Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 17-10--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Allemaal,

Wat een moeilijke draad gisterenavond Kanjers. Iedereen is zo'n beetje erg over de flos, en er is helemaal niets aan te doen als uitzitten, ondergaan en hopen dat er heel snel verbetering komt.

Ik heb van Hennie gisteren een mailtje gehad. Zo het er nu naar uit ziet gaat de aanvraag door. Over 14 dagen komen de mensen weer. Ik zag er tegenop, nu zeker nu de meesten het gisteren zo moeilijk hadden, om dit berichtje te plaatsen, maar ik had het  haar beloofd.

Tja ik durf het bijna niet te schrijven maar ik heb vannacht weer super geslapen na een hele tijd. Dus het kan!!!!!!

Ik ga werken mensen, blijf sterk zoals jullie altijd al doen. Ja en verder wou ik dat ik een toverstokje had. O ja en slaapzand om in jullie ogen te strooien.:lips::heart:

Annie als je je vandaag even wat rustiger voelt, ga dan zitten of liggen en ben alleen met dat moment bezig lieverd. Probeer goed te eten.

Johanna E. welkom op de dagdraad. Inderdaad veel schrijven dan deel je. Sterkte.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Chris72:

Hallo allemaal,

als ik alle verhalen lees word ik wel somber. Zijn er ook succesverhalen bekend ?

christiaan

Genoeg gelukkig :) helaas komen maar weinig mensen terug op het forum om ze te schrijven, omdat ze de nare periode achter hun willen laten... Maar kijk maar eens op benzobuddies en dan bij succes stories :) of op YouTube... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik lees hier nog steeds mee. Graag wil ik vandaag zorgen voor de positieve noot: het gaat mij goed, heel goed. Maandag is de laatste dag dat ik 0.5 mg Dia zal nemen en dan ben ik er af.

Nu begon ik wel niet zo hoog als de meeste hier maar toch wel met een lange geschiedenis. De overstap naar Dia is bij mij de beste trigger geweest. Slapen is nog niet perfect maar dat zit ook een beetje in de familie. En als ik iets moet doen waarbij ik zenuwachtig word dan voel ik me niet goed maar ik bedenk me dat dat menselijk is en er bij hoort. En dat het voorbijgaat.

Als ik twee weken zonder ben breng ik de overgebleven tabletten terug naar de apotheek. In feestelijke optocht :-) Ik verwacht niet dat het altijd toppie zal blijven en ik heus wel eens neigingen heb in tijden van stress/misere maar ik zal het zonder moeten doen en willen doen! 

Veel liefs en sterkte allemaal,

Huisvrouw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter Tuurlijk. Zo een 30 jaar geleden begonnen na overspannen/burn out met seresta (afgebouwd) toen na denk 25 jaar geleden (weer overspannen) lexotanil (weer afgebouwd) en daarna bij tijd en wijle bromazepan en temazepan. Waarbij de afgelopen 10 jaar het gebruik wel steeds meer toenam. Afgelopen 6 jaar niet zonder. Maar zeer onregelmatig gebruik dus soms dagen met 3 mg of zelfs 4.5 mg en sommige dagen 0.75 mg. Bij de temazepan soms een hele week niets en soms een nacht 20 mg. Ik besef nu pas dat dat onregelmatige zo slecht was, ik wist niets van halfwaardetijd etc. Ik wist alleen dat ik van temazepan chagerijnig werd. Verder had ik last van tinnitus, soms trillende spieren en afvlakking. Dit kwam natuurlijk omdat ik waarschijnlijk zeer vaak in een ontwennig kwam door mijn onregelmatige gebruik!

Eerste stap was omzetten bromazepam ( het onregelmatige patroon van soms 2 keer 1.5 mg per dag, soms 1 keer 1.5 mg  en soms 3 keer 1.5 mg ) naar twee keer 2.5 mg per dag dia, dat heb ik in een keer gedaan.  En toen heb ik de ochtend-inname in een maand afgebouw naar nul en daarna gemiddeld elke twee weken (soms 3 of 4) 0.5 mg dia van de avond-inname af. Ik zit nu op 0.5mg s'avonds en maandag is de laatste avond.

