Spring naar bijdragen

Help... me leven staat stil en voel me eenzaam.


Bas

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ben nieuw op dit forum dus stel mij even kort voor. Mijn naam is Bas en ben 26 jaar oud.

Blowen speelt als een rode draad door mijn leven de afgelopen 10 jaar. Het begon leuk, na school af en toe op de middelbare school met wat klasgenoten blowen. Nog onschuldig en heb me diploma zelfs stoned behaald... maar nu ben ik 26, zit thuis zonder baan met een uitkering waar ik me dood voor schaam en heb veel last van angst, onzekerheid en schaamte.

Woon sinds 4 jaar op mezelf in een groot studentenhuis en sindsdien ben ik steeds meer achteruit gegaan. Begon mezelf te isoleren en deed de hele dag vrijwel niks. Bankhangen en onrustig 'nagelbijtend' domme filmpjes kijken.

Ben 6 keer naar een afkickkliniek geweest omdat ik er echt graag vanaf wou. Daar bloeide ik vrijwel elke poging helemaal op. Een leuke groep mensen om mij heen die vaak dezelfde soort problemen deelden. Maar het vaste patroon was altijd als ik thuis kwam ik me al snel weer eenzaam en alleen voelde! Ben ook erg klein voor me leeftijd en hier ook altijd onzeker over geweest... ik denk gewoon zoveel na word er gek van..

Nu 2 maanden terug een maand naar America geweest waar mijn vader sinds 2 jaar woont met zn nieuwe vrouw. Was even goed afkicken de eerste 3-4 dagen maar begon me daar als snel beter te voelen. Maar nu 3 weken terug en weer langzaam in mijn oude patroon gegleden... zit nu met angst op de bank en dacht ik wil graag mijn verhaal eens doen. Misschien hebben jullie tips want ik zit er echt diep doorheen... :(

ik blow ongeveer 15 euro (3-4 joints) weg per dag.

ik ben ook weer bezig met het zoeken naar een vaste baan want dan verdien ik dubbel zoveel als mijn uitkering... maar alles gaat gewoon ZO moeizaam. Trouwens ook die maand nuchter in America ging alles moeizaam.. alsof ik in een droom leefde en de tijd vloog voorbij zonder eigelijk veel gedaan te hebben.. wat kan er toch met mij aan de hand zijn?

Hoop dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen of tips hebben, of mensen die hun eigen verhaal hier kwijt willen.

Alvast bedankt voor het lezen! Groetjes Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bas, 

Net als mij ben jij ook nieuw hier.
Ik heb hetzelfde probleem als jij, verslaafd aan wiet.
Alleen met het verschil dat die rode draad waar jij het over hebt al 40 jaar door mijn leven loopt.

De gevoelens van angst, onzekerheid en schaamte komt alleen door het blowen, Ik herken dat.
Alle problemen die je hebt voor je uit schuiven,niks uitvreten en op die bank naar de tv kijken, typisch het gedrag van blower. 

Ik denk dat het tijd wordt om radicaal te stoppen en laten we elkaars ruggesteun zijn.

Ik heb nu 2 dagen geen kruimel wiet meer aangeraakt en dat is niet gemakkelijk.
De dagen hiervoor was mijn gewoonte om s'ochtends na de koffie meteen een joint te roken en daarna zo high als een papagaai met de hond te gaan wandelen. 
En daarna maar meteen m'n 2e joint 

Dat ging vanochtend anders. 

Deze keer zet ik door, ik heb er een erg goed gevoel bij.
De puinhoop in m'n leven is nu groot genoeg.
Een puinhoop die is veroorzaakt door m'n verslaving. 
Ik hoop net als jij hier op deze site steun te krijgen van m'n lotgenoten.
Eens... eens moet het toch lukken om de coffeeshops voorbij te kunnen lopen?

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen motiveren met mijn verhaal, ik hoor het van je. 

Groet, Harrie 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Harrie,

Dan heeft u er toch alweer 2 dagen opzitten, goed bezig! Hoe ging het met slapen afgelopen nacht?

Hoop dat we er eindelijk is vanaf komen... u kunt mij altijd een bericht sturen als het moeilijk gaat! Heel veel succes.

Groetjes, Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bas ,

Om te beginnen heb ik liever dat je jij tegen me zegt :).

U vind ik een beetje afstandelijk , erg beleefd van je trouwens.

 

Inderdaad 2 dagen nu zonder m'n vertrouwde jointje , het is volstrekt een ander leven , nu al , na 2 dagen.

Je leest hier veel dat mensen die stoppen met blowen erg veel gaan dromen en slecht slapen.

