Spring naar bijdragen

Wie kan me helpen.... radeloos.


Bas

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ben nieuw op dit forum dus stel mij even kort voor. Mijn naam is Bas en ben 26 jaar oud.

Blowen speelt als een rode draad door mijn leven de afgelopen 10 jaar. Het begon leuk, na school af en toe op de middelbare school met wat klasgenoten blowen. Nog onschuldig en heb me diploma zelfs stoned behaald... maar nu ben ik 26, zit thuis zonder baan met een uitkering waar ik me dood voor schaam en heb veel last van angst, onzekerheid en schaamte.

Woon sinds 4 jaar op mezelf in een groot studentenhuis en sindsdien ben ik steeds meer achteruit gegaan. Begon mezelf te isoleren en deed de hele dag vrijwel niks. Bankhangen en onrustig 'nagelbijtend' domme filmpjes kijken.

Ben 6 keer naar een afkickkliniek geweest omdat ik er echt graag vanaf wou. Daar bloeide ik vrijwel elke poging helemaal op. Een leuke groep mensen om mij heen die vaak dezelfde soort problemen deelden. Maar het vaste patroon was altijd als ik thuis kwam ik me al snel weer eenzaam en alleen voelde! Ben ook erg klein voor me leeftijd en hier ook altijd onzeker over geweest... ik denk gewoon zoveel na word er gek van..

Nu 2 maanden terug een maand naar America geweest waar mijn vader sinds 2 jaar woont met zn nieuwe vrouw. Was even goed afkicken de eerste 3-4 dagen maar begon me daar als snel beter te voelen. Maar nu 3 weken terug en weer langzaam in mijn oude patroon gegleden... zit nu met angst op de bank en dacht ik wil graag mijn verhaal eens doen. Misschien hebben jullie tips want ik zit er echt diep doorheen... :(

ik blow ongeveer 15 euro (3-4 joints) weg per dag.

ik ben ook weer bezig met het zoeken naar een vaste baan want dan verdien ik dubbel zoveel als mijn uitkering... maar alles gaat gewoon ZO moeizaam... Trouwens ook die maand nuchter in America ging alles moeizaam.. alsof ik in een droom leefde en de tijd vloog voorbij zonder eigelijk veel gedaan te hebben.. wat kan er toch met mij aan de hand zijn?

Hoop dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen of tips hebben, of mensen die hun eigen verhaal hier kwijt willen. Alvast bedankt en groetjes Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Bas, er is een draadje met de naam wie is wie daar zou dit berichtje eigenlijk thuishoren.

Ikzelf blow ook zoveel, je moet jezelf de vraag stellen waar je mee wilt stoppen. Ik ben zoiezo van mening dat je het niet allemaal tegelijk moet doen.

zelf wist ik me ook geen houding te geven anderhalve maand geleden, maar ben nu weer op de goede weg. misschien dat je je kan vinden in mijn wie is wie draadje, en je dat een beetje helpt.

Ik hoop dat je snel de juiste hulp vind wat wel werkt voor jou, in de tussentijd is er altijs wel iemand op het forum om mee te kletsen, Succes!

bewerkt door nondetju
sorry dacht dat je alcohol bedoelde en erbij blowt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bas zorg dat je als de donder je huis uit komt en ga op zoek naar mensen. Je kan wel proberen te stoppen maar als je niets in de plaats krijgt voor  die drug, val je gewoon iedere keer weer terug. Je bent verrekte eenzaam dus ga daar iets aan doen. Ga sporten, honden uit laten, zwemmen maar blijf niet op je kont zitten en treuren over wat je niet hebt. Jij kunt er zelf genoeg aan doen dus aan de slag huppakee. En ga naar de h. arts en laat je bloed eens nakijken, misschien vit b 12 te kort.!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

18 uur geleden zei Bas:

Woon sinds 4 jaar op mezelf in een groot studentenhuis en sindsdien ben ik steeds meer achteruit gegaan. Begon mezelf te isoleren en deed de hele dag vrijwel niks. Bankhangen en onrustig 'nagelbijtend' domme filmpjes kijken.

Dit is wat je wilt veranderen. We kunnen je alle tips van de wereld geven, maar je moet zelf stappen zetten. 

