 

Ik twijfel ook aan de mening van de psych. Imipramine verhogen betekent toch ook weer wat inwerktijd , daar kun je ook even last van krijgen en het vervangt de werking van Alprazolam en Quetiapine echt niet. Het kan hooguit ietwat ondersteunend zijn. 

En ja, je lijf staat onder hoogspanning, Je staat letterlijk "aan". Dat komt toch zeker door de medicatie, die doen iets met je zenuwgestel. Dat kan ook als je nog niet afbouwt. 
Mijn mening is dat je eerst redelijk stabiel moet zijn om te beginnen met afbouwen. Wellicht eens aan je psychiater zeggen hoe je stabiel kan worden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook heel moeilijk om angst te accepteren en lukt zeker niet ineens. Als je angst voelt slaat het bij jou boven op tilt je gaat dan alles beredeneren. En o wat ken ik dat goed. Zolang ik probeer te denken, hoef ik minder te voelen. Want voelen doe je met je lijf. Herken je dit een beetje Wanhopige?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja heel erg. Vervelend dat ik het denken niet kan stoppen en mijn lijf reageert zo snel mogelijk. De psyholoog zegt angst accepteren wat een moeilijk iets. Hij zegt dat ik steeds probeer de angst weg te drukken.Doe al aan mindfulness en let op mijn ademhaling. Ik schrik echt hier op het forum hoe lang mensen benzo slikken en hoe lang het duurt om af te bouwen. In elk geval doet benzo niks meer na 3jr bij mij. Vreemd genoeg zakt de angst in de avond een beetje maar tegen de tijd dat ik naar bed moet wordt ik nerveus. Ik slik na mijn quetapine kinderliedjes om mijn aandacht af te leiden. En als de benzo niet meer werkt dan kan het voor mij eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Complimenten Wanhopige ik heb contact met je. Hartstikke fijn. Maar je schrijft iedere keer dat je nog niet gestopt bent met het afbouwen van je medicatie. Dus de angst die je nu hebt is een andere angst. Ik herken dat ook. Je komt een zo'n klein cirkeltje terecht op het laatst zie en merk je niets meer om je heen, je bent alleen bezig met die angst. Dan, en misschien is dat nu wat er met jou ook gebeurd, gaat die angst een eigen leven leiden en komt en gaat wanneer hij maar wil. Je bent de grip kwijt over je gevoelens.

Het kan bij jou ook een verkapte depressie zijn.

Het heeft bij mij een tijdje geduurd voor dit alles over was, maar het is over gegaan en ik ben veel sterker geworden.

Probeer dadelijk, nadat je een hele warme douche en een warme beker melk gedronken hebt, naar bed te gaan en ga eens op je rug liggen met je handen op je buik. en probeer je handen eens omhoog te drukken met je ademhaling. Mocht je angst krijgen denk dan dat het niet nodig is om bang te worden.

Probeer het maar. Welterusten en slaap lekker.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...