Die verschijnselen heb ik zelf ook meegemaakt bij eerdere stoppogingen , maar afgelopen nacht heb ik redelijk goed geslapen.

 

Natuurlijk komen de problemen nog , de ontwenning.

Ik ben er op voorbereid wat komen gaat en neem alle tips die ik hier krijg serieus.

Heb je vandaag nog een bezoekje gebracht aan de coffeeshop ?

Of doe je met me mee met deze helse tocht ?......je kunt vandaag beginnen.

Wat ik je nog als tip wil meegeven:

Neem de tijd en ga het boek lezen van Allen Care , stoppen met roken.

Het staat (gratis) online op onderstaand adres.

https://www.yumpu.com/nl/document/view/20056242/stoppen-met-roken-allen-carrpdf-overspoor

Ik ben nu op de helft van het boek en echt........het werkt.

De afschuw van tabak dringt goed tot je door als je dit leest.

Het beste te lezen vanaf een laptop.

Wie weet.............

En je weet het he........minderen is geen optie

Succes , Harrie

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hoi Bas! Ik ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat..... Is het gelukt om wat gepaste hulp/steun te krijgen? 

Je voorstel bericht raakt me omdat ik het zó herken... ik had het 10 jaar geleden zelf kunnen schrijven. 
Ik ben H, 29 en vanaf mn 17e heb ik jaren fulltime geblowd. Rond mn 20e gestopt, op eigen kracht (ja het kan!). De 8 jaar erna veel op mn bord gehad en blijf n beetje kwakkelen met blowen maar het beheerst gelukkig niet mn leven. Kijk wel elk jaar tegen de zomer op, lekker die zon op je bek, in het park........ moeilijk ;) Ik probeer het nu recreatief te houden en dat lukt voor nu best. Ik doe het eigenlijk niet meer recreatief. Alleen recreatief als het eigenlijk al * is allemaal ;). Ik ben grotendeels gewoon nuchter, ik drink ook niet, maar het blijft mn beste vriend. Ben nu weer anderhalf week nuchter en wat is het FIJN! Vandaag heel de avond zin, maar ik doe het niet. Ik heb genoeg doelen op dit moment waar ik erg hard heb voor gewerkt (ook uitkering etc maar de afgelopen jaren hard gewerkt om mn passie te vinden en te behouden, mn redding......) Oh rare zin. Nou ik heb dus 3 weken lopen blowen, hasj (geen wiet meer, pff zwaar spul) , grotendeels savonds pas, dat dan wel. feestdagen zijn nog altijd n beetje een vrij brief..... en gevoelige periode ook mbt familie. Ik ben gezegend met een goede psycholoog, dat scheelt n hoop. Ik begin mezelf weer n beetje als verslaafde te benaderen, want ik denk dat dat de enige manier is om langdurig het even niet meer te doen. Vanavond veel zin gehad, maar ik doe het niet! Eerste even n paar weken nuchter. ik heb écht oprecht zin maar ik weet dat dat onzin is. Heeft jaren geduurd voordat ik dat kan denken. 

Er is een weg! En tja...... die weg is stoppen. En door die week heen gaan. Die week van vechten, emoties, niet kunnen slapen, alles komt op je af... Maar daarna komt er een ochtend dat je wakker wordt en voelt: Hey... ik voel me anders... opener.... vrijer..... En dat is heerlijk. Er gaat een wereld voor je open. Maar dat kan je je nu niet voorstellen. Toen ik weer een paar weken bezig was kon ik me ook niet voorstellen dat ik ooit blij nuchter ben geweest (heb nog veel issues waarmee ik deal en zolang ik nuchter blijf kan ik daar goed mee dealen. Geloof me het zijn veel issues ;)). 

Als je behoefte hebt om te praten. let me know. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Hanneke,

Leuk dat je reageert! De volgende zinnen vind ik erg mooi dat je die benoemd:

'Er is een weg! En tja...... die weg is stoppen. En door die week heen gaan. Die week van vechten, emoties, niet kunnen slapen, alles komt op je af... Maar daarna komt er een ochtend dat je wakker wordt en voelt: Hey... ik voel me anders... opener.... vrijer..... En dat is heerlijk. Er gaat een wereld voor je open.'

Op moment gaat het een stuk beter met me ondanks ik nog steeds wiet rook. Heb een partime baan gevonden (32 uur) in de horeca en het bevalt me tot nu toe prima.

Wil er wel graag van af maar stel mijn stop poging steeds uit... (herkenbaar?)

Super knap dat je er zelf mee kunt stoppen en ondanks je zin hebt toch nee kunt zeggen!

We houden contact! :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...