Temazepan heb ik in die tijd nog 3 dagen tijdens een verkoudheid genomen en 4 keer tijdens verblijf in het buitenland. Toen was het op en niet bij besteld. Zoals ik al zei is slecht slapen nog aan de orde. Ik weet alleen wel al dat de kwaliteit van het slapen met temazepan veel slechter is dan de kwaliteit van het slapen zonder.

Heb ik een slechte ochtend dan stap ik als eerste onder een warme douche, doet wonderen. Verder ben ik helaas wel 5 kilo aangekomen. Is van latere zorg.

Zoals ik al zei was bij mij al de meeste "rust" gehaald in de overgang naar regelmatige dia inname. Ik heb nu eigenlijk weinig klachten meer behalve dan soms onrustig/nerveus en slechte nachten (zeker na een drukke dag). So be it. Iemand hier zei, ik geloof kannietmeer, kom maar op angst! En dat vond ik zo een goede. Angst voor de angst is een never ending story dus daar moet je doorheen breken en dan ontdek je dat je het zelf in de hand hebt. 

Ik heb niet de illusie dat het een gelopen race is, zware momenten heb ik al gehad en komen er nog zeker. Maar ik weet wel dat de benzo's het niet zullen oplossen maar voor mij maar juist een probleem toevoegen.

Leuke aanvulling. Ik ga een niewe portemonnee kopen! Mijn oude (hangt echt aan elkaar) maar heeft een geheim vakje en daar had ik altijd wat tabletten voor indien "nodig". Heb ik dus niet meer nodig :-) En daar ben ik toch zooo blij mee, gek hoe ver die benzo troep in kleine dingen doorwerkt.

Dus moed houden mensen, blik op oneindig en doorgaan. Neem elkaar onder de oksel (dat doen jullie echt goed hier, bewondering voor de "vaste" kern) en jullie komen er ook.

Liefs,

huisvrouw

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Briba tinnitus is zo goed als weg, trillende spieren helemaal, afvlakking> zat van de week naar een flauwe film te kijken en had een slik momentje ;-). Ik zou wel graag eens net als vroeger de slappe lach willen hebben (ik was een lachebekje en kletskouts) maar we zijn op de goede weg. Afvlakking was voor mijn omgeving het ergste, voor mij destijds, in het begin, juist prettig. Niets raakte me echt maar ook de leuke dingen raken je niet meer. Wat ik ook erg vind maar ik weet echt niet of dat door de benzo's komt is dat ik me sommige dingen gewoon echt niet goed kan herinneren, van toen de kinderen klein waren enzo. Net alsof ik er toen niet echt bij was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Chris72:

Hallo allemaal,

als ik alle verhalen lees word ik wel somber. Zijn er ook succesverhalen bekend ?

christiaan

Er zijn heel veel succesverhalen, maar inderdaad, verreweg de meeste afbouwers zie je niet meer als het goed gaat.

@bolletje, @Kannietmeer en ik zijn succesvol afgebouwd. Met ups and downs, vallen en opstaan staan wij uiteindelijk waar we nu staan en dat is al zoveel beter dan het was. 
Zonder terug te kijken som ik uit mijn hoofd nog een aantal succesvolle afbouwers op: @Hypertjeee, @Dis, @Bestwel, @Jeshen, @Teuntje, @Deligaf1, @Gaba, @Ikbenzovrij, @sneeuwhoen en nog veel meer. Wellicht wil iemand zijn/haar succesverhaal kort samenvatten. Er zijn hier nu veel mensen die het uiterst zwaar hebben, alle positieve verhalen zijn helpend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Cyclad 58!

op dit moment heb ik het zwaar. Ik heb veel last van hoofd en nek en brok in de keel gevoel. Alles staat onder spanning en dat voel ik ook zo.

ik slaap gelukkig wel goed maar ik slik dan ook nog oxazepam. Dit ga ik hopelijk afbouwen met taperingsstrips..aanstaande dinsdag heb ik hierover een gesprek met de psychiater 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...