Spring naar bijdragen

Na vorig jaar diazepam te hebben afgebouwd nu bezig met afbouwen Citalopram


Robbiebobbie

Aanbevolen berichten

Nadat ik vorig jaar succesvol Met diazepam ben gestopt middels afbouwstrips ben ik begin juli gestart met het afbouwen van Citalopram. Ik gebruikte 40 mg per dag en het afbouwen naar 20 mg ging zonder klachten. De stap van 20 naar 10 was te groot en na 1 week teruggegaan naar 20 mg. In overleg met mijn arts besloten om de rest van de afbouw met de afbouwstrips te gaan doen. Van 20 naar 10 mg in 28 dagen. Van 10 naar 5 in 28 dagen, van 5 naar 2 in 28 dagen en van 2-0 in 28 dagen..de stap van 20-10 is redelijk goed verlopen maar toch wel wat klachten gehad, zowel emotioneel als lichamelijk. Ik zit nu in de afbouw van 10-5 mg en dat verloopt een stuk moeizamer. Ik heb op het punt gestaan om weer even terug te gaan naar 10 om een pauze in te lassen maar omdat de 10 mg niet op voorraad was bij de apotheek noodgedwongen door gegaan met het afbouwen. Morgen zit ik op 7.5 mg. De afbouwklachten zijn wisselend. Soms nergens last van en dan vanuit het niks je week klote voelen, emotioneel, lichamelijke klachten en noem maar op maar dat is dan ook weer redelijk snel voirbij. Geen pijl op te trekken dus. De stap naar 5 mg maak ik in ieder geval af en ik denk dat ik dan 2 weken op 5 mg blijf zitten om even een rustperiode in te bouwen. Ik ben dan toch in een periode van  4 maanden  van 40 mg per dag naar 5 mg per dag gegaan. De laatste stappen zullen ook zeker nog klachten met zich meebrengen maar door het gebruik van de afbouwstrips heb ik er al het vertrouwen in dat ik over een paar maanden definitief Citalopram vrij ben.

Goed nieuws is dat door de brief van de regenboog apotheek met de verklaring van mijn arts mijn verzekeraar alles vergoedt

Ik wens iedereen Suc6 met zijn/haar afbouw traject!

Rob

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt hoopvol Rob. Ik ben bezig met 20 mg temazepam af te bouwen en zit nu op 15 mg. Ik doe echt kleine stapjes en ga nu eerst een week of 2 naar 14.5 mg. Ik heb besloten om iedere keer te kijken hoe het gaat. Ik heb zelf een weegschaaltje want wilde het eerst via de Regenboog doen, maar dan zit je zo vast in een vantevoren bedacht stramien en daar kreeg ik de zenuwen van.

Wat goed dat jij het vergoed krijgt! Dat was het tweede ding waarom ik daar niet meer doorging. Iets van bijna 90 euro per maand en dan werd het door mijn verzekering (ik had ook een artsenverklaring) niet eens vergoed. Welke verzekering heb jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 18-10-2019 om 14:07 zei Veertje:

Dat klinkt hoopvol Rob. Ik ben bezig met 20 mg temazepam af te bouwen en zit nu op 15 mg. Ik doe echt kleine stapjes en ga nu eerst een week of 2 naar 14.5 mg. Ik heb besloten om iedere keer te kijken hoe het gaat. Ik heb zelf een weegschaaltje want wilde het eerst via de Regenboog doen, maar dan zit je zo vast in een vantevoren bedacht stramien en daar kreeg ik de zenuwen van.

Wat goed dat jij het vergoed krijgt! Dat was het tweede ding waarom ik daar niet meer doorging. Iets van bijna 90 euro per maand en dan werd het door mijn verzekering (ik had ook een artsenverklaring) niet eens vergoed. Welke verzekering heb jij?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het afbouwen van 10 naar 5 mg was werkelijk heel erg moeilijk. Veel klachten gehad ondanks de afbouwstrips. Ik blijf de komende 4 weken op 5 mg. Om te stabiliseren.

Daarna ga ik per 28 dagen 1 mg afbouwen. Dus van 5 naar 4 in 28 dagen, van 4 naar 3 in de 28 dagen etc. Dan duurt het nog wel 5 maanden maar het gaat op het eindresultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...