Kun je niet eens een uitzendbureau binnen stappen? Als je nog niet veel energie hebt, zou je ook wat minder uren kunnen starten. Zoek daarnaast een hobby, ga sporten of een opleiding doen. Het klinkt als een open deur maar dat is de manier om je beter over jezelf te voelen en andere mensen te ontmoeten. En kun je dit allemaal niet, zoek er dan hulp bij, via de huisarts of maatschappelijk werk.

Alles beter dan thuis lamlendig op de bank blijven hangen,  lijkt mij. Het is je allemaal al eens verteld neem ik aan, als je zes keer opgenomen bent geweest.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is zo, maar die baan heeft hij nog niet. Hij "is er mee bezig", wij weten niet wat dat betekent en of dat gaat lukken vanaf de bank.

Bas vraagt om tips, wat voor tips moeten wij dan geven, anders dan "kom van de bank af"? Ik bedoel, hij weet al wat er nodig is, maar als hij blijft blowen en nagelbijten komt er niks van.

Vraag me overigens wel af of Bas nog wel terug komt hier. Gisteren voelde hij zich nog radeloos, ik weet niet of dat vandaag nog het geval is. En of hij nog wel weet dat hij hier geschreven heeft.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Bor:

Ik kan geen data zien, alleen "geplaatst" en wanneer geregistreerd en laatst gezien staat helemaal niks. Ik zou willen dat dat eens opgelost wordt want ik vind dat weleens vervelend hoor. Vinden jullie dat niet vervelend?

Hé Borremans: als je bij zo'n bericht waar geen datum en tijdstip bij staat op 'citeren' klikt krijg je wel degelijk datum en tijdstip in beeld. 
Vervolgens kun je dat citaat natuurlijk gewoon wissen, maar dan ben je tóch helemaal 'up to date'  .... 

 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties dusver, doet me heel goed. Opzich weet ik heel goed wat ik moet doen maar wat me tegenhoud zijn de angst en vooral onzeken gevoelens en gedachten!

Heb me iedergeval ingeschreven op de sportschool en ga vanaf maandag dagelijks sporten. Vandaag ook met een oude vriend afgesproken die ik lang niet heb gezien.

Nogmaals dank voor alle steun en we houden contact! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bas:

Gister een goede dag gehad. Wezen sporten en veel dingen ondernomen. Voelde me echt zo goed. Maar vandaag zo down opgestaan en de hele dag niks gedaan. Voel me weer zo ongelukkig... waarom kost alles mij zoveel moeite :(

Zo werkt het dus. Ga sporten en je voelt je goed. Ga niks doen (of drinken) en je voelt je k. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ook zeker een punt van waarheid in. Heb 2 relaties gehad en in die periodes ook weinig tot  niet gebruikt.. ook geen behoefte aan dan. Maar mijn laatste relatie was 5 jaar geleden en toen voelde ik me nog niet zo slecht als nu. Ben nu zo onzeker en ongelukkig dat de meeste meiden mij niet eens zien staan en ik word er ook ongemakkelijk van als ik wel aandacht krijg.

Ik weet gewoon zeker dat het blowen mij in de weg zit, en de enigste reden dat ik nog niet gestopt ben is de enorme onrust die in dan ervaar. Het is een hele duidelijke visuele cirkel.

Thanks voor alle reacties tot dusver... had ik niet verwacht en ze doen me erg goed! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe gaat het met je zoektocht naar werk? Als je structuur in je dag kan opbouwen, zal het ontwennen ook makkelijker worden. Je moet ergens heen met je onrust.

Of het hebben van een partner werkt, hangt natuurlijk ook van die partner af. Als het een gezellige zuipschuit of blower is, schiet je daar wat dat betreft niets mee op. En als je stopt voor je partner en je staat er zelf niet achter, dan blijf je ermee worstelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Nou ja een leuke meid of knul, whatever, maakt misschien wel minder eenzaam. Of gewoon iemand om leuke dingen mee te doen of zo..waarom niet?

Dat bedoel ik ook.. Ik weet dat ik altijd redelijk kort door de bocht ben, omdat ik niet zo van hele lange betogen hou